Jag köpte min Tesla Model Y från Riddermark Bil i Järfälla sommaren 2023, och jag måste säga att hela upplevelsen var smidigare än jag förväntade mig. Jag hade hört en del blandade åsikter om Riddermark Bil innan, men bestämde mig för att ge det en chans, och jag är glad att jag gjorde det.
Besöket på Järfälla-anläggningen var ganska okomplicerat. Jag blev vänligt mottagen, och säljaren var väldigt hjälpsam utan att vara påstridig, vilket jag verkligen uppskattade. Jag fick gott om tid att titta på bilen i lugn och ro, och alla mina frågor blev besvarade tydligt och ärligt.
Själva köpprocessen gick också utan problem. Alla papper och detaljer gick igenom smidigt, och bilen var i toppskick när jag hämtade den. Inga dolda avgifter eller några otrevliga överraskningar, vilket jag vet att folk ibland oroar sig för.
Nu har jag kört min Model Y i några månader och kunde inte vara mer nöjd. Tesla lever verkligen upp till sitt rykte när det gäller körupplevelse, och jag känner att jag gjorde ett bra val genom att handla via Riddermark Bil. Så för min del var det en positiv upplevelse, och jag skulle definitivt överväga att köpa från dem igen i framtiden.
(TILLÄGGER att den jag köpte innan direkt från tesla hade en massa strul, kolla min gamla tråd om det)
Hur kan du bara kört den några månader när du köpte den sommaren 2023?
Vad var det för modell, mil och pris?
Stal de vinterhjulen och sålde separat som de brukar göra?
Bor halva tiden i marbella. Jag förstår att du är arg, men se det så här, de omsätter 10 miljarder och säljer 50.000 bilar årligen. Det finns då en stor risk att en o annan säljare gör fel men det är inte bolagets fel. Uppenbart gör de något rätt om de har bäst betyg https://se.trustpilot.com/review/riddermarkbil.se 4,4 av 5. Titta på andra stora aktörer så ser det inte lika snyggt ut för att inte jämföra med tesla motors https://se.trustpilot.com/review/www.teslamotors.com 1.7 av 5.
Vet inte vad du menar kring vinterdäck, men har du blivit bestulen på såna så hoppas jag att du vänt dig till polisen.
Jag köpte en Outlander PHEV (minns ni dem?) av Riddermark, och det funkade toppen utom just vinterdäcken - det är inte att de är gnetiga och ska göra sig några kronor på det, men att de outsourcat logistiken till närliggande däckhotell/kedjor t.ex. Vianor. När bilarna kommer in katalogförs hjulen och lämnas till (i detta fall) Vianor, och när en köpare sen köper bilen får denne välja (och betala för) vinter/sommarhjul som passar till bilen. Smidigt eller hur?
...förutom att att alla bilar som har TPMS-system som memorerar sensorerna får tuppjuck när de plötsligt får däck från en annan bil, och (i detta fall) Vianor inte klarar att programmera dem.
... och att olika eftermarknadsfälgar har olika hjulmuttrar/skruvar, så man måste matcha muttrar till hjul och kan inte låta muttrarna ligga i en påse i bilen.
En bra idé men man kan argumentera för att det vore bättre att lösa det på ngt annat sätt. Men att göra som en del handlare låta vinterhjulen ligga i bagaget hela tiden funkar inte heller med stora SUV-hjul
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Något trixande har de för sig iaf - trean de köpte av mig hade eftermarknadsfälgar på sommarhjulen, i väldigt gott skick. Sen när den lades ut på annons så hade den istället ett par slitna originalhjul, och vinterdäcken de fick man som vanligt inte med.
Men för mig som säljare av bilen var det väldigt smidigt.
När jag köpte min begagnade polestar2, av Volvoretail, fick jag välja vilka vinterdäck ur deras däckhotell jag ville ha. Vilka däck som ursprungligen hörde till min bil vet jag inte.