Uhm, åkersberga eller norrtälje ?
Förutom att vara helt olika kommuner är det rätt långt mellan tätorterna, över 5 mil typ.
Moderator: Redaktion
Uhm, åkersberga eller norrtälje ?
Sluta dröm är mitt tips. Det kommer högst troligen aldrig hända.
Exakt, följ denna tråd så lär man förstå att det kommer dröja länge:
Solidaritet med vem/vad?Delta skrev:Jag laddar av bland annat solidaritetsskäl alltid på SuC
Elon och Trump och deras bästa kompisar Xi, Kim och Putin kanske?
Jag solidariserar mig med företaget och de fantastiska produkter klubben är till för, Tesla
10åriga arrenden som går ut månne?!
Uppgradering till v4?
Tycker nog att Teslas pressmeddellande (urval nedan) indikerar permanent stängning:
Sundsvall var ganska väntad. Finns det någon annan svensk stad med tre SuC?AndIT skrev: ↑23 okt 2024 07:42Tycker nog att Teslas pressmeddellande (urval nedan) indikerar permanent stängning:
"Den 29 oktober stänger vår Supercharger i Skönsberg i Sundsvall.
Vi hänvisar till våra två andra Supercharger-stationer i Sundsvall med 20 laddare i Birsta och 16 laddare i Högom , öppna för alla elbilsägare.
Den 5 november stänger vår Supercharger i Ödeshög.
Vi hänvisar till vår nybyggda Supercharger-station i Gränna med 20 laddare och Mantorp med 40 laddare, öppna för alla elbilsägare.
Den 11 november stänger vår Supercharger i Sillekrog.
Vi hänvisar till vår Supercharger-station i Norrköping med 20 laddare, öppna för alla elbilsägare. Fler Superchargers planeras i området."
Södertälje borde ha varit klar innan Silkekrog stänger.xms67 skrev: ↑23 okt 2024 09:03Att de stänger Sillekrog verkar lite märkligt. Det finns väl då ingen mellan Norrköping och norr om Stockholm utmed E4? Vilka bra alternativ finns på Sträckan Södertälje - Norrköping? Norrköping är väl dessutom ganska hårt belastad? Kanske slipper lite om Linköping förbättras?
Exakt, håller helt med. Jag bor i Stockholm så jag kommer ofta med låg laddning in mot Stockholm. Nu blir det 160 km utan SuC efter man passerat Norrköping. En rejäl kö på det måste man ju tyvärr ta med i beräkningarna. Stänger Sillekrog lär ju trycket öka på Norrköping som jag tror är ganska belastad. Senast jag laddade där var 19 av 20 upptagna. Söndag, men inte en stor resdag.mikebike skrev: ↑23 okt 2024 09:11Södertälje borde ha varit klar innan Silkekrog stänger.xms67 skrev: ↑23 okt 2024 09:03Att de stänger Sillekrog verkar lite märkligt. Det finns väl då ingen mellan Norrköping och norr om Stockholm utmed E4? Vilka bra alternativ finns på Sträckan Södertälje - Norrköping? Norrköping är väl dessutom ganska hårt belastad? Kanske slipper lite om Linköping förbättras?
Jag har laddat en gång i Sillekrog, när jag insåg att jag inte skulle ta mig hem från ett ställe utanför Nyköping mitt i vintern annars.
Tråkigt. Sillekrog och Ödeshög är de SuC som ligger bäst till när jag åker Stockholm ToR i vår TM3RWD hemifrån Jönköping. Borde kunna sträcka ut till Södertälje sommartid. Annars blir det nog Ionity Nyköping nästa gång, även om det blir några kr dyrare.