Har sålt min Tesla

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Har sålt min Tesla

Inlägg av HelectriC »

apkungen skrev:
Om du skulle ha känt är du hade råd med en p90dl med tillvalen
next gen
Autopilot
Next gen säten
Premium interrpaket

Då hade jag kört på den men helt utan utrustning, då är 90D definitivt ett bättre val tycker jag.
Ja, dubbla Next gen är ju lite unikt :lol:
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

apkungen skrev:
TiborBlomhall skrev:
Surfaren skrev:
Rich-hard skrev:
TiborBlomhall skrev:
Ja det var en nyttig övning för mig att ta reda på hur plockar man bort någon från en grupp. Det var första gången jag behövde göra det.
Vad har jag missat?
Jag tror Tibor menade att plocka bort dig från gruppen Teslaägare, när du nu skrev att du sålt din Tesla.
Japp. Du får höra av dig när du har fått din nya Tesla, Rich-hard.
Taskigt haha
Kommer inte att gå med i den privata gruppen. Har jag blivit utslängd några dagar för att jag byter bil så kan det lika gärna vara. Kan gå ur forumet också. skiter i vilket.
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

HelectriC skrev:
apkungen skrev:
Om du skulle ha känt är du hade råd med en p90dl med tillvalen
next gen
Autopilot
Next gen säten
Premium interrpaket

Då hade jag kört på den men helt utan utrustning, då är 90D definitivt ett bättre val tycker jag.
Ja, dubbla Next gen är ju lite unikt :lol:
Vi är ett litet gäng som har next gen både fram och bak :)
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

TiborBlomhall skrev:
Ja det var en nyttig övning för mig att ta reda på hur plockar man bort någon från en grupp. Det var första gången jag behövde göra det.
Vad har jag missat?[/quote]
Japp. Du får höra av dig när du har fått din nya Tesla, Rich-hard.[/quote]

Taskigt haha[/quote]
Kommer inte att gå med i den privata gruppen. Har jag blivit utslängd några dagar för att jag byter bil så kan det lika gärna vara. Kan gå ur forumet också. skiter i vilket.[/quote]

-1 på den. Vitsen med gruppen Teslaägare antog jag var att få en initierad skara som fritt kunde diskutera erfarenheter utan att någon oinvigd skulle misstolka infon. Tycker gott att du fortfarande ska vara med i gruppen.
Bilen är ju redan beställd....
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Lite för galen i Next gen helt enkelt hehe
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Rich-hard skrev:
TiborBlomhall skrev:
Surfaren skrev:
Rich-hard skrev:
TiborBlomhall skrev:
Vad har jag missat?
Jag tror Tibor menade att plocka bort dig från gruppen Teslaägare, när du nu skrev att du sålt din Tesla.
Japp. Du får höra av dig när du har fått din nya Tesla, Rich-hard.
Kommer inte att gå med i den privata gruppen. Har jag blivit utslängd några dagar för att jag byter bil så kan det lika gärna vara. Kan gå ur forumet också. skiter i vilket.
Det var en oväntad manöver från Pastorns sida får jag säga. :o

Det är ju andra som sålt sina bilar utan att beställa/köpa ny, men ändå står kvar som Teslaägare. Ska då ett bilbyte generera uteslutning? :?
Kolla under rubriken: Säljes > Bilar
Där finns det garanterat fler som ska uteslutas, om det nu är en så strikt policy.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Rich-hard skrev:
Förlåt, jag missade det handlar bara om några dagar. Jag fick intrycket månader. Då var det ju onödigt med mitt fipplande. :roll:
Nu har jag fipplat tillbaka ditt ägarstatus i alla fall. :oops:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Nicke Nyfiken skrev:

Det är ju andra som sålt sina bilar utan att beställa/köpa ny, men ändå står kvar som Teslaägare. Ska då ett bilbyte generera uteslutning? :?
Där finns det garanterat fler som ska uteslutas, om det nu är en så strikt policy.
Ingen har hittills anmält sig ha sålt sin bil på samma sätt som Rich-hard. Jag utgick ifrån han ville bli avregistrerad och missade totalt att han hade en ny bil på gång redan inom några dagar.

Hmm... Jag får väl komma på ordentliga regler för utträde också, inte bara inträde. För det är väl det som kännetecknar en sekt, att man kan inte lämna den? ;)
Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare

Inlägg av jtesla »

TiborBlomhall skrev:
Nicke Nyfiken skrev:

Ingen har hittills anmält sig ha sålt sin bil på samma sätt som Rich-hard. Jag utgick ifrån han ville bli avregistrerad och missade totalt att han hade en ny bil på gång redan inom några dagar.

Hmm... Jag får väl komma på ordentliga regler för utträde också, inte bara inträde. För det är väl det som kännetecknar en sekt, att man kan inte lämna den? ;)
Låt alla som blivit insläppta få stanna tills de ber om att bli avregistrerade. Förutsatt att de fortsätter med god ton och är trevliga. Har de sålt och vill lämna sekten så blir de så småningom inaktiva och stör ingen...
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Enda sättet att lämna är i en kista, eller? :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Hmm... Hotel California... :mrgreen:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Rich-hard
Teslaägare

Inlägg av Rich-hard »

TiborBlomhall skrev:
Rich-hard skrev:
Förlåt, jag missade det handlar bara om några dagar. Jag fick intrycket månader. Då var det ju onödigt med mitt fipplande. :roll:
Nu har jag fipplat tillbaka ditt ägarstatus i alla fall. :oops:
Va bra :)
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

HelectriC skrev:
Volvo ska ju ta ca 100k för sin AP :shock:
Var har du fått den siffran ifrån? Jag har inte hittat nån som helst prisuppgift om det än...
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

I någon intervju eller liknande har jag för mig.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

joel80 skrev:
HelectriC skrev:
Volvo ska ju ta ca 100k för sin AP :shock:
Var har du fått den siffran ifrån? Jag har inte hittat nån som helst prisuppgift om det än...
Här nämns 80 000 - 100 000 kr för de första bilarna med autopilot.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Tack..

Det här handlar ju alltså om autonoma bilar, där bilen/tillverkaren kommer ha ansvar för körningen. Inte den "autopilot" som nu finns i både Tesla och nyare Volvos, där du ska kunna ta ratten om det händer något och fortfarande är ansvarig och bör ha uppmärksamhet på trafiken.

Men 80-100k låter rätt saftigt.. undra var det hamnar på sen, det står ju att det bara kommer vara så dyrt under en inledande period. Tror dom ska ner till runt 30-40k för att det ska vara intressant för folk att lägga till.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

joel80 skrev:
Det här handlar ju alltså om autonoma bilar, där bilen/tillverkaren kommer ha ansvar för körningen. Inte den "autopilot" som nu finns i både Tesla och nyare Volvos, där du ska kunna ta ratten om det händer något och fortfarande är ansvarig och bör ha uppmärksamhet på trafiken.
Såå... nu kommer det dyka upp åkräddsla ungefär som flygrädsla som uppstår för att man helt tappat kontrollen? Personligen tror jag att få kommer betala 100kkr för att de tar bort ratten och möjligheten att kontrollera ditt fordon.
Taxiförare är nog däremot inget framtidsyrke.
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Tar bort ratten? Eh.. Det kommer vara valbart när du vill att bilen kör.. De som har anlag för "åkrädsla" skulle nog inte köra nuvarande autopilot-funktioner heller.
I början verkar ju systemet lite begränsat också.. Bara vissa vägar.. Är troligen bara teknikfreaks och early adopters som väljer att betala 100k för nått sånt.
Vad jag menar är att det här är nått annat än det som Tesla och Volvo nu har.. Där man hos volvo kallat det för Pilot Assist istället för autopilot.
Första versionen funkade bara i upp till 50km/h, men nu ska det funka i upp till 130km/h tror jag det var.
Jag är nyfiken på systemet och hoppas få se det live så snart som möjligt, men skulle inte betala 80 eller 100k för det.
Skriv svar