Snygg!
AWD LR VS Performance
Moderator: Redaktion
Re: AWD LR VS Performance
Färgen är ju en vattendelare
men den har "vuxit" på mig, nu tycker jag den är skitsnygg!

Jag är väldigt nöjd med mitt färgval, men är också väldigt partisk i just denna bedömning.
Midnight Cherry Red Model Y Performance 2024 HW4
Oh snygg ! Väntar på en exakt likadan, då valde jag rätt färg när jag ser denna bild.
Vad säger ni som vet om komforten? Pratade med en säljare på Tesla idag som sa att den var stötigare, men jag hade inte tid att testa. Är det en bil som familjen inte kommer uppskatta? Studsar barnen omkring i baksätet, eller är det ingen större skillnad mot en Long Range?
- Skyvandrare
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/filip98503
Kan bara tala för MYP-22. Jag hade samma funderingar innan köp och upplevelsen beror ju givetvis vad man kommer ifrån. Jämfört med våra tidigare bilar Passat och M3SR så upplever inte jag, frugan eller barnen den som stötig. Vi åker bra i den, även på långresor.Smuts skrev: ↑02 sep 2024 22:05Vad säger ni som vet om komforten? Pratade med en säljare på Tesla idag som sa att den var stötigare, men jag hade inte tid att testa. Är det en bil som familjen inte kommer uppskatta? Studsar barnen omkring i baksätet, eller är det ingen större skillnad mot en Long Range?
MYP 2022
M3 SR+ 2020
Volvo C30 A-traktor HVO100
M3 SR+ 2020
Volvo C30 A-traktor HVO100
Mina förra bilar var en Passat GTE och en BMW 530e. Jag tycker skillnaden är enorm, Model Y (alla varianter) har ett direkt dåligt chassi. Inte så dåligt att det är en dealbreaker, och det går att åka på långresor. Men chassikomforten är helt klart en försämring. Om man tänker sig att långresor är ett primärt användningsområde så skulle jag definitivt överväga en annan bil än någon variant av MY.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Långresor (på bra underlag) är inga problem. Värre med små farthinder, potthål och "tvättbrädor" på grusvägar.RareEarth skrev: ↑11 sep 2024 15:56Mina förra bilar var en Passat GTE och en BMW 530e. Jag tycker skillnaden är enorm, Model Y (alla varianter) har ett direkt dåligt chassi. Inte så dåligt att det är en dealbreaker, och det går att åka på långresor. Men chassikomforten är helt klart en försämring. Om man tänker sig att långresor är ett primärt användningsområde så skulle jag definitivt överväga en annan bil än någon variant av MY.
Jag skall få eftermarknadsdämpare monterade om en vecka. En vecka senare drar jag till Lappland för lite jakt...
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Nej, inga problem, bara dålig komfort så fort vägen svänger, man behöver bromsa eller det blåser lite.