Hej!
Precis fått min Model 3 och undrade lite bara om ni har några tips. Bor i lägenhet och har bilen parkerad i garaget där vi inte har WiFi så klart.
Hur gör ni för att ladda ner uppdateringar som kräver WiFi? Testade hotspot med mobilen men den verkade inte ens starta nedladningen? Väntade i 10 min men såg ingen progress.
Vet inte om någon har haft något liknade? Är den bara seg kanske? Om jag måste ge den mer tid?
Uppdateringar utan WiFi
Moderator: Redaktion
- Makan14
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/marcus84593
Re: Uppdateringar utan WiFi
Finns det inte mobiltäckning (Telia) i garaget heller? Uppdateringarna kommer när de kommer, och ofta säger bilen till att det finns en väntande uppdatering som kräver wifi, och då får man ge den lite tid med en mobil hotspot, betydligt mer än tio minuter.
Men ofta slangar den ned uppdateringarna på sin egen mobildata om man bara väntar tillräckligt länge.
Men ofta slangar den ned uppdateringarna på sin egen mobildata om man bara väntar tillräckligt länge.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Man startar nedladdningen när man skall åka lite längre, men ärligt talat blir bilen mest bara sämre av uppdateringar.Makan14 skrev: ↑29 okt 2024 13:32Hej!
Precis fått min Model 3 och undrade lite bara om ni har några tips. Bor i lägenhet och har bilen parkerad i garaget där vi inte har WiFi så klart.
Hur gör ni för att ladda ner uppdateringar som kräver WiFi? Testade hotspot med mobilen men den verkade inte ens starta nedladningen? Väntade i 10 min men såg ingen progress.
Vet inte om någon har haft något liknade? Är den bara seg kanske? Om jag måste ge den mer tid?
Jag har slutat uppdatera (igen).
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Jacke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jacob701821
Jag har inte räckvidd att få wifi mottagning till garaget så jag använde mig av min iPhone som hotspot för att ladda ner den senaste uppdateringen. Tog inte allt för många minuter (5-10 min max).
Din mobil kanske var på dåligt humör? Värt att göra ett speed test kanske och se vad du får för hastighet på internet.
Din mobil kanske var på dåligt humör? Värt att göra ett speed test kanske och se vad du får för hastighet på internet.
- Makan14
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/marcus84593