Recond ny Tesla ?
Moderator: Redaktion
Recond ny Tesla ?
Hej,
min första Tesla beställd, så extremt förväntansfull.
Vad anser ni om att lämna in en ny bil på recond ? Meningsfullt eller pengar i sjön ? Någon med erfarenhet ?
min första Tesla beställd, så extremt förväntansfull.
Vad anser ni om att lämna in en ny bil på recond ? Meningsfullt eller pengar i sjön ? Någon med erfarenhet ?
- Jaegaern
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/simon82910
Re: Recond ny Tesla ?
Helt meningslöst skulle jag hävda. Den blir smutsig snart igen. De jag hämtat har varit absolut godkända i renlighet.
Däremot skulle jag överväga att lägga på en keramisk lackförsegling. Lättare att hålla rent och tar tvättrepor som enkelt poleras bort.
Det kan du iof göra själv nu för tiden. Men man bör polera innan så det kan du lämna in den för, om något.
Däremot skulle jag överväga att lägga på en keramisk lackförsegling. Lättare att hålla rent och tar tvättrepor som enkelt poleras bort.
Det kan du iof göra själv nu för tiden. Men man bör polera innan så det kan du lämna in den för, om något.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Ingen av de Teslor jag har hämtat har vart propert rena som det anstår en ny bil.
Det är klart recond kunde vara nice om man inte vill städa upp och tvätta bilen själv.
Det är klart recond kunde vara nice om man inte vill städa upp och tvätta bilen själv.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
När jag hämtade i Örebro så kändes bilen nystädad.
Precis som man förväntar sig av en ny bil.
Om jag inte minns fel låg de skydd på mattorna med mr cap loga på.
Så nybils rekorden är säkert något dom lejer ut.
Men funderar man på något så är de ppf eller en keramisk behandling som gäller direkt.
Precis som man förväntar sig av en ny bil.
Om jag inte minns fel låg de skydd på mattorna med mr cap loga på.
Så nybils rekorden är säkert något dom lejer ut.
Men funderar man på något så är de ppf eller en keramisk behandling som gäller direkt.
Min var spotless invändigt och nytvättad utvändigt.
Hämtade i Trelleborg i slutet av juli.
Inga bucklor?
Inga fingeravtryck i taket?
Inga pennstreck i inredningen?
Inget klet utanpå lacken?
Inga repor och lackskador i övrigt?
Undersidan (plast) på bilen inte sönderkörd ?
Tur…
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Har hämtat 4 teslor.
Inga problem. Alla rena och fina i inredningen. Utom en som hade märke efter en tumme eller liknande på innertakslisten vid bakrutan. Torkades bort direkt när jag uppmärksammade personalen.
Så svårt att se det som tur..
Se svar inline. Och panelavstånden synades också noga. De är okej.AAKEE skrev: ↑06 sep 2024 12:31Inga bucklor? Nej. Bilen synades noga.
Inga fingeravtryck i taket? Inte ett enda.
Inga pennstreck i inredningen? Nej.
Inget klet utanpå lacken? Nej.
Inga repor och lackskador i övrigt? Nej.
Undersidan (plast) på bilen inte sönderkörd ? Nej, jag la mig ner och kollade just det.
Tur…
Tur vet jag inte - har kört VAG innan och detta är min första Tesla. Men bilen levererades i förväntat skick.
Hur många av dem var S/X? Det är skillnad på S/X och 3/Y gissar jag. Quality assurance i Fremont är lite som att rulla en tärning...Xeik skrev: ↑06 sep 2024 13:08
Har hämtat 4 teslor.
Inga problem. Alla rena och fina i inredningen. Utom en som hade märke efter en tumme eller liknande på innertakslisten vid bakrutan. Torkades bort direkt när jag uppmärksammade personalen.
2 st 3:or från Freemont, och 2 st Y från Berlin.spacecoin skrev: ↑07 sep 2024 10:49Hur många av dem var S/X? Det är skillnad på S/X och 3/Y gissar jag. Quality assurance i Fremont är lite som att rulla en tärning...Xeik skrev: ↑06 sep 2024 13:08
Har hämtat 4 teslor.
Jag jobbar med rekond och har många års erfarenhet.
Det är väl lädersäten? Jag hade lämnat en den på en rekond och gjort en rejäl rengöring av sätena och sedan lagt en läderförsegling.
Samma exteriört. Mycket grundlig tvätt, sen polering och keramiskt lackskydd.
I längden är det värt det då det skyddar mot envis smuts och lite mot mindre repor. Dock ska man komma ihåg att man måste ändå undershållstvätta bilen. Många verkar tro att bara för man förseglat lacken så behöver man inte tvätta den. Vilket är fel. Det är lite som att betsa ett trägolv. Det skyddar men man måste ändå dammsuga det…
Dock om du tänker tvätta den i maskintvätt på närmaste bensinstation så vet jag inte om det är värt att lägga pengar på en helrekond. Visst förseglingen hjälper till lite men gör inte underverk. Och att stå emot den misshandel som maskintvättar utför finns det mig veterligen ingen försegling i världen som hjälper emot.
Sist men inte minst att lägga glasförsegling på vindrutan är väldigt behändigt. Regnet rinner av och pärlar sig så att man knappt behöver använda vindrutetorkarna. Speciellt inte i högre hastigheter.
Jag hämtade i Örebro så hade den varit hos mrCap på leverans rekond. Låg sådana där papp mattor i bilen.
Den var hel och ren.
Den var hel och ren.
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar