Nicke Nyfiken skrev: ↑20 jul 2024 13:03
emlan skrev: ↑20 jul 2024 11:16
Manualen är läst på längden och tvären, något speciellt avsnitt du avser?
Har testat att starta cruise control i alla hastigheter och både på mötes, respektive -fri väg.
Aldrig att den ändrar hastighet efter skyltar.
Den ser dock skyltarna och uppdaterar på skärmen men jag får hålla ner spaken för att få den att ändra.
Om du läst manualen på både längden och tvären så borde du veta att det du skriver ovan är irrelevant då hantighetsändringar inte görs med Cruise Control. (TACC)
För att hastighetsändringar ska göras måste
Auto Steer vara aktiverad och det måste vara på en väg med mötande trafik. Fartökning görs inte automatiskt över ursprungsfarten när AP aktiverades.
Jag har, som jag flera gånger skrivit, testat ALLA dessa varianter och det händer ALDRIG att den reagerar genom att ändra hastigheten. Oavsett autostyrning med blå ratt eller TACC med eller utan grå ratt, mötes eller mötesfri väg. Jag har aktiverat påde TACC och AS när bilen färdats i 130, 120, 110, 100, 90, 80, 70, 60, 50, 40 och 30 på motorväg, vajerräckesväg, med mötande trafik och "kostigar" utan mittmarkering. Beteendet är detsamma. Den varken höjer eller sänker utan jag får manuellt göra det genom att hålla ner spaken.
Sen tycker jag ditt sätt att uttrycka dig inte är så trevligt, så jag tackar artigt men bestämt nej till mer hjälp från dig - jag verkar irritera dig ordentligt och det vill jag inte göra - så jag ber dig att bara skrolla förbi nästa gång jag skriver något.