Vi har märkt att flera Tesla ägare inte känner till Teslas nya lastbalansering. Därav tänkte vi skriva ett kort inlägg om den.
Lastbalanseraren installeras direkt i elcentralen och kommunicerar med din Tesla Wall Connector Gen 3 via en fast kabel. Tesla lastbalansering mäter kontinuerligt elförbrukningen i samtliga faser (genom 3 fas klämmor) och anpassar därefter laddhastigheten automatiskt, vilket därav förhindrar överbelastning av huvudsäkringen.
En Tesla Wall Connector gen 3 med Teslas lastbalansering är lite dyrare än andra alternativ som t ex en Zaptec Go med Tibber Pulse lastbalansering eller Defa Power med Defa Balancer.
Flera Tesla ägare föredrar dock Tesla egna laddbox med lastbalansering då allt samlas i Tesla-appen istället för att ha 1 seperat app till laddboxen och ännu 1 seperat app till lastbalanseraren.
Vi (CHARGEfy by Solarfy AB) är en Tesla auktoriserad installatör erbjuder installationer i hela Sverige.
Läs mer om vårt erbjudande till alla TCS medlemmar här viewtopic.php?p=810008#p810008
Tesla Lastbalansering
Moderator: Redaktion
Re: Tesla Lastbalansering
Jag kontaktade Chargefy idag och lyckades få installation utförd samma dag.
Väldigt nöjd med snabb och bra service. Installationen var proffsigt utförd från början till slut.
Installatören Sam var trevlig och hjälpte mig med idéer om var laddboxen skulle sitta samt svarade på alla frågor jag hade.
Rekommenderas starkt!
Väldigt nöjd med snabb och bra service. Installationen var proffsigt utförd från början till slut.
Installatören Sam var trevlig och hjälpte mig med idéer om var laddboxen skulle sitta samt svarade på alla frågor jag hade.
Rekommenderas starkt!
- jonasl
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Otroligt är du hittade det här inlägget bara en dag efter att de postar själva, skapar en ny användare och kommenterar!
Inte utan att man kan bli lite konspiratorisk.
Inte utan att man kan bli lite konspiratorisk.
Model Y LR AWD 2022
Om jag förstår funktionen så måste du dra en extra kabel till din WC förutom elmatningen? Låter lite 1900-tal och onödigt arbete när det finns wifi i WC.
Model Y LR.
Model S70D
Haha det kan man förstå. Jag beställde nyligen en tesla model 3 och därför hittade jag nyligen till forumet. Gått bra att läsa utan inlogg men fastnade när jag skulle följa deras länk vilket är anledningen till varför jag skapade ett konto.
Hej, ja det stämmer. Tesla har av någon anledning valt att köra på detta sätt med fast kabel. Lite omständigare vid installation men funkar bra när wifi ligger nere