Potential HUD för Tesla Model 3
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Potential HUD för Tesla Model 3
Nu börjar det likna något. Frågan är väl hur stor den kan vara innan den stör.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Ja, det där är ju helt klart framtiden! Och eftersom 3:an inte hade nån instrumentering bakom ratten så måste det ju vara det som kommer att finnas i den! Ska bli intressant att se hur den kommer att se ut!
Väldigt intressant. Elon hade väl anställt en kille som tidigare utvecklat HUD till motorcykelhjälmar. Är detta samma företag som denne någon jobbat på?
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Kan vi vara ute och cyklar helt
Elon sa att ratten kommer se ut som rymdskepp kan vi tänka oss någon slags display i själva ratten
Elon sa att ratten kommer se ut som rymdskepp kan vi tänka oss någon slags display i själva ratten
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Elon har varit oroväckande noga med att inte använda ordet ratt, han har använt uttrycken styrkontroller och styrsystem.
I väntan på Model 3
Cooolt 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Om jag måste köra en Model 3 med en joystick, ja då blir det nog inget för mig.Norpan skrev:Elon har varit oroväckande noga med att inte använda ordet ratt, han har använt uttrycken styrkontroller och styrsystem.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
En joystick hade ju dödat körglädjen. Tro mig, jag kör tåg.
En sån pigg bil som Mod 3 måste ju bara ha ratt å pedaler. Eller..?

En sån pigg bil som Mod 3 måste ju bara ha ratt å pedaler. Eller..?
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Kört Tesla sedan feb. 2015
På videon har de den i ett mörkt garage med en skärm framför för att simulera en bil som kör..
Varför då kan man undra, varför inte bara sätta den i en bil och köra?
Kan de va så att de har problem med ljusstyrkan en vanlig dag?
det var det första som slog mig också, hur klarar den att garantera synlighet vid starkt dagsljus?Kalle skrev:På videon har de den i ett mörkt garage med en skärm framför för att simulera en bil som kör..
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag och hustru provkörde Peugeot 508 hybrid för några år sedan. Den hade just den typen av HUD. Visserligen var skivan mindre än den i filmen men både jag och hustru upplevde den klart positivt. Tror inte filmen visar något Teslsaspecifikt. Förmodligen är det någon tredjepartsprodukt som skall kunna användas på de flesta bilar.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Syns att det är Texas Instruments på videon så det är tredje part och inte Tesla. Med info finns på:
http://www.ti.com/ww/en/dlp/automotive/hud.html
http://www.ti.com/ww/en/dlp/automotive/hud.html
Tesla Model Y reserverad
Hyundai Kona Electric Advanced 64kWh/2020
Det är helt otänkbart med display i själva ratten. Det skulle plocka ner blicken ännu längre från vägen än om man bara vrider in ögonen för att se på centerdisplayen. Det kommer helt enkelt inte hända.e5m1r skrev:Kan vi vara ute och cyklar helt
BMW i3 REX i väntan på Model3
Det behöver ju inte vara en display. Man kan lägga in en del andra funktioner i en ratt. 

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Har svårt att tänka mig en display i ratten, möjligtvis en ovanför i stil med ex BMW I3:

Men med tanke på nyanställningen så ska det väl mycket till om det inte blir en HUD.

Men med tanke på nyanställningen så ska det väl mycket till om det inte blir en HUD.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Vi vet ju att Elon är en science fiction nörd. Kanske något i stil med kontrollerna på Millenium Falcon?
Givetvis med hastighetsanpassat utslag så att man bara behöver göra lagom stora utslag oavsett fart.
(Varför styr man egentligen en bil med ett hjul??? Kommer det från båtar?)

Givetvis med hastighetsanpassat utslag så att man bara behöver göra lagom stora utslag oavsett fart.
(Varför styr man egentligen en bil med ett hjul??? Kommer det från båtar?)

Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
I flygplan har det funnits HUD i många år. Utan några som helst problem med läsbarhet (ljusstyrka, m m). Kan väl inte vara några större konstigheter för Elon o gänget att greppa den infon och förbättra, anpassa till en bilruta.
X100 lev.14/8-18.