Körjournal 2024
Moderator: Redaktion
Körjournal 2024
Hej
Jag hade ABRP, men den appen har inte fungerat sedan Januari. Sedan tyckte jag 50 SEK i månaden var för dyrt. Samma för kollegorna.
Jag provade en Svensk, Autojournal som verkar få jobbet gjort, men efter en månads prövoperiod skulle de ha 130 SEK i månaden. Nej tack, då kan jag skriva själv istället.
Finns det någon annan?
Tesla borde införa detta i appen, informationen finns redan. men det hör inte till denna tråden.
Jag hade ABRP, men den appen har inte fungerat sedan Januari. Sedan tyckte jag 50 SEK i månaden var för dyrt. Samma för kollegorna.
Jag provade en Svensk, Autojournal som verkar få jobbet gjort, men efter en månads prövoperiod skulle de ha 130 SEK i månaden. Nej tack, då kan jag skriva själv istället.
Finns det någon annan?
Tesla borde införa detta i appen, informationen finns redan. men det hör inte till denna tråden.
- Collin87
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kenny368061
Re: Körjournal 2024
Dom flesta som erbjuder körjournalstjänster tar betalt för denna tjänst, mer eller mindre.Udd skrev: ↑24 jun 2024 10:38Hej
Finns det någon annan?
Vill man ha det gratis är nog enda utvägen att skriva själv är jag rädd.
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23
VW ID.7 Pro Edition -24
VW ID.4 1st -21
VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
MY RWD 19" Vit/svart -23
För den som är lite tech-savvy så går det jättebra att köra ett open source alternativ som denna: https://github.com/teslamate-org/teslamateUdd skrev: ↑24 jun 2024 10:38Hej
Finns det någon annan?
Model Y LR - 23
Behöver inte vara gratis, men kanske inte 130 i månaden. Runt 50 är okej, gärna något under.Collin87 skrev: ↑24 jun 2024 10:43Dom flesta som erbjuder körjournalstjänster tar betalt för denna tjänst, mer eller mindre.Udd skrev: ↑24 jun 2024 10:38Hej
Finns det någon annan?
Vill man ha det gratis är nog enda utvägen att skriva själv är jag rädd.
Jag har funderat på detta.Ubiquity skrev: ↑24 jun 2024 10:47För den som är lite tech-savvy så går det jättebra att köra ett open source alternativ som denna: https://github.com/teslamate-org/teslamateUdd skrev: ↑24 jun 2024 10:38Hej
Finns det någon annan?
Stämmer det att jag behöver ha en NAS då? Funderar ändå på att skaffa det så det vore nästan bara bra.
Finns det någon bra guide som man kan använda sig av?
Finns en del resurser online att ta del utav för att hitta lösningar på hur man kan sätta upp det. Det går bra att köra på en NAS, jag har en Raspberry Pi som kör det hemma. Du kan sätta upp det via någon server cloudtjänst. Finns massvis med sätt att konfigurera det på. Inget alternativ är bättre än det andra, det beror helt på vad du känner dig bekväm med/vill ha.
Model Y LR - 23
Jag har använt Triplog sen flera år. Kör den på telefonen och den autostartar GPS tracking. Funkar bra och kan ge allsköns rapporter.
triplogmileage.com
Jag använder "Premium" versionen för $60/år.
triplogmileage.com
Jag använder "Premium" versionen för $60/år.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
- enoch85
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel893595
Håller med, det är inte ens svårt. Upp med en Docker, fixa lite variabler - done.Ubiquity skrev: ↑24 jun 2024 10:47För den som är lite tech-savvy så går det jättebra att köra ett open source alternativ som denna: https://github.com/teslamate-org/teslamateUdd skrev: ↑24 jun 2024 10:38Hej
Finns det någon annan?
Volkswagen e-UP 2021
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Tesla M3LR 2022
Mercedes E300de 2020 - såld
Jag letar efter info vad som krävs för en körjournal för en personalbil. Jag antog att bara tjänsteresor skulle loggas, allt annat ses som en klump av "privat". Stämmer det?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Automile Starter kostar 49 kr/mån. Den har jag och det fungerar smidigt. Man kopplar in en enhet i OBD-porten. Om man har Tesla bör man säga till om det när man beställer eftersom man får någon slags specialprogramvara då.
Man kan lägga in platser som automatiskt ska klassas som tjänsteresor. På så sätt sköter det mesta sig automatiskt.
Man kan lägga in platser som automatiskt ska klassas som tjänsteresor. På så sätt sköter det mesta sig automatiskt.
Jag satt i samma sits där jag sökte en körjournal till min Tesla. Hittade någon som var gratis men sedan började kostade orimligt mycket. Har nu istället skapat en egen körjournal som kallas AutoLedger. Den är gratis och kräver ingen extra hårdvara. Jag använder AutoLedger för bokföring av resor i mitt AB. Ni kan hitta mer info här:
https://get.autoledger.co/sv/tesla
https://get.autoledger.co/sv/tesla
Om du vill ha en liten Docker server så sätt upp det på en Rpi5 med ett HatDrive kort som utan några större problem klarar av att köra TeslaMate samt ett antal andra containers utan problem. Att köra på ett NAS skulle jag direkt undvika iom att du kommer, lite beroende på NAS, inte alltid spinna ner diskarna utan att de är igång 24/7. Alternativ är att sätta upp en NUC om du vill ha lite mer pulver eller någon annat liknande system.
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof