Ja, malmbanan är ett bra exempel. Det skulle verkligen kunna vara sabotage. Backar vi bandet ett par år så var det många radio-master som föll och en stor bränslecistern som plötsligt läckte stora mängder bränsle. Dessa händelser var verkligen suspekta även om jag inte kommer mig ihåg att man talade om sabotage då. Men man är mer öppen med sådana tankar nu.joel80 skrev: ↑12 jul 2024 21:58Inte en helt omöjlig tanke. Vi vet att sabotage har utförts i Europa.mussla skrev:Kanske detta redan har diskuterats men tror ni Putin kan ligga bakom problemen på Northvolt? Innan ni avfärdar det som rent trams så läste jag i tidningen att Ryssland har ägnat sig åt sabotage i västerländska företag. Putin försökte även mörda Rheinmetalls VD.
Visst vore det i Putins intresse om Northvolt misslyckades. Det skulle kunna innebära större beroende av import av batterier från kina och även att övergången från fossilt försenas.
Inte en helt orimlig tanke, eller?
Man misstänkte ju sabotage på Malmbanan här i våras också när det var flera urspårningar.
Vad det gäller Northvolt så antar jag att de har nyanställt många och det vore nog enkelt att komma in där som sabotör.