Bäst deal; låna gratis och köpa eller privatleasa?
Oavsett vad så kan vi vara säkra på att det alltid kommer en bättre deal längre fram
Vad som händer efter sista september är precis vad jag väntar på. Vem beställer en ny MY 2024 eller pre-Juniper, oktober till december eller vad det nu kan vara, utan både ränterabatt och prisreducering?
Alternativen:
Köpa nu: Billigt lån, men eventuellt en högre värdeminskning efter att Juniper kommer ut.
Köpa sen: Högre ränta men en mer attraktiv modell på andrahandsmarknaden.
Totalkostnad efter 3år inklusive räntekostnad och värdeminskning: Svårt att förutse.
Nu är det lite dåligt underlag, men kikar man lite på priserna på beggade Model 3 för Highland vs pre-Highland är det inga astronomiska skillnader på det som begärs på begmarknaden utan snarare naturliga skillnader på ca 10-15% mellan ett modellår och snittmilen runt 1000 mil/år.
Tror snarare att faktumet att Model Y sålts otroligt bra under de senaste åren spelar in i klassiska utbud/efterfrågan på begmarknaden framåt gällande värdeminskning.
Synd att det inte är kampanj eller rabatt på M3P. Då hade jag nog bytt till en ny Tesla.
Precis vad jag också tänkte, hade M3P haft 0% ränta så hade jag slagit till direkt utan att blinka.
Samma här... sitter och väntar på någon ränterabatt på Performance.
Om ni går ihop och kontaktar valfri Sales Advisor, så vem vet – de kanske kan fixa 0%-ränta åt er som mängdrabatt. Det handlar ju trots allt om 3 st M3P...
EDIT:
Det kanske finns fler i tråden/på forumet som vill haka på...
De har hela tiden haft klart mer förmånliga erbjudanden på just Model Y. Antagligen har de bäst marginaler på den, kanske delvis för att den tillverkas i Europa.
Hade jag inte varit ~3 år bort från att byta bil hade jag kanske slagit till. Är egentligen inte så sugen på en Model Y, men det är ett galet bra erbjudande.
Synd att det inte är kampanj eller rabatt på M3P. Då hade jag nog bytt till en ny Tesla.
Precis vad jag också tänkte, hade M3P haft 0% ränta så hade jag slagit till direkt utan att blinka.
Om ni går ihop och kontaktar valfri Sales Advisor, så vem vet – de kanske kan fixa 0%-ränta åt er som mängdrabatt. Det handlar ju trots allt om 3 st M3P...
EDIT:
EDIT: