Surt att du är sur för att vissa gärna diskuterar -verkliga- Teslapriser men du tramsar ju bara.Walker skrev: ↑17 aug 2024 15:27Skulle aldrig köpa för 100K. Enligt källor på nätet kommer den att tappa runt 300K på bara 1 år. Då skulle jag sitta med en bil värd minus 200K.teslaponken skrev: ↑17 aug 2024 14:53Model S från 2014-2016 "ges ju bort" enligt dig. Går att köpa för 100-200K.Walker skrev: ↑17 aug 2024 14:49Nej, precis. Ge bort bilarna istället. De är ju inte värda någonting. Köp en 3 år gammal dieselbil istället om ni vill spara pengar.teslaponken skrev: ↑17 aug 2024 14:45
Lägg ner med tramset. Bilen är inte värd 299 000. Du får gärna lägga fram motiveringar till varför den är det. Jag ser inte att nån Tesla med dessa miltal sålts över 250K. Och även det är högt iom ingen garanti.
Hur resonerar du kring det?
Just Tesla är det ju alla väl bekant att de tappar mer i värde än de ursprungligen kostade. Alla (vilket borde vara ytterst få) som eventuellt klarat sig billigt undan bör skatta sig lyckliga. Välkommen till gruppen för bilägare med självskadebeteende.
Varför tror du det är så?
Nu pratade vi ju om en MY som är 2,5 nästan 3 år gammal med 27 000 mil. Garantier borta. En köpare som verkligen vill ha en 2021 Y står i valet och kvalet mellan...
En Y LR 12/21 med 27 000 mil, ute för 299 000 KR
Eller Y LR 2021 med 4-12K mil som ligger ute för 400-450 KR och legat ute länge, många prissänkta i flera omgångar. Flera av bilarna har inte bara batterigaranti utan faktiskt också nybilsgaranti kvar och är dessutom mkt mindre slitna pga mindre använda.
Tar man höjd för 0 garantier och 27K mil så är 299K orimligt högt. Särskilt när man tittar på andra beg Tesla som har över 25K mil, antingen är de osäljbara eller så säljs de väääldigt "billigt".
Ska du tramsa vidare nu eller framföra dina tankar?
