Om man aldrig köpt en tesla, får man 11k rabatt vid nyköp?
Ja Om du använder referalkoden från någon som äger en.
Du hittar den om du trycker på profilen (min tex )
Jösses, vi snackar alltså 459k för en ny Highlinder. wow!
Riktigt bra pris, synd bara om de stackarna som tror de ska få 350-400 för en 2023 SR, lär ju få 100k mindre än för några dagar sedan Farligt att aga Teslor privat, helt plötsligt kommer bolaget med ett utspel som gör att ens bil på uppfarten tappar 100k i värde över natten.....
Hur räknas det ihop till 100k? Prissänkning, återinfört referal-program på 11,4k. Vad mer missar jag?
Jag skulle säga att tricket för att hantera värdeminskningen är att köpa en bil som man kan leva med länge och därför slå ut minskningen på fler år. Köper man och sedan säljer inom ett år (med dålig tajming) så kan det bli dyra mil.
Men bilen man själv äger blir varken sämre eller bättre om det kommer ut något bättre och/eller billigare. Den mänskliga psykologin har dock svårt att hantera detta.
Kolla blocket....dessa ska ju ner 100k för att motivera att köpa gamla M3 som är en sämre och fulare bil på alla sätt och vis med kortare garanti samt betydligt sämre finansieringsmöjligheter. Teslas prissänkning på 30k tillsammans med referal 11400 + deras räntekampanj kommer lätt sänka beg priserna med 100k på alla 2023 SR på blocket.
I sen kommer Tesla 2 = nytt värdefall.
Normalt med snabbt värdefall vid ett teknologiskt skifte, då nya bättre o billigare versioner kommer ut i snabbt tempo
Bilnjutare som planera köpa elbil 2025
- MB E-klass 2018 AMG-paket, Burmester, akustikpaket, glastak, självkörande
- Miata ND 2017 Recarostolar, modifierad motor/chassi för bana, Cup2-däck, omtunad för etanol
- VW Up 2012 HighUp
I sen kommer Tesla 2 = nytt värdefall.
Normalt med snabbt värdefall vid ett teknologiskt skifte, då nya bättre o billigare versioner kommer ut i snabbt tempo
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
I sen kommer Tesla 2 = nytt värdefall.
Normalt med snabbt värdefall vid ett teknologiskt skifte, då nya bättre o billigare versioner kommer ut i snabbt tempo
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
Gäller alla nya bilar, inte bara Tesla.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
I sen kommer Tesla 2 = nytt värdefall.
Normalt med snabbt värdefall vid ett teknologiskt skifte, då nya bättre o billigare versioner kommer ut i snabbt tempo
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
Gäller alla nya bilar, inte bara Tesla.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
I sen kommer Tesla 2 = nytt värdefall.
Normalt med snabbt värdefall vid ett teknologiskt skifte, då nya bättre o billigare versioner kommer ut i snabbt tempo
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
Gäller alla nya bilar, inte bara Tesla.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Teslas prissänkningar har typ 0 påverkan på begmarknaden. Det är främst den allmänna marknaden och ekonomin som styr efterfrågan.
Fakta är att övriga märken rasat mer än Tesla, trots att de inte är lika uppenbara med sina prissänkningar(många kör ju mer eller mindre permanenta "kampanjer"...).
Nästa år lär det bli rejäl prispress för samtliga hursomhelst, pga EUs co2-regler.
I sen kommer Tesla 2 = nytt värdefall.
Normalt med snabbt värdefall vid ett teknologiskt skifte, då nya bättre o billigare versioner kommer ut i snabbt tempo
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
Gäller alla nya bilar, inte bara Tesla.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Teslas prissänkningar har typ 0 påverkan på begmarknaden. Det är främst den allmänna marknaden och ekonomin som styr efterfrågan.
Fakta är att övriga märken rasat mer än Tesla, trots att de inte är lika uppenbara med sina prissänkningar(många kör ju mer eller mindre permanenta "kampanjer"...).
Nästa år lär det bli rejäl prispress för samtliga hursomhelst, pga EUs co2-regler.
Påståendet att prissänkningar har noll påverkan på begagnatpriser är uppenbart orimligt. Tänk att en varas nypris halveras och vad som händer då med samma varas pris på begagnatmarknaden. Ingen lär betala mer än nypriset? Eller hur tänker du där?
I sen kommer Tesla 2 = nytt värdefall.
Normalt med snabbt värdefall vid ett teknologiskt skifte, då nya bättre o billigare versioner kommer ut i snabbt tempo
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
Gäller alla nya bilar, inte bara Tesla.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Teslas prissänkningar har typ 0 påverkan på begmarknaden. Det är främst den allmänna marknaden och ekonomin som styr efterfrågan.
Fakta är att övriga märken rasat mer än Tesla, trots att de inte är lika uppenbara med sina prissänkningar(många kör ju mer eller mindre permanenta "kampanjer"...).
Nästa år lär det bli rejäl prispress för samtliga hursomhelst, pga EUs co2-regler.
Presentera gärna dessa fakta. Jag skulle säga tvärt om, min känsla är att Tesla har tappat mer än andra elbilar.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Det beror på när man köpt sin tesla. Priserna har fluktuerat mycket upp och ner. 2022 var det en jäkla hype också och priserna gick upp i många fall begagnat jämfört med 2021.
Jag undrar om det finns en risk att man pga kinatullarna börjar skeppa hit bilar från USA igen... där har ju precis model 3 LR RWD ersatt vanliga RWD.
Hittar också att det står att LR-versionen har det, men känns som Tesla kan ha förbisett att specifiera att det gäller LR AWD här. Man får väl fråga säljaren för att vara säker antar jag.
Bör vara samma batterityp som i AWD-versionen gissar jag? Mvh okunnig
Tesla har gjort så några gånger förut att man plockat bort en motor från AWD och sen sålt det som LR RWD, i övrigt utan ändringar (alltså inkl dyrare stereon). Då borde det vara samma den här gången också gissar jag. Ökningen i påstådd räckvidd indikerar även det att så är fallet. Men säkrast är förstås att fråga en säljare om det är avgörande för dig.
Ja Om du använder referalkoden från någon som äger en.
Du hittar den om du trycker på profilen (min tex )
Jösses, vi snackar alltså 459k för en ny Highlinder. wow!
Riktigt bra pris, synd bara om de stackarna som tror de ska få 350-400 för en 2023 SR, lär ju få 100k mindre än för några dagar sedan Farligt att aga Teslor privat, helt plötsligt kommer bolaget med ett utspel som gör att ens bil på uppfarten tappar 100k i värde över natten.....
Hur räknas det ihop till 100k? Prissänkning, återinfört referal-program på 11,4k. Vad mer missar jag?
Jag skulle säga att tricket för att hantera värdeminskningen är att köpa en bil som man kan leva med länge och därför slå ut minskningen på fler år. Köper man och sedan säljer inom ett år (med dålig tajming) så kan det bli dyra mil.
Men bilen man själv äger blir varken sämre eller bättre om det kommer ut något bättre och/eller billigare. Den mänskliga psykologin har dock svårt att hantera detta.
Kolla blocket....dessa ska ju ner 100k för att motivera att köpa gamla M3 som är en sämre och fulare bil på alla sätt och vis med kortare garanti samt betydligt sämre finansieringsmöjligheter. Teslas prissänkning på 30k tillsammans med referal 11400 + deras räntekampanj kommer lätt sänka beg priserna med 100k på alla 2023 SR på blocket.
Ah, men då låg de ju fel innan också. Jag fastnade på att du skrev att de skulle ha tappat 100k sedan prissänkningen. Att de skulle sjunka 100k över natt när priserna sjunkit ca 30k tycker jag faller på sin orimlighet.
Har jag förstått det rätt att man får 11400 om man köper till sig själv också om man redan har en bil (lojalitetsbonus)?
Nej, det gäller bara förstagångsköpare tydligen.
Men vad betyder då det här?
Screenshot_20241008-163614.png
Testa!
Testade att fråga chatten på beställningssidan idag, fick svar: "Systemet ska känna av lojalitetsprogram om order läggs i samma adress där du tidigare haft en tesla "
Model 3 LR 2019 [såld]
Model Y RWD 2025
14.9 kWp solceller / 15 kWh batteri Avgasfri sedan 2015.04.28
Ja Om du använder referalkoden från någon som äger en.
Du hittar den om du trycker på profilen (min tex )
Jösses, vi snackar alltså 459k för en ny Highlinder. wow!
Riktigt bra pris, synd bara om de stackarna som tror de ska få 350-400 för en 2023 SR, lär ju få 100k mindre än för några dagar sedan Farligt att aga Teslor privat, helt plötsligt kommer bolaget med ett utspel som gör att ens bil på uppfarten tappar 100k i värde över natten.....
Hur räknas det ihop till 100k? Prissänkning, återinfört referal-program på 11,4k. Vad mer missar jag?
Jag skulle säga att tricket för att hantera värdeminskningen är att köpa en bil som man kan leva med länge och därför slå ut minskningen på fler år. Köper man och sedan säljer inom ett år (med dålig tajming) så kan det bli dyra mil.
Men bilen man själv äger blir varken sämre eller bättre om det kommer ut något bättre och/eller billigare. Den mänskliga psykologin har dock svårt att hantera detta.
Kolla blocket....dessa ska ju ner 100k för att motivera att köpa gamla M3 som är en sämre och fulare bil på alla sätt och vis med kortare garanti samt betydligt sämre finansieringsmöjligheter. Teslas prissänkning på 30k tillsammans med referal 11400 + deras räntekampanj kommer lätt sänka beg priserna med 100k på alla 2023 SR på blocket.
I sen kommer Tesla 2 = nytt värdefall.
Normalt med snabbt värdefall vid ett teknologiskt skifte, då nya bättre o billigare versioner kommer ut i snabbt tempo
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
Gäller alla nya bilar, inte bara Tesla.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Om man byter till en ny Tesla (som många gör) så är det ingen kostnad eller problem.
Dessutom säljs de flesta Tesla på leasing till företag. Där är ju räntekampanjen en klockren rabatt och bra fördel för företagen.
Sedan har många andra biltillverkare gjort liknande sänkningar på sina elbilar. Inget unikt för endast Tesla.
I sen kommer Tesla 2 = nytt värdefall.
Normalt med snabbt värdefall vid ett teknologiskt skifte, då nya bättre o billigare versioner kommer ut i snabbt tempo
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
Gäller alla nya bilar, inte bara Tesla.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Teslas prissänkningar har typ 0 påverkan på begmarknaden. Det är främst den allmänna marknaden och ekonomin som styr efterfrågan.
Fakta är att övriga märken rasat mer än Tesla, trots att de inte är lika uppenbara med sina prissänkningar(många kör ju mer eller mindre permanenta "kampanjer"...).
Nästa år lär det bli rejäl prispress för samtliga hursomhelst, pga EUs co2-regler.
Spännande take. Jag har precis motsatt uppfattning efter att ha följt marknaden (beg) på diesel-kombis. Företrädelsevis Mercedes. Inte ens 50% värdeminskning efter 6(!)år. Eller avsåg du andra märkens elbilar? Tesla, garanterat -50% innan 4år.
I sen kommer Tesla 2 = nytt värdefall.
Normalt med snabbt värdefall vid ett teknologiskt skifte, då nya bättre o billigare versioner kommer ut i snabbt tempo
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
Gäller alla nya bilar, inte bara Tesla.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Om man byter till en ny Tesla (som många gör) så är det ingen kostnad eller problem.
Dessutom säljs de flesta Tesla på leasing till företag. Där är ju räntekampanjen en klockren rabatt och bra fördel för företagen.
Sedan har många andra biltillverkare gjort liknande sänkningar på sina elbilar. Inget unikt för endast Tesla.
Vad har du för bilmodell själv?
Många säljs som förmånsbilar vi ex Autoplan och då har väl räntekampanjen noll betydelse som rabatt eftersom leasingbolaget finansierar köpet?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
I sen kommer Tesla 2 = nytt värdefall.
Normalt med snabbt värdefall vid ett teknologiskt skifte, då nya bättre o billigare versioner kommer ut i snabbt tempo
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
Gäller alla nya bilar, inte bara Tesla.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Om man byter till en ny Tesla (som många gör) så är det ingen kostnad eller problem.
Dessutom säljs de flesta Tesla på leasing till företag. Där är ju räntekampanjen en klockren rabatt och bra fördel för företagen.
Sedan har många andra biltillverkare gjort liknande sänkningar på sina elbilar. Inget unikt för endast Tesla.
Vad har du för bilmodell själv?
Jag gick från att ha min första Y på mitt företag till att ha min andra Y privat för att maximera sparade pengar för privat del så långt som möjligt. Jag förstår verkligen inte hypen att bilar från Tesla skulle sjunka mer än andra. Det är helt enkelt inte sant. Bilar för mycket pengar, över en halv miljon, kommer tappa hundratusentals i värde över användningstiden. Vad mer är nytt...?
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
Gäller alla nya bilar, inte bara Tesla.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Om man byter till en ny Tesla (som många gör) så är det ingen kostnad eller problem.
Dessutom säljs de flesta Tesla på leasing till företag. Där är ju räntekampanjen en klockren rabatt och bra fördel för företagen.
Sedan har många andra biltillverkare gjort liknande sänkningar på sina elbilar. Inget unikt för endast Tesla.
Vad har du för bilmodell själv?
Jag gick från att ha min första Y på mitt företag till att ha min andra Y privat för att maximera sparade pengar för privat del så långt som möjligt. Jag förstår verkligen inte hypen att bilar från Tesla skulle sjunka mer än andra. Det är helt enkelt inte sant. Bilar för mycket pengar, över en halv miljon, kommer tappa hundratusentals i värde över användningstiden. Vad mer är nytt...?
Skillnaden är att andra bilmärken inte brukar sänka priset med 100k över en natt och ytterligare 50k lite senare. Inte heller är det vanligt med nollränta hos andra.
Ovanstående sänker andrahandsvärdet plötsligt, inte gradvis över tid som är brukligt.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Om man byter till en ny Tesla (som många gör) så är det ingen kostnad eller problem.
Dessutom säljs de flesta Tesla på leasing till företag. Där är ju räntekampanjen en klockren rabatt och bra fördel för företagen.
Sedan har många andra biltillverkare gjort liknande sänkningar på sina elbilar. Inget unikt för endast Tesla.
Vad har du för bilmodell själv?
Jag gick från att ha min första Y på mitt företag till att ha min andra Y privat för att maximera sparade pengar för privat del så långt som möjligt. Jag förstår verkligen inte hypen att bilar från Tesla skulle sjunka mer än andra. Det är helt enkelt inte sant. Bilar för mycket pengar, över en halv miljon, kommer tappa hundratusentals i värde över användningstiden. Vad mer är nytt...?
Skillnaden är att andra bilmärken inte brukar sänka priset med 100k över en natt och ytterligare 50k lite senare. Inte heller är det vanligt med nollränta hos andra.
Ovanstående sänker andrahandsvärdet plötsligt, inte gradvis över tid som är brukligt.
Vilket är enbart positivt. Ju mer priserna kan sänkas desto bättre för oss konsumenter.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Om man byter till en ny Tesla (som många gör) så är det ingen kostnad eller problem.
Dessutom säljs de flesta Tesla på leasing till företag. Där är ju räntekampanjen en klockren rabatt och bra fördel för företagen.
Sedan har många andra biltillverkare gjort liknande sänkningar på sina elbilar. Inget unikt för endast Tesla.
Vad har du för bilmodell själv?
Jag gick från att ha min första Y på mitt företag till att ha min andra Y privat för att maximera sparade pengar för privat del så långt som möjligt. Jag förstår verkligen inte hypen att bilar från Tesla skulle sjunka mer än andra. Det är helt enkelt inte sant. Bilar för mycket pengar, över en halv miljon, kommer tappa hundratusentals i värde över användningstiden. Vad mer är nytt...?
Skillnaden är att andra bilmärken inte brukar sänka priset med 100k över en natt och ytterligare 50k lite senare. Inte heller är det vanligt med nollränta hos andra.
Ovanstående sänker andrahandsvärdet plötsligt, inte gradvis över tid som är brukligt.
Vilket är enbart positivt. Ju mer priserna kan sänkas desto bättre för oss konsumenter.
Inte alldeles positivt om man först köpt en Tesla och sedan vill byta bilmärke.
Precis, Tesla ska man leasa eller ha via företag, värdeminskningen privat för skattade pengar är grym...
Gäller alla nya bilar, inte bara Tesla.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Om man byter till en ny Tesla (som många gör) så är det ingen kostnad eller problem.
Dessutom säljs de flesta Tesla på leasing till företag. Där är ju räntekampanjen en klockren rabatt och bra fördel för företagen.
Sedan har många andra biltillverkare gjort liknande sänkningar på sina elbilar. Inget unikt för endast Tesla.
Vad har du för bilmodell själv?
Många säljs som förmånsbilar vi ex Autoplan och då har väl räntekampanjen noll betydelse som rabatt eftersom leasingbolaget finansierar köpet?
Jag tar iaf. mina bilar som finansiell leasing via DNB, och då har nivån på räntan en stor avgörande betydelse för mig och mitt bolag.
Misstänker att jag inte är ensam om det heller. Finansiell är normalt mer förmånligt än operationell leasing, och extra mycket så för just elbilar.
Japp, dock verkar Tesla ha fått in många fler privatköpare än andra märken med sin räntekampanj. Dessa blir väl varse om kostnaden när man funderar på att byta bil igen
Om man byter till en ny Tesla (som många gör) så är det ingen kostnad eller problem.
Dessutom säljs de flesta Tesla på leasing till företag. Där är ju räntekampanjen en klockren rabatt och bra fördel för företagen.
Sedan har många andra biltillverkare gjort liknande sänkningar på sina elbilar. Inget unikt för endast Tesla.
Vad har du för bilmodell själv?
Jag gick från att ha min första Y på mitt företag till att ha min andra Y privat för att maximera sparade pengar för privat del så långt som möjligt. Jag förstår verkligen inte hypen att bilar från Tesla skulle sjunka mer än andra. Det är helt enkelt inte sant. Bilar för mycket pengar, över en halv miljon, kommer tappa hundratusentals i värde över användningstiden. Vad mer är nytt...?
Skillnaden är att andra bilmärken inte brukar sänka priset med 100k över en natt och ytterligare 50k lite senare. Inte heller är det vanligt med nollränta hos andra.
Ovanstående sänker andrahandsvärdet plötsligt, inte gradvis över tid som är brukligt.
Vilket är enbart positivt. Ju mer priserna kan sänkas desto bättre för oss konsumenter.
Exakt.
Det klagas ju (med rätta) att just de höga inköpsprisen på elbilar är en barriär för många att gå över från ICE-bilar. Ju snabbare vi får en ekvivalens i inköpskostnad mellan elbilar och ICE-bilar så kommer ju detta att skynda på övergången mycket mer än alla tidigare klimatbonusar. Här gör ju Tesla en enorm nytta för både oss fordonsägare och miljön genom att pressa på marknaden och övergången.
Blir då rätt intressant när det börjar klagas på Tesla från vissa att Tesla är för snabba att sänka priserna på marknaden för elbilar. Trodde det var något som vi alla önskade oss, oavsett om vi gillar Tesla eller föredrar andra tillverkares elbilar.
Om man byter till en ny Tesla (som många gör) så är det ingen kostnad eller problem.
Dessutom säljs de flesta Tesla på leasing till företag. Där är ju räntekampanjen en klockren rabatt och bra fördel för företagen.
Sedan har många andra biltillverkare gjort liknande sänkningar på sina elbilar. Inget unikt för endast Tesla.
Vad har du för bilmodell själv?
Jag gick från att ha min första Y på mitt företag till att ha min andra Y privat för att maximera sparade pengar för privat del så långt som möjligt. Jag förstår verkligen inte hypen att bilar från Tesla skulle sjunka mer än andra. Det är helt enkelt inte sant. Bilar för mycket pengar, över en halv miljon, kommer tappa hundratusentals i värde över användningstiden. Vad mer är nytt...?
Skillnaden är att andra bilmärken inte brukar sänka priset med 100k över en natt och ytterligare 50k lite senare. Inte heller är det vanligt med nollränta hos andra.
Ovanstående sänker andrahandsvärdet plötsligt, inte gradvis över tid som är brukligt.
Vilket är enbart positivt. Ju mer priserna kan sänkas desto bättre för oss konsumenter.
Inte alldeles positivt om man först köpt en Tesla och sedan vill byta bilmärke.
Utifrån ditt personliga perspektiv grundat på den felaktiga premissen att det skulle vara en sund investering att köpa en ny bruksbil. Wake up and smell the coffee
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Spännande med den nya varianten med long range i bakhjulsdrift. Bra pris 539k. Samtidigt är en long range AWD bara 45k dyrare och då får man snabbare acceleration och fyrhjulsdrift men samtidigt en kortare räckvidd. Kan det skilja något mer exempelvis stereon?
Vilken av modellerna tycker ni är med mest prisvärd?
Någon som vet om nya LR RWD har premiumstereon eller inte? (Det är i princip bara den som skiljer en SR RWD och LR AWD annars va?)
Onekligen lockande, var inställd på en MY då jag vill ha bilen länge + gärna fysisk växelväljare men det kanske inte är värt närmre 100k…
Vet inte om det bidrar så mycket till diskussionen egentligen men min Model Y LR RWD har premiumstereon, men det behöver ju inte betyda att M3 LR RWD får det.