Då kommer EU ut med riktlinjer illa kvickt då man inte ska kolla på en skärm när man kör .
Det är tillåtet sedan 2016 tror jag nästan bestämt. Finns på lastbilar.
De kommer ändra sig. Lastbilar är annorlunda då det är svårt annars .
Finns ju redan på flera personbilar..
Audi Q8 etron, Audi A6 etron, Audi Q6 etron, Honda E, Hyundai ioniq 6 tex..
Du tänker nog på Backspegel? Kia EV9 har också det, man kan välja. Dock är det fortfarande display i backspegeln som både har spegel och video.
Att börja plocka bort saker som ska användas i 120km/h+ för att flytta in det i en skärm nedanför synfältet för vägen kommer inte flyga, antingen tänker biltillverkarna annars kommer EU. Bara Teslas borttag av blinkersspak har resulterat i mer trafikfarlig körning. Några av äldre art erkänner att de låter bli att blinka ur rondeller för det är för omständligt. Bra där
Bilarna som nämns har kameror istället för sidospeglar, och displayer i/vid dörrarna.
Det är alltså fullt lagligt. Men det betyder förstås inte att det är bättre… har kört en sån etron tex och tyckte de sög.
Att börja plocka bort saker som ska användas i 120km/h+ för att flytta in det i en skärm nedanför synfältet för vägen kommer inte flyga, antingen tänker biltillverkarna annars kommer EU. Bara Teslas borttag av blinkersspak har resulterat i mer trafikfarlig körning. Några av äldre art erkänner att de låter bli att blinka ur rondeller för det är för omständligt. Bra där
Håller med.
Provkörde M3P Highland idag, min första kontakt med spaklöshet.
Vanliga blinkandet i korsningar och körfältsbyte blir nog inget större problem att vänja sig vid. Men rondeller.. Nope.
Och jag har inte ens nått 50 än.
MY RWD -23 Midnight Silver/ Black
BMW X3 G01 30d -18 såld
Då kommer EU ut med riktlinjer illa kvickt då man inte ska kolla på en skärm när man kör .
Det är tillåtet sedan 2016 tror jag nästan bestämt. Finns på lastbilar.
De kommer ändra sig. Lastbilar är annorlunda då det är svårt annars .
Finns ju redan på flera personbilar..
Audi Q8 etron, Audi A6 etron, Audi Q6 etron, Honda E, Hyundai ioniq 6 tex..
Du tänker nog på Backspegel? Kia EV9 har också det, man kan välja. Dock är det fortfarande display i backspegeln som både har spegel och video.
Aha... Missförstod.. Trodde det var backspeglarna vi pratade om..
Förövrigt tycker jag den där "lightbaren" ser ful ut.
Highlands look är riktigt clean.
Jag gillar verkligen inte lightbar i nya M3. Den silvriga kanten speglade sig i rutan även under dagtid. Sen förstår jag inte RGB crazen som dragit igenom allt som har något elektroniskt i sig.
Annars gillar jag inredningen mer än den gamla.
Utsidan är jag inte helt såld på.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Jag gillar verkligen inte lightbar i nya M3. Den silvriga kanten speglade sig i rutan även under dagtid. Sen förstår jag inte RGB crazen som dragit igenom allt som har något elektroniskt i sig.
Annars gillar jag inredningen mer än den gamla.
Utsidan är jag inte helt såld på.
Med lightbar syftar jag på bakljuset.
Aha.. då är jag med.
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Intressant. Enligt översatta texten så ska den lanseras typ imorgon.
Kan tänka sig att detta (om det nu är sant och en riktig läckt bild) inte är (hela) Juniper utan bara en exteriör ändring och då kanske bara för kinesiska marknaden. På samma sätt som MY i Kina har textil på instrumentpanel och en LED-bar inne.
Senast redigerad av flamman, redigerad totalt 1 gånger.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024 Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Rendering...
Att den skulle få samma hjul(och front?) som M3P känns osannolikt.
Dessutom lär väl rutorna bak fortsätta vara tonade från fabrik...
Håller med om att hjulen är suspekt. MYP har väl alltid haft andra hjul än M3P hittills. Annars tycker jag rutorna bak ser ut att vara en aning tonade.
Och å andra sidan har väl nuvarande MYP typ samma front som M3P pre-Highland... Bilen som avbildas på de här bilderna har ju vidare annorlunda utseende både fram och bak med adderade heldragna lyktor. Fram har den dessutom dimljus. Det har ju inte M3P Highland. Känns på ngt sätt troligt att den högre fronten på MYP Juniper kommer behöva ha dimljus för att inte bara se ut som typ ett stort plastsjok...
EDIT:
Om det är en rendering (av ngn annan än Tesla) känns det rätt likt det som Tesla kommer att presentera. Det enda som kanske inte kommer är väl de heldragna lyktorna fram och bak. Samt andra fälgar då.
"Artikeln fortsätter med att tillförlitliga källor uppgett till dem att Teslas over-the-air (OTA)-uppdateringar har förändrat bilarnas design. Denna uppdatering sägs då först synas på Model Y och därefter på hela Model 3-serien."
Undrar på vilket sätt designen kommer ändras genom over the air-uppdateringar...?
Rendering...
Att den skulle få samma hjul(och front?) som M3P känns osannolikt.
Dessutom lär väl rutorna bak fortsätta vara tonade från fabrik...
Håller med om att hjulen är suspekt. MYP har väl alltid haft andra hjul än M3P hittills. Annars tycker jag rutorna bak ser ut att vara en aning tonade.
Och å andra sidan har väl nuvarande MYP typ samma front som M3P pre-Highland... Bilen som avbildas på de här bilderna har ju vidare annorlunda utseende både fram och bak med adderade heldragna lyktor. Fram har den dessutom dimljus. Det har ju inte M3P Highland. Känns på ngt sätt troligt att den högre fronten på MYP Juniper kommer behöva ha dimljus för att inte bara se ut som typ ett stort plastsjok...
EDIT:
Om det är en rendering (av ngn annan än Tesla) känns det rätt likt det som Tesla kommer att presentera. Det enda som kanske inte kommer är väl de heldragna lyktorna fram och bak. Samt andra fälgar då.
EDIT2:
Det känns lite som att någon som sett den slutgiltiga designen för MYP Juniper läckt den muntligt till en bra renderingsartist. Skulle inte bli förvånad om Juniper MYP kommer se ut typ så här. Det kan så klart finnas små, små detaljer som skiljer. De nya fälgarna var kanske för svåra att få till på ett trovärdigt sätt för renderingsartisten, så det skulle kunna förklara varför man bara tog M3P Highlands fälgar.
En tanke till:
Skulle det kunna vara en av Teslas kinesiska konkurrenter som ligger bakom de här bilderna (med eller utan den tillhörande texten). Om MYP Juniper får heldragna lyktor bak så känns det som att Tesla av designskäl endast skulle dra den övre 'linjen' – inte den undre. De heldragna lyktorna fram är jag nog också skeptisk till. Känns som något som någon kinesisk aktör skulle kunna hitta på.
"Artikeln fortsätter med att tillförlitliga källor uppgett till dem att Teslas over-the-air (OTA)-uppdateringar har förändrat bilarnas design. Denna uppdatering sägs då först synas på Model Y och därefter på hela Model 3-serien."
Undrar på vilket sätt designen kommer ändras genom over the air-uppdateringar...?
Gissar översättningen är kass och det som menas är att bilden isåfall skulle komma från en OTA-uppdatering där nya bilder på nya designen skulle finnas med.
Men känns generellt suspekt hela bilden som flera är inne på ovan.
Kia EV9 GT-line 7-sits Pebble Grey 2024 Model Y LR Quicksilver lev mars 2023 såld Model Y P vit/sv lev. aug 2022 såld
Det känns lite som att någon kinesisk aktör gjort den så ful som möjligt, men att det ändå ska se trovärdigt ut att det är en äkta läcka.
Gissar att det finns en hel del kinesiska konsumenter som planerat att beställa Juniper så fort den lanseras, så det lär ju finnas en inte obetydlig mängd kosing att tjäna på att lura dom att det är så här Juniper kommer se ut för att få dom att beställa någon annan kinesisk SUV/Crossover istället.
.. och nog för att det kan vara spännande med konspirationsteorier men kinesiska konkurrenter osv känns lite långsökt. (Särskilt eftersom bilden fanns på annat ställe först).
Jag tror bilden är fake och därmed artikel också. Får vänta på riktiga bilder och se hur facelift faktiskt kommer se ut.
Senast redigerad av flamman, redigerad totalt 1 gånger.
.. och nog för att det kan vara spännande med konspirationsteorier men kinesiska konkurrenter osv känns lite långsökt. (Särskilt eftersom bilden fanns på annat ställe först).
Jag tror bilden är fake och därmed artikel också. Får vänta på riktiga bilder och se hur facelift faktiskt kommer se ut.
Man ska aldrig kolla eller rimlighetsbedöma en bra konspirationsteori
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Håller med dig...
Man kan ju undra varför en kinesisk läcka skulle sätta på irländska/brittiska elbilsskyltar på en rendering..
De har snott bilden och gjort den till sin för att jaga klick..
Den där ljusrampen fram, dök upp för flera månader sedan på not a tesla apps sida, där flera renderongskonstnärer fick göra sina bidrag..
Ljusrampen bak har ju förekommit i riktiga läckor, så den kan nog vara trolig att dyka upp på juniper..
...] Ljusrampen bak har ju förekommit i riktiga läckor, så den kan nog vara trolig att dyka upp på juniper..
I de här "riktiga" läckorna – var ljusrampen dubbel som i renderingen – eller var den enkel?
Här är en rendering, som grundar sig på den riktiga läckta bilden ovan och som många tror kommer vara väldigt lik den riktiga bilen... (Den svarta bilen)
Den är snygg, men jag hade tyckt att varit ännu snyggare om det gick en synlig list mellan höger och vänster baklampas övre del.. Som på bilden med den vita bilen.. Det är tillbehör från Hansshow till model 3 Highland..
...] Ljusrampen bak har ju förekommit i riktiga läckor, så den kan nog vara trolig att dyka upp på juniper..
I de här "riktiga" läckorna – var ljusrampen dubbel som i renderingen – eller var den enkel?
Här är en rendering, som grundar sig på den riktiga läckta bilden ovan och som många tror kommer vara väldigt lik den riktiga bilen... (Den svarta bilen)
Den är snygg, men jag hade tyckt att varit ännu snyggare om det gick en synlig list mellan höger och vänster baklampas övre del.. Som på bilden med den vita bilen.. Det är tillbehör från Hansshow till model 3 Highland..
Jag vet inte, detta är ju lite originellt. Att förbinda baklysena hade blivit som på nästan alla andra elbilar.
Jag vet inte, detta är ju lite originellt. Att förbinda baklysena hade blivit som på nästan alla andra elbilar.
Det kan jag i och för sig hålla med om... Det är kanske en vanesak...