Halloj,
Igår kväll åkte jag förbi Bredden påväg hem från jobbet och behövde toppa upp lite. Jag och en annan Y kom dit samtidigt och det var endast 2 platser lediga. Platserna var också bredvid varandra och på den sidan där det endast är en kabel (v3?).
Iallafall så behöver jag vänta lite för att kunna backa in och kopplar därför in några sekunder efter den andra bilen. Detta resulterade i att jag endast fick ut 33kW och det tog 20 minuter att ladda 10 kWh.
Jag kom dit med 5%, kan det vara anledningen eller är stolparna så dumma att grannen fick all kräm för att han började några sekunder före mig?
Börja ladda samtidigt på SuC = strul?
Moderator: Redaktion
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955
Re: Börja ladda samtidigt på SuC = strul?
v3 delar inte på en viss effekt mellan stolparna som v2 gör, men om stationen var full i övrigt kan detta vara anledningen, att hela stationen delar på en viss effekt.T4s skrev: ↑05 sep 2024 08:30Halloj,
Igår kväll åkte jag förbi Bredden påväg hem från jobbet och behövde toppa upp lite. Jag och en annan Y kom dit samtidigt och det var endast 2 platser lediga. Platserna var också bredvid varandra och på den sidan där det endast är en kabel (v3?).
Iallafall så behöver jag vänta lite för att kunna backa in och kopplar därför in några sekunder efter den andra bilen. Detta resulterade i att jag endast fick ut 33kW och det tog 20 minuter att ladda 10 kWh.
Jag kom dit med 5%, kan det vara anledningen eller är stolparna så dumma att grannen fick all kräm för att han började några sekunder före mig?
Även om det är sommarvärme påverkar även batteritemperaturen laddeffekten. Men troligen är det den samlade effekten på stationen som är begränsad som sedan fördelas ut mellan laddstolparna.
Model Y LR.
Model S70D
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
När man får 33-34kW brukar det vara något fel på stolpen, den går i "limp-mode" typ.
Råkat ut för det några gånger, senast i Söderhamn fick jag byta stolpe 2 ggr innan jag fick full effekt. Första stolpen försökte jag flera gånger på men fick ändå bara 34kW. Och det var tämligen tomt där då.
Råkat ut för det några gånger, senast i Söderhamn fick jag byta stolpe 2 ggr innan jag fick full effekt. Första stolpen försökte jag flera gånger på men fick ändå bara 34kW. Och det var tämligen tomt där då.
Model Y LR AWD 2022
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag fick också 34kW på två stolpar i Söderhamn och sedan 135kW på den tredje, ingajonasl skrev: ↑05 sep 2024 09:25När man får 33-34kW brukar det vara något fel på stolpen, den går i "limp-mode" typ.
felmeddelanden på stationen enligt bilen heller och det var bara en till som laddade då (i
Fredags). Jag har inte råkat ut för detta i Söderhamn förut vad jag kan minnas heller, kan dom
ha ändrat i programvaran på V3-stationerna tro?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Inga felrapporterade stolpar när jag var där heller. Har råkat ut för det i Härnösand också, där är det ju V4.
Nån sa att det beror på att kylningen i stolpen inte fungerar, men jag har ingen aning.
Nån sa att det beror på att kylningen i stolpen inte fungerar, men jag har ingen aning.
Model Y LR AWD 2022
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Jag har för mig att när kylningen i stolpen inte fungerar som den ska begränsas effekten till något värde mellan 30 och 40 kW, minns inte riktigt vilket.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- T4s
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tobias894955