Hade inbrott i bilen inatt och larmet gick. Dock stängdes det av nästan direkt utan att vi var delaktiga. Någon som vet varför?
Två sidrutor bändes bort.
Inbrottslarm model Y
Moderator: Redaktion
Re: Inbrottslarm model Y
Tråkigt att höra, fick de med sig något av värde?
Hur reagerade appen på detta? Jag har mobilen på "do not disturb" nattetid, undrar om appen går förbi detta?
Hur reagerade appen på detta? Jag har mobilen på "do not disturb" nattetid, undrar om appen går förbi detta?
MY LR AWD -24 HW4
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Det beror på inställningarna du har i telefonen.
Jag har också "stör ej" aktivt i telefonen nattetid, men tillåter notiser med ljud från Teslaappen.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Bra där! Ska genast ändra så det tillåts!Nicke Nyfiken skrev: ↑23 jul 2024 21:26Det beror på inställningarna du har i telefonen.
Jag har också "stör ej" aktivt i telefonen nattetid, men tillåter notiser med ljud från Teslaappen.
- Lena_Fredriks Tesla
- Teslaägare
Appen meddelade att larmet gick och att en dörr var öppen. Men jag har stör ej så såg först när jag aktiverade igen.
Jag är mest förvånad över att larmet inte fortsatte att låta, bara en kort stund, sedan helt tyst igen. Trodde man behövde stänga av själv via app eller bilen.
En fråga, varför fick ni inbrott? Hade ni möjligtvis Sentry mode aktiverat? i så fall finns ju inbrottstjuven/tjuvarna på film...Lena_Fredriks Tesla skrev: ↑25 jul 2024 10:11Appen meddelade att larmet gick och att en dörr var öppen. Men jag har stör ej så såg först när jag aktiverade igen.
Jag är mest förvånad över att larmet inte fortsatte att låta, bara en kort stund, sedan helt tyst igen. Trodde man behövde stänga av själv via app eller bilen.
Jag håller med om att alarmet borde fortsätta ett bra tag till och inte sluta tjuta sådär snabbt.