Garo
Moderator: Redaktion
Garo
Besökte Garo AB i Gnosjö förra veckan. Deras sortiment av laddare är riktigt bra, alltifrån digitala "motorvärmaruttag" upp till 50kw likströmsladdare. En hel del utveckling pågår på fastchargersidan, vi lär ganska snart få se högre effekter. Laddning är deras snabbast växande produktområde, det är ju kul! Har själv tröttnat på att plocka i och ur teslasladden som dessutom inte tål regn så nu är Garos hemmaladdare på gång för att ersätta trefasuttaget hemma. De elektriker jag pratat med i Stockholm och Göteborg är väldigt positiva till Garo och deras produkter. Tesla skall ju komma med en hemma laddare nån gång men om den är lika dålig som standard laddsladd så passar jag. Du kan ringa direkt till Garo och få hjälp med att välja rätt produkt, det finns ju en del olika varianter. För beställning och installation i GBG kan jag rekommendera http://www.j2elteknik.se/ i Stockholm finns en bra installatör som heter Impero el http://www.imperoel.se/tjanster/
90D
Re: Garo
Så här ser det ut hos oss. Garo. Tre type 2, tre type 1. Gratis och öppna för alla. Räknar inte med jättemånga Teslor då SuC ligger 500m därifrån
Dock är en 22kW. De andra två är på 13kW. Kan ju hända att någon vill stanna en stund och handla på väg till Norge!

Precis en sådan vill jag ha. Får man fråga var du hittade den för under 5000 kr?bullen skrev:Själv köpte jag en wallb-e 11 kw laddbox med typ 2 kabel. Den går att mata med en röd 3fas om man inte vill ha den fast ansluten.
Under 5000 kr
MY LR, Pearl White
Låter intressant i stället för en extra Teslasladd för 8 tusen.Kirre skrev:Precis en sådan vill jag ha. Får man fråga var du hittade den för under 5000 kr?bullen skrev:Själv köpte jag en wallb-e 11 kw laddbox med typ 2 kabel. Den går att mata med en röd 3fas om man inte vill ha den fast ansluten.
Under 5000 kr
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Mina erfarenheter av GARO:s produkter är tyvärr sämre än sämst! 
Stolpen i Bollnäs lägger av lite då¨och då och den fortsätter ändå att lysa grönt och fint så ingen vet om att den är paj.
Stolparna vid konserthuset i Gävle stängs av ibland medans man laddar och alltid typ efter en kvart, verkar bero på att dom
inte pallar med att flera laddar samtidigt (taskigt valda säkringar gemensamt?).
Stolpen vid det gamla fängelset i Gävle är allra sämst, har ballat ur vid samtliga tre försök jag gett den, samma sak som vid konserthuset, den
startar laddningen, går en stund och lägger av när man hunnit lagom långt in i centrum...
Har mailat GARO om stolpen i Bollnäs och dom har inte ens svarat, skitbra företag!
Jag nämnde även stolparna i Gävle men dom har jag såklart inte lika bra koll på...

Stolpen i Bollnäs lägger av lite då¨och då och den fortsätter ändå att lysa grönt och fint så ingen vet om att den är paj.
Stolparna vid konserthuset i Gävle stängs av ibland medans man laddar och alltid typ efter en kvart, verkar bero på att dom
inte pallar med att flera laddar samtidigt (taskigt valda säkringar gemensamt?).
Stolpen vid det gamla fängelset i Gävle är allra sämst, har ballat ur vid samtliga tre försök jag gett den, samma sak som vid konserthuset, den
startar laddningen, går en stund och lägger av när man hunnit lagom långt in i centrum...
Har mailat GARO om stolpen i Bollnäs och dom har inte ens svarat, skitbra företag!

Jag nämnde även stolparna i Gävle men dom har jag såklart inte lika bra koll på...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
HenrikGBG skrev:Besökte Garo AB i Gnosjö förra veckan. Deras sortiment av laddare är riktigt bra, alltifrån digitala "motorvärmaruttag" upp till 50kw likströmsladdare. En hel del utveckling pågår på fastchargersidan, vi lär ganska snart få se högre effekter. Laddning är deras snabbast växande produktområde, det är ju kul! Har själv tröttnat på att plocka i och ur teslasladden som dessutom inte tål regn så nu är Garos hemmaladdare på gång för att ersätta trefasuttaget hemma. De elektriker jag pratat med i Stockholm och Göteborg är väldigt positiva till Garo och deras produkter. Tesla skall ju komma med en hemma laddare nån gång men om den är lika dålig som standard laddsladd så passar jag. Du kan ringa direkt till Garo och få hjälp med att välja rätt produkt, det finns ju en del olika varianter. För beställning och installation i GBG kan jag rekommendera http://www.j2elteknik.se/ i Stockholm finns en bra installatör som heter Impero el http://www.imperoel.se/tjanster/
Länk till laddaren? Pris?
Vore klart intressant att slippa hålla på med sladden in och ut!
Vad gjorde att du valde just Garo?
Fördel med laddbox, förutom att slippa böket med UMC/sladden?
För den laddar väl fortfarande "bara" 3x16A in i bilen?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
bullen skrev:Själv köpte jag en wallb-e 11 kw laddbox med typ 2 kabel. Den går att mata med en röd 3fas om man inte vill ha den fast ansluten.
Under 5000 kr
Vart hittar du den för under 5000 kr?
På deras sida är deras billigaste 11 kw 849 eur?
/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Jag har för mig att jag betalade ca 7000 kr inkl frakt för min Wallb-e 11kw typ2.bullen skrev:Måste kolla. Jag betalade 520€
Men det fanns olika modeller
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
CyberTruck single engine förbokad
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra