Ja. Borde anges nån form av standard tex 120km/h i neutralt väder tex 16C.taliz skrev: ↑01 aug 2024 14:37De har lustigt nog väldigt snabbt blivit mkt bättre på att optimera för WLTP, när de nu måste sälja sina elbilar....Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 22:16Oscar11 skrev: ↑31 jul 2024 20:1775 mil är väl knappast imponerande då det är ett 100kWh batteri i bilen…Force-Walker skrev: ↑31 jul 2024 13:02Wow.
75 mil.
Ruskigt bra
De svenska priserna börjar på 839 900 kronor för A6 e-tron performance och för Avant startar priserna på 859 900 kronor. För den kraftfullare S6 Sportback e-tron börjar priserna på 1 157 200 kronor samt 1 177 200 kronor för S6 Avant e-tron. Priserna avser Proline-versionen där Audi har inkluderat ”Sverigespecifik utrustning”.
94,9 netto.
Tycker det är grymt bra.
10 mil mer än Tesla Model S. Förvisso är det den bakhjulsdrivna audin.
EQS som har 120 brutto har inte heller så hög WLTP.
Är dags att WLTP specas enligt kontinental motorvägsfart, säg 130kmh, IMO.
Då kommer du kanske hälften, såvida det inte ösregnar, snöar eller blåser massa motvind förstås...
Inte många bilar som ligger över 400km då.