Bilen inte ”hemma” i garaget
Moderator: Redaktion
Bilen inte ”hemma” i garaget
Har problem med att bilen inte tror den är hemma i garaget. Det har funkar fint i över ett år men börjat krångla nu. Tex när jag ska köra schemalagd laddning så startar den inte om jag väljer ”hem”. Autodörrar med valet ignorera hemma funkar inte, bilen slänger upp förardörren när jag kliver in i garaget. Kollar man bilens plats i appen så står det ändå rätt adress. Och bilens hemadress är satt till rätt adress. Mycket förvirrande.
Senast redigerad av David Fh, redigerad totalt 1 gånger.
Model X -19 LR Raven
- Kenth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenth4336
Re: Bilen inte ”hemma” i garaget
Hej,
Kan det vara så att ni är fler förare på bilen, och att "Hem" inte lagts in på alla?
Jag råkade ut för det då någon annan körde bilen. Kanske beror det inte på detta men värt att kolla...
Kan det vara så att ni är fler förare på bilen, och att "Hem" inte lagts in på alla?
Jag råkade ut för det då någon annan körde bilen. Kanske beror det inte på detta men värt att kolla...
Model S 100D 18 , Pärlvit
Model S LR Raven-19[/b] , Pärlvit
Model S Plaid -23 , Svart
Model 3 LR 19 , Svart
Model 3 LR 21 , Pärlvit
Model Y Performance 23 , Pärlvit
Det stämmer, vi är två som använder bilen, men det är inte där problemet sitter tror jag. Båda har samma ”hem” inlagt.
Går ju kringgå problemet med schemaläggning genom att använda aktuell ort.
Går ju kringgå problemet med schemaläggning genom att använda aktuell ort.
Model X -19 LR Raven
Vilken adress tror bilen den är på då? Sätt den som ”hemma” även om det inte är exakt den adressen du faktiskt bor på. Min bil tror jag bor hos grannen eftersom min parkering ligger en liten bit från huset.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Samma här.
Jag måste ha grannens adress (annat gatunamn och husnummer) för att det ska funka i min bil.
Jag måste ha grannens adress (annat gatunamn och husnummer) för att det ska funka i min bil.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Lustigt att det är så olika. Min bil anser sig vara Hemma även när jag parkerar vid laddstolpar 250 meter hemifrån österut eller 400 meter västerut.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag hade problem med min model 3 att den inte fattade att jag var på jobbet när jag var på jobbet, kanske för att vår parkeringsplats är så stor ?
Men plötsligt så började det fungera en dag, så nu vågar jag inte röra nåt..
Men plötsligt så började det fungera en dag, så nu vågar jag inte röra nåt..
Den tror att den är på min rätta adress. Men jag funderar på om den glitchar lite och ibland tror den är hos grannen och att jag bara missat det. För nu provade jag igen och det funkade.
Model X -19 LR Raven