Leveranstider från Shanghai

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

biorn56

Leveranstider från Shanghai

Inlägg av biorn56 »

Godkväll, jag gjorde en beställning av en RWD M3 den 20 oktober och är lite orolig för om jag kommer hinna få leverans innan den sista december så man inte missar ränte erbjudandet.

Någon som har koll på hur snabbt/långsamt det brukar gå? sälj har flera gånger sagt att det inte skall vara några som helst problem att få hem bilen innan dess och att dom kommer kontakta mig innan ifall så skulle ske och erbjuda något som finns på plats i Sverige.

Leverans i appen står som 25 nov - 31 dec

//Björn
Användarvisningsbild
alfons
Teslaägare
Referralkod: ts.la/daniel565963

Re: Leveranstider från Shanghai

Inlägg av alfons »

Kan fylla på med lite info om min beställning. Beställde min model 3 den 13/7. Den tillverkades 15/7. Fartyget lämnade Shanghai 22/7 och jag hämtade ut bilen den 13/9 (hade erbjudande om 11-13/9).
BMW i3 120Ah -19
Model 3 LR -24
biorn56

Inlägg av biorn56 »

alfons skrev: 27 okt 2024 18:33
Kan fylla på med lite info om min beställning. Beställde min model 3 den 13/7. Den tillverkades 15/7. Fartyget lämnade Shanghai 22/7 och jag hämtade ut bilen den 13/9 (hade erbjudande om 11-13/9).
Ok det var snabba ryck, känns som att det bli tight med tiden för mig...
Användarvisningsbild
Ekholm
Teslaägare

Inlägg av Ekholm »

Det är väl så att bilarna redan finns på båtar för transport. Matchning när beställningar görs vart efter
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Referralkod: ts.la/gustav72756

Inlägg av Dinsdale »

Om förseningen beror på Tesla brukar det stå i det finstilta att villkoren bibehålls.

Kolla på lagerbilar på hemsidan, du kanske kan hitta nån med motsvarande konfiguration på en annan ort än du först tänkt dit? Jag beställde med drag och fick datum mitten nov - början dec men ville gärna hämta ut en innan riksbankens nästa möte 6 november (i hopp om att räntan följer med ner om det blir en sänkning på mötet). Hittade en utan drag "redo för upphämtning", bytte till den (eftersom det går att eftermontera drag numer, kostar dock 2000 kr extra men blir det räntesänkning går det på ett ut år ett). Tid från beställning till upphämtning: tre dagar.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
Pasjostrom
Teslaägare

Inlägg av Pasjostrom »

Tesla tillverkar inte på order. De har så få varianter av varje modell så de tillverkar ”på spekulation”. Så du behöver inte vara orolig. Bilen kommer komma innan årsskiftet.
biorn56

Inlägg av biorn56 »

Dinsdale skrev: 28 okt 2024 05:25
Om förseningen beror på Tesla brukar det stå i det finstilta att villkoren bibehålls.

Kolla på lagerbilar på hemsidan, du kanske kan hitta nån med motsvarande konfiguration på en annan ort än du först tänkt dit? Jag beställde med drag och fick datum mitten nov - början dec men ville gärna hämta ut en innan riksbankens nästa möte 6 november (i hopp om att räntan följer med ner om det blir en sänkning på mötet). Hittade en utan drag "redo för upphämtning", bytte till den (eftersom det går att eftermontera drag numer, kostar dock 2000 kr extra men blir det räntesänkning går det på ett ut år ett). Tid från beställning till upphämtning: tre dagar.

Låter bra hade ju varit nice att snabba på det hela lite! jag har varit inne och tittat lite då och då men bilarna har saknat dragkrok de gånger jag tittat. Är det helt utrett att det går att eftermontera? och i såfall kostar det 14000+2000:- på Tesla om jag förstår dig rätt?
biorn56

Inlägg av biorn56 »

Pasjostrom skrev: 28 okt 2024 06:45
Tesla tillverkar inte på order. De har så få varianter av varje modell så de tillverkar ”på spekulation”. Så du behöver inte vara orolig. Bilen kommer komma innan årsskiftet.
Tackar tackar precis det jag vill höra :-)
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Referralkod: ts.la/gustav72756

Inlägg av Dinsdale »

biorn56 skrev: 28 okt 2024 18:46
Dinsdale skrev: 28 okt 2024 05:25

Låter bra hade ju varit nice att snabba på det hela lite! jag har varit inne och tittat lite då och då men bilarna har saknat dragkrok de gånger jag tittat. Är det helt utrett att det går att eftermontera? och i såfall kostar det 14000+2000:- på Tesla om jag förstår dig rätt?
Ja det går att eftermontera, det kostar 16010 kr för att vara exakt https://shop.tesla.com/sv_se/product/mo ... krokspaket .
En nackdel, förutom att det kostar 2010 kronor mer, är att mobil service inte kan göra det pga att bilen behöver lyftas. Så man måste lämna in bilen på ett service center. Om du bor långt från ett service center är det högst sannolikt bäst att ta en bil som redan har krok, annars blir det nog mer besvär än vad det är värt.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
biorn56

Inlägg av biorn56 »

Någon som har koll på vilka båtar med Teslor som är på väg just nu? Pratade med en säljare som nämnde att den lämnat Kina men kunde inte specificera mer än så. Såg i något inlägg att någon hade koll på något båtnamn
Användarvisningsbild
alfons
Teslaägare
Referralkod: ts.la/daniel565963

Inlägg av alfons »

biorn56 skrev: 02 nov 2024 18:06
Någon som har koll på vilka båtar med Teslor som är på väg just nu? Pratade med en säljare som nämnde att den lämnat Kina men kunde inte specificera mer än så. Såg i något inlägg att någon hade koll på något båtnamn
När jag väntade på min bil så var det någon som postade en länk på vesselfinder där Tesla-fartyg var ”valt”. Den borde finnas i Väntrum model 3 Highland.
BMW i3 120Ah -19
Model 3 LR -24
Skriv svar