Hej!
Söker efter en model 3 LR från 2021 och framåt.
Krav:
Dragkrok (är det möjligt att eftermontera?)
Miltal max 10.000mil.
Kom med förslag här eller på pm.
Model 3 LR -21 köpes
Moderator: Redaktion
-
Re: Model 3 LR -21 köpes
För närvarande är det inte möjligt att eftermontera dragkrok som du får dra lagligt med på den årsmodellen. Som jag förstår det så skulle Tesla enkelt kunna ändra på det, men av någon anledning som åtm. inte jag kan förstå, så har de hittills inte gjort det. Tyvärr.
På nya 3 Highland är det dock möjligt som jag förstått det. Så det är ju i alla fall ett framsteg. Synd bara att det överhuvud taget inte finns möjlighet till dragkrok för Model 3 i USA... (Eller?)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- Dinsdale
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/gustav72756
Re: Model 3 LR -21 köpes
På Highland (årsmodell 2024 och framåt) går det eftermontera drag, det är nån tusenlapp dyrare att eftermontera jämfört med att beställa med drag från början bara. Mobil service kommer ut och monterar draget på plats, man behöver inte uppsöka verkstad.
På tidigare årsmodeller går det inte eftermontera och dra släp lagligt, däremot går det rent tekniskt skruva dit ett drag ändå. Du bör därför dubbelkolla inför köp att bilen har ett godkänt drag genom att slå upp regnumret på transportstyrelsen. Det är osannolikt att nån eftermonterat dragkrok på äldre årsmodell, men lika bra att kolla upp så man är säker.
På tidigare årsmodeller går det inte eftermontera och dra släp lagligt, däremot går det rent tekniskt skruva dit ett drag ändå. Du bör därför dubbelkolla inför köp att bilen har ett godkänt drag genom att slå upp regnumret på transportstyrelsen. Det är osannolikt att nån eftermonterat dragkrok på äldre årsmodell, men lika bra att kolla upp så man är säker.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021