Hej,
Har en MYLR22 från Berlin och blir galen på alla stenskott och mindre lackskador. Fler ställen där man ser att det gått igenom lacken och är såklart orolig för rost. Hur tycker ni jag ska tänka? Kan man lämna in till någon verkstad så kan dom gå igenom hela bilen och fixa till? Vad tror ni det kostar? Har ni andra tips?
Bor i Stockholm
Lackskador MYLR
Moderator: Redaktion
Re: Lackskador MYLR
Sker inte sådant i samband med att man lämnar in bilen för lackbehandling? Om du funderat i de banorna av andra anledningar kan det vara ett alternativ.
Annars bör valfri Mr Cap eller likn. vara kompetenta att bara fylla i stenskotten.
Annars bör valfri Mr Cap eller likn. vara kompetenta att bara fylla i stenskotten.
-
Rost efter stenskott kommer inte hända, din Tesla är gjord med en mix av aluminium och stål, likt många andra moderna bilar
Du kan lägga i små stenskott efter du tvättat, köp ett lackstift och använd en tandpetare
Använd ej klarlacken du får med utan enbart färgen
Har nog rekondat ett par tusen bilar genom åren och hundratals Tesla
Rost är inget jag såg ofta efter bilar från 2010, vissa märken mer än andra ja samt dåliga konstruktioner där galvaniska strömmar uppkom från bla torkare bak på bilar som regerade med plåten osv
VW, Mercedes Benz osv
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Du kan lägga i små stenskott efter du tvättat, köp ett lackstift och använd en tandpetare
Rost är inget jag såg ofta efter bilar från 2010, vissa märken mer än andra ja samt dåliga konstruktioner där galvaniska strömmar uppkom från bla torkare bak på bilar som regerade med plåten osv
VW, Mercedes Benz osv
-
Lite märkligt uttalande "Rost efter stenskott kommer inte att hända". Det är väl snarare så att om man får ettKalabalika skrev: ↑26 nov 2024 20:17Rost efter stenskott kommer inte hända, din Tesla är gjord med en mix av aluminium och stål, likt många andra moderna bilar
VW, Mercedes Benz osv
hyfsat djupt stenskott och det är stålplåt så kommer det att rosta för eller senare om man inte gör något åt det,
dvs lägger i lite färg.
Visst om det är på ett gynnsamt ställe och det är bra galvanisering på plåten etc så kan det ta väldigt lång tid innan
någon rost uppstår (åratal) och om stenskottet inte gått igenom alla färglager så kanske det alldrig händer något.
Blir ju lite samma på aluminiumplåt också även om oxiden inte kallas rost där, men den kryper gärna under färgen
även där.