Mobil-app

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Mikael
Teslaägare

Re: Mobil-app

Inlägg av Mikael »

Herr X skrev:
Jag har labbat en del med apiet tidigare - kopplade ihop med en LIFX-lampa som fadade i grönt när bilen laddade. Funkade skitbra..

Kolla hur summonfunktionerna ser ut via API:et.. I så fall hade du kunnat ha en knapp med en bild på en hund i koppel i din app, och när man trycker på den så följer Teslan långsamt efter smarttelefonens position. Då kan man gå runt på stan med bilen cruisande efter (ända fram till det blir någon GPS-glitch och den skuttar fram och kör ihjäl en).
haha
Användarvisningsbild
Mikael
Teslaägare

Inlägg av Mikael »

Gustafsson skrev:
drakbane skrev:
Gustafsson skrev:
Jag skulle vilja ha körjournalen via bilens webbläsare men möjligheten att sen använda telefonen eller datorn för den delen för att få ut en reseräkning sen utan att behöva sitta i bilen.
Testa linkmytesla då :lol:
Vill inte sprida mina inlogg, för man är väl tvungen till det där ? Läcker de ut kan vem som helst hämta kärran väl ?
Angående en eventuell app så bygger den på Oath direkt till Tesla. Om jag skulle bygga appen så kommer inte jag att ha tillgång till några login eller andra uppgifter.
Användarvisningsbild
Petter
Teslaägare

Inlägg av Petter »

Det jag saknar i en app är att starta defrost, värme på vindruta/bakruta. Det går iofs snabbt genom att värma kupén, men skulle kännas mer effektivt att kunna slå på defrost remote.

Håller även med om tidsinställd värmning. I så fall skulle jag förorda en lösning där man ställer in tid för avresa och sedan ska bilen värmas upp lagom till avfärd.
Model S LR 2023 med FSD
Tidigare: Model S 85 2014, Model S 85D 2018 | Order: Cybertruck Tri-Motor
Användarvisningsbild
jonas
Teslaägare

Inlägg av jonas »

Defrost av vindruta vid minusgrader gör att ap går att köra direkt. Annars är det frost på rutan just framför kameran. Riktigt uselt att detta inte styrs idag per automatik. Men vissa bilar tycks ha värme på där jämt. Schemalagd uppvärmning styrd av kupe och yttertemp till önskad avgångstid. I detta skulle även tidsstyrd laddning ingå så den är precis klar med önskad laddning när man tar bilen.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Användarvisningsbild
Mikael
Teslaägare

Inlägg av Mikael »

Petter skrev:
Det jag saknar i en app är att starta defrost, värme på vindruta/bakruta. Det går iofs snabbt genom att värma kupén, men skulle kännas mer effektivt att kunna slå på defrost remote.

Håller även med om tidsinställd värmning. I så fall skulle jag förorda en lösning där man ställer in tid för avresa och sedan ska bilen värmas upp lagom till avfärd.
Det är så Volvo on Call fungerar. Iallafall nästan. Det finns schemaläggning, fast man måste aktivera den varje morgon. Ställer man den då på kl 0800 så är den varm just vid den tiden.

Men visst, sådan funktionalitet skulle man kunna fungera. Förutsatt att mobilen har uppkoppling då den måste startas.

Man behöver veta hur kallt det är i bilen och sedan mäta hur lång tid det tar att värma upp den till önskad temperatur. När man gjort det så kan man få en uppskattad tid då värmen bör dras igång för att vara klar t ex 0800. Detta kan sedan automatiseras i appen.
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare

Inlägg av Kirre »

Min önskelista :)
- Körjournal där man enkelt (en knapp i UI) kan välja om en körning är privat eller jobb samt export (typ csv) till dropbox och icloud
- Möjlighet att sätta sluttid med en viss uppnådd % på laddning
- Stöd för 3D Touch och Smart Actions. Man ska kunna välja vilka actions man vill ha med.
- Native Apple Watch
- Dashboard med snabb åtkomst till de mest vanliga funktionerna

Volvo OnCall appen är en väldigt bra referens tycker jag, både att "låna" idéer ifrån men också när det gäller UI/UX.

Om dessa funktioner finns spelar det ingen roll (för mig) om appen kostar 25 eller 250 kr.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
Mikael
Teslaägare

Inlägg av Mikael »

Kirre skrev:
Min önskelista :)
- Körjournal där man enkelt (en knapp i UI) kan välja om en körning är privat eller jobb samt export (typ csv) till dropbox och icloud
- Möjlighet att sätta sluttid med en viss uppnådd % på laddning
- Stöd för 3D Touch och Smart Actions. Man ska kunna välja vilka actions man vill ha med.
- Native Apple Watch
- Dashboard med snabb åtkomst till de mest vanliga funktionerna

Volvo OnCall appen är en väldigt bra referens tycker jag, både att "låna" idéer ifrån men också när det gäller UI/UX.

Om dessa funktioner finns spelar det ingen roll (för mig) om appen kostar 25 eller 250 kr.

Tack, japp, dessa funktioner borde med in :)
Användarvisningsbild
Splfredde
Teslaägare

Inlägg av Splfredde »

Körjournalen måste ju vara det enkla!
Har haft ett 20-tal mejl och telefonsamtal när det gäller drivmedelsförmånen!
Jag laddar hemma, på jobbet(dock tillgänglig parkering för allmänheten) och publikt gratis blandat med bekostat!
Hur fördelar man detta på privata respektive tjänstemil i körjournalen?
Skriv svar