Drive Anywhere Package for Model S & X
Moderator: Redaktion
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Drive Anywhere Package for Model S & X
https://www.teslarati.com/tesla-drive-a ... s-model-x/
Snabbladda hur mycket du vill under tre år med din S eller X!
Jag som har FSD betalar då alltså $2,000 om detaljerna i artikeln stämmer.
Hittar inget om detta i tesla-appen eller på svenska tesla.com men goggle hittar denna så det verkar ju vara något som faktiskt finns:
https://www.tesla.com/app-assets-config ... eement.pdf
Kommer detta även till Sverige..? Vet någon något mer?
Hittar inget om detta i tesla-appen eller på svenska tesla.com men goggle hittar denna så det verkar ju vara något som faktiskt finns:
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Re: Drive Anywhere Package for Model S & X
bjornnilsson skrev: ↑22 aug 2024 12:22https://www.teslarati.com/tesla-drive-a ... s-model-x/
Sämre deal än du tror...
- bjornnilsson
- Teslaägare
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Det här är väl en kampanj för att sälja nya bilar till högre pris? Det erbjuds inte till befintliga ägare?bjornnilsson skrev: ↑22 aug 2024 12:22Jag som har FSD betalar då alltså $2,000 om detaljerna i artikeln stämmer.
Jag tror snittkonsumenten inte går plus, då man laddar hemma för det mesta.
- bjornnilsson
- Teslaägare
Jaha, inget som går att köpa till efteråt alltså.spacecoin skrev: ↑22 aug 2024 12:38Det här är väl en kampanj för att sälja nya bilar till högre pris? Det erbjuds inte till befintliga ägare?bjornnilsson skrev: ↑22 aug 2024 12:22Jag som har FSD betalar då alltså $2,000 om detaljerna i artikeln stämmer.
Jag som blev så glad att strömmen under kommande europa-resor gick att köpa till ett fastpris..
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Möjligen för oss som inte kan ladda hemma....spacecoin skrev: ↑22 aug 2024 12:38Det här är väl en kampanj för att sälja nya bilar till högre pris? Det erbjuds inte till befintliga ägare?bjornnilsson skrev: ↑22 aug 2024 12:22Jag som har FSD betalar då alltså $2,000 om detaljerna i artikeln stämmer.
Jag tror snittkonsumenten inte går plus, då man laddar hemma för det mesta.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- bjornnilsson
- Teslaägare
Efter två års semestrande ungefär så går jag break-even. År tre skulle därmed bli gratis.
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Ja det är väl bara att räkna på hur mycket du laddar på SuC.
Själv har jag laddat 1 831 kW på SuC i år. Räcker till ganska många mil... Närmare 1000 om man kör som folk? För det hade jag fått betala 8 734:- om jag inte haft gratis laddning. Men då har jag varit runt en hel del i Europa. (nu såg jag att du också åker på en del längre turer och ja, då kan det vara bra för just dig iaf, även om det är rätt marginellt.)
20 papp för 3 år tror jag inte särskilt många kommer upp i helt enkelt även om några säkert gör det.
Jag gissar att jag är relativt genomsnittlig på Supercharging.bjornnilsson skrev: ↑22 aug 2024 12:55Efter två års semestrande ungefär så går jag break-even. År tre skulle därmed bli gratis.
Haft bilen 13.5 månader. Har 17% Supercharger över 2800mil, så 1200kWh vilket skulle bli lite grovt 6K :-
Fri SuC ingick i tre år, men jag har inte räknat in det i TCO på ngt sätt. En tanke om någon galet lång resa i Europa har funnits men hittills blev det en 290-milatrip i nordnorge/norra Finland.
Den långa räckvidden med mina snikdäck ( >60 mil på 100-väg) gör ju att många resor inte behöver någon laddning.
Körde till ett motorevent i Finland i helgen, 29 mil enkel väg och trots att bilen stod med Sentry hela dagen så räckte strömmen hem med tillräcklig marginal.
Man stannar ju inte och okynnesladdar heller när elen kostar 30-40 öre hemma heller.
Men lite tur når jag 20K besparing på SuC under de här tre åren, men gissningsvis inte över 20K.
Kör man grymt mycket och långa resor kommer man säkert kunna spara på det men inte som medelsvensson, skulle jag tro.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- bjornnilsson
- Teslaägare
Jag har räknat på de tänkta milen för att göra ett par europa-resor. Ska göra minst en resa tills jag fyller 50 (vilket är om ett par år) men gärna två för att beta av så många av resmålen som står på min bucket-list som möjligt. Om det hade blivit två större resor ute i Europa så hade fri supercharge passat perfekt men om detta erbjudande enbart är för att locka till nybilsköp så är det inte intressant för min del. För vardagskörning så laddar jag annars enbart hemma.
Jag och min fru är iväg och reser så ofta som vi kan med bilcamping i bilen och på resande fot så blir en del snabbladdning mellan stoppen. Här är bilen parkerad på en grusväg i Norge förra månaden, vid utkikspunkten ovanför Eikesdalsvattnet.
Jag och min fru är iväg och reser så ofta som vi kan med bilcamping i bilen och på resande fot så blir en del snabbladdning mellan stoppen. Här är bilen parkerad på en grusväg i Norge förra månaden, vid utkikspunkten ovanför Eikesdalsvattnet.
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016