Till er med Tesla 3 Highland: Har ni gjort någon kontroll av hjulvinklar? Har kört 300 mil med min nu och jag tycker den går ruskigt bra om än lite nervös vid kraftig sidvind ( det var min förra BMW med ).
Efter att ha läst en del i Y-gruppen om dåligt inställda hjulvinklar från fabrik som verkar vanligt, så blir man lite orolig för onödig snedslitning av däck.
Är det någon här som kostat på en kontroll av hjulvinklar trots att bilen går bra på vägen som min gör? Om JA har shanghai bilarna varit bra inställda från fabrik?
Hjulvinklar TM3 Highland
Moderator: Redaktion
Re: Hjulvinklar TM3 Highland
Överlag verkar Tesla leverera slumpade hjulinställningar.
Kan vara bra, kan vara direkt dåliga för däcken. Är de det verkar inte Tesla stå för det.
En koll hos lokala hjulinställningsnissen är billigare än ett nytt däck.
Kan vara bra, kan vara direkt dåliga för däcken. Är de det verkar inte Tesla stå för det.
En koll hos lokala hjulinställningsnissen är billigare än ett nytt däck.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Var väl mest ett problem på USA-byggda bilar? Kina och Berlin har väl inte varit så mkt issues med?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Det är ganska många Y i t.ex Facebookgrupper na som sliter däcken snett. De är MIC/MIG så det är absolut ingen garanti för att de inte är byggda i Fremont.
Det skiljer nog inte mycket, Teslas ide att producera bilar på nolltid betyder sannolikt att man slänger ihop dem oavsett vart de byggs.
Det är såklart valfritt hur man gör men eftersom en dålig hjulinställning fort blir dyr i däck, samt att Tesla kör runt-hörnet-garanti så blir det fort mycket dyrare än att låta kolla/justera så är det en no brainer enligt mig.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- DanielMedStortD
- Teslaägare
Jag fick rekommendationen av kollegor som kör teslor att åka in direkt efter jag fått bilen och göra en hjulinställning på bilen då flertalet fått byta däck pga snedslitningar på dom.
M3LR Highland -24
Gjorde du det?DanielMedStortD skrev: ↑07 jul 2024 10:45Jag fick rekommendationen av kollegor som kör teslor att åka in direkt efter jag fått bilen och göra en hjulinställning på bilen då flertalet fått byta däck pga snedslitningar på dom.
Var den felinställd?
TM 3 LR 2024-
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
TM 3 LR 2021-2024
Polestar hos kusinens Farfar
Min MY var inne för hjul inställning strax efter utlämning och den var inte perfekt från fabrik.
Så de är nog vettigt att göra istället för att vänta tills däcken är sned slitna.
Så de är nog vettigt att göra istället för att vänta tills däcken är sned slitna.
- DanielMedStortD
- Teslaägare
Ska göra, får min bil här i slutet av juli förhoppningsvis men de som har gjort på jobbet så har de varit lite felställt men vet inte hur mycket tyvärr.. Meddelar när jag gjort det på min så får du se lite siffror på deHolve skrev: ↑07 jul 2024 11:06Gjorde du det?DanielMedStortD skrev: ↑07 jul 2024 10:45Jag fick rekommendationen av kollegor som kör teslor att åka in direkt efter jag fått bilen och göra en hjulinställning på bilen då flertalet fått byta däck pga snedslitningar på dom.
Var den felinställd?
M3LR Highland -24