AWD LR VS Performance

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Ilduce77
Teslaägare

Re: AWD LR VS Performance

Inlägg av Ilduce77 »

Znille skrev: 24 aug 2024 15:38
Jag vet att ni säkert undrar med spänning mitt beslut 😉 jag har iaf ändrat min order till en Performance, de fanns leveransklara i Jönköping i cherry red så den ska hämtas nästa vecka 👍.

Snygg! 😊
Användarvisningsbild
Znille
Teslaägare

Inlägg av Znille »

Färgen är ju en vattendelare :D men den har "vuxit" på mig, nu tycker jag den är skitsnygg!

Användarvisningsbild
Garvis
Teslaägare

Inlägg av Garvis »

IMG_8871.jpeg
Jag är väldigt nöjd med mitt färgval, men är också väldigt partisk i just denna bedömning.
Midnight Cherry Red Model Y Performance 2024 HW4
spindeln

Inlägg av spindeln »

Oh snygg ! Väntar på en exakt likadan, då valde jag rätt färg när jag ser denna bild.
Smuts

Inlägg av Smuts »

Vad säger ni som vet om komforten? Pratade med en säljare på Tesla idag som sa att den var stötigare, men jag hade inte tid att testa. Är det en bil som familjen inte kommer uppskatta? Studsar barnen omkring i baksätet, eller är det ingen större skillnad mot en Long Range?
spindeln

Inlägg av spindeln »

valde rätt färg, den skiner fint i solen
MYP.jpg
Användarvisningsbild
Skyvandrare
Teslaägare
Referralkod: ts.la/filip98503

Inlägg av Skyvandrare »

Smuts skrev: 02 sep 2024 22:05
Vad säger ni som vet om komforten? Pratade med en säljare på Tesla idag som sa att den var stötigare, men jag hade inte tid att testa. Är det en bil som familjen inte kommer uppskatta? Studsar barnen omkring i baksätet, eller är det ingen större skillnad mot en Long Range?
Kan bara tala för MYP-22. Jag hade samma funderingar innan köp och upplevelsen beror ju givetvis vad man kommer ifrån. Jämfört med våra tidigare bilar Passat och M3SR så upplever inte jag, frugan eller barnen den som stötig. Vi åker bra i den, även på långresor.
MYP 2022
M3 SR+ 2020
Volvo C30 A-traktor HVO100
Smuts

Inlägg av Smuts »

Tack för svar! Jag ska fundera lite.
Användarvisningsbild
RareEarth
Teslaägare

Inlägg av RareEarth »

Mina förra bilar var en Passat GTE och en BMW 530e. Jag tycker skillnaden är enorm, Model Y (alla varianter) har ett direkt dåligt chassi. Inte så dåligt att det är en dealbreaker, och det går att åka på långresor. Men chassikomforten är helt klart en försämring. Om man tänker sig att långresor är ett primärt användningsområde så skulle jag definitivt överväga en annan bil än någon variant av MY.
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

RareEarth skrev: 11 sep 2024 15:56
Mina förra bilar var en Passat GTE och en BMW 530e. Jag tycker skillnaden är enorm, Model Y (alla varianter) har ett direkt dåligt chassi. Inte så dåligt att det är en dealbreaker, och det går att åka på långresor. Men chassikomforten är helt klart en försämring. Om man tänker sig att långresor är ett primärt användningsområde så skulle jag definitivt överväga en annan bil än någon variant av MY.
Långresor (på bra underlag) är inga problem. Värre med små farthinder, potthål och "tvättbrädor" på grusvägar.
Jag skall få eftermarknadsdämpare monterade om en vecka. En vecka senare drar jag till Lappland för lite jakt...
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
RareEarth
Teslaägare

Inlägg av RareEarth »

Nej, inga problem, bara dålig komfort så fort vägen svänger, man behöver bromsa eller det blåser lite.
Electron

Inlägg av Electron »

RareEarth skrev: 11 sep 2024 18:14
Nej, inga problem, bara dålig komfort så fort vägen svänger, man behöver bromsa eller det blåser lite.
Inga stora problem mao
Mercedes EQE SUV
Model 3 LR -21
Skriv svar