Lackskydd (igen)

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zeel
Teslaägare

Lackskydd (igen)

Inlägg av Zeel »

Gokväll!

Nu har den svarta MYPen rullat i 3 månader sen den lämnade fabriken. Ryktet om den mjuka lacken var inte överdriven! Redan ett par repor där ungarna pillar på handtagen och nåt enstaka stenskott. Alltså dags för åtgärd!

Jag har noterat att det finns ett par trådar om detta redan, men ännu inte hittat någon som har en bra rek i Gbg/Kungsbacka området.

Så har nån nåt tips om en grym detailer hade jag varit tacksam! PPF, keramiskt skydd eller annat spelar ingen större roll, jag tycker det viktigaste är att de som gör det vet vad de håller på med.
Användarvisningsbild
Tomsgbg
Teslaägare

Re: Lackskydd (igen)

Inlägg av Tomsgbg »

Ditec Sisjön eller Mr Cap vid Eklanda brukar de flesta vara nöjda med.
Användarvisningsbild
Zeel
Teslaägare

Inlägg av Zeel »

Toppen, tack!

Ska kolla på det 👍
Användarvisningsbild
Hexis Sverige AB
Kontakt:

Inlägg av Hexis Sverige AB »

Hej
Zeel skrev: 31 aug 2024 20:35
Gokväll!

Nu har den svarta MYPen rullat i 3 månader sen den lämnade fabriken. Ryktet om den mjuka lacken var inte överdriven! Redan ett par repor där ungarna pillar på handtagen och nåt enstaka stenskott. Alltså dags för åtgärd!

Jag har noterat att det finns ett par trådar om detta redan, men ännu inte hittat någon som har en bra rek i Gbg/Kungsbacka området.

Så har nån nåt tips om en grym detailer hade jag varit tacksam! PPF, keramiskt skydd eller annat spelar ingen större roll, jag tycker det viktigaste är att de som gör det vet vad de håller på med.
Tråkigt med stenskott och repor men tyvärr svårundvikligt. Om valet faller på PPF så kan jag rekommendera att kontakta Götegubben. Seriösa och duktiga installatörer som använder vår Hexis Bodyfence X som håller högsta kvalitet och är marknadsledande vad gäller slagtålighet och självläkning. Har du frågor kring PPF generellt så går det utmärkt att ställa dom här så ska vi försöka besvara dom så utförligt som möjligt.
HEXIS är en tillverkare av självhäftande vinyler för visuell kommunikation.
Helfoliering - Stenskottsskydd - Fordonsdekor - Digitaltryck - Textiltryck
Skriv svar