Att skaffa Y eller inte skaffa Y....det är frågan....

Här diskuterar vi om Tesla Model Y

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare

Re: Att skaffa Y eller inte skaffa Y....det är frågan....

Inlägg av Maw »

SwedishAdvocate skrev: 17 jun 2024 20:10
roffe_s skrev: 17 jun 2024 11:57
SwedishAdvocate skrev: 17 jun 2024 11:17
roffe_s skrev: 17 jun 2024 08:46
...] Så visst finns en större skepsis när det gäller bolaget, detta förefaller dock i mina ögon vara tämligen strikt fokuserat på bolagsledningen och än mer direkt på den finansiella förmågan att korrekt prognostisera resultat och leveranser. [...
Undrar hur mycket det spelar in att Geely säljer bilar i Putins Ryssland? :evil:
...] Men som vi nu konstaterat många gånger - finns bättre trådar för de diskussionerna ;) [...
Den här tråden handlar ju om Datordoktorns nästa bilval. Tror inte det finns någon bättre tråd om det ämnet. Forumpraxis är att inte diskutera det här ämnet i trådar som enbart handlar om en specifik bilmodell från en kinesisk tillverkare. Men det här är inte en sån tråd.
Ptjaa, min vän - hur långt är ett snöre? Det finns grader i helvetet för dem som lever i den riktiga världen, inklusive statliga stöd, grader av demokrati och arbetstillfällen, insmugglade västvaror etc. Du vet väl förresten att Geely sysselsätter 43 500 löntagare i Sverige? Det blir en hel del klirr i kassan till svenska kommuner likväl som statskassan. [Min u.] [...
Ja... Det kinesiska Kommunistpartiet i Militärdiktaturen har onekligen lyckats få fatt i ett rätt rejält punggrepp lite varstans... Kan tänka mig att det blir svårt med både etiken och moralen ifall lönekuvertet baseras på att etik och moral måste avgränsas bort... Här finns det ju onekligen ett riktigt rejält problem IMO...
Here we go again :lol:
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
SwedishAdvocate

Inlägg av SwedishAdvocate »

Maw skrev: 17 jun 2024 20:17
SwedishAdvocate skrev: 17 jun 2024 20:15
Maw skrev: 17 jun 2024 20:12
SwedishAdvocate skrev: 17 jun 2024 19:58
Många på forumet verkar ju nöjda med Hyundai Ioniq 5 och Kias bilar. En Kia EV6 kanske? Ioniq 5 ska väl nyligen ha fått klart förbättrade köregenskaper. Det här var väl en grej som det fanns synpunkter på när bilen lanserades, men som jag förstått det ska det numera vara åtgärdat eller åtm. bra mkt bättre.

Alla de här tre; Mach-E, Ioniq 5 och EV6 är väl vidare lite mindre SUV-iga. De är väl rätt så mkt Crossover istället.
Mindre SUV-iga än vad?
I och för sig så har det väl inte nämnts något riktigt SUV-igt i tråden...
Det var lite det jag tänkte :)
Tar tillbaka det. P-star 3 tycker jag faktiskt är rätt rejält SUV-ig.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare

Inlägg av Maw »

SwedishAdvocate skrev: 17 jun 2024 20:26
Många på forumet verkar ju nöjda med Hyundai Ioniq 5 och Kias bilar. En Kia EV6 kanske? Ioniq 5 ska väl nyligen ha fått klart förbättrade köregenskaper. Det här var väl en grej som det fanns synpunkter på när bilen lanserades, men som jag förstått det ska det numera vara åtgärdat eller åtm. bra mkt bättre.

Alla de här tre; Mach-E, Ioniq 5 och EV6 är väl vidare lite mindre SUV-iga. De är väl rätt så mkt Crossover istället.
Mindre SUV-iga än vad?
På vilket sätt?
En rejält SUV-ig bil för mig är t ex Toyota Landcruiser. Polestar 3 är inte i närheten av det.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

Vet många som är nöjda med sina EV6. Hade nog hellre tagit en sådan än en kines, och hellre en sådan än någon av de större SUVarna. Gällande designen så är jag inte så förtjust i den på EV6, men å andra sidan är det inte det viktigaste för mig (jag inte något enormt fan av designen på nuvarande MY heller).
Datordoktorn skrev: 17 jun 2024 19:30
Rent tekniskt har jag inget emot Polestar, tycker de verkar hävdar sig riktigt bra i olika tester så just den biten har jag inga betänkligheter runt. Deras sätt att använda utrymmena i bilen har dock inte imponerat på mig när jag sett dem. Dessutom har jag lite svårt för utseendet eftersom jag inte gillar SUVar (och ja, jag tycker Y är skitful).
Helst undviker även jag själv SUV helt om det går nu när jag skall byta bil i sommar/höst, så EV6 är inte mitt val. För mig så står det nog främst mellan en ny M3P eller en beg. Taycan (för dyra nya, men rätt OK beg. priser).

Kanske möjligen nya Cupra Born VZ skulle vara intressant att testa.
Senast redigerad av martinot, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

SwedishAdvocate skrev: 17 jun 2024 11:22
I en annan tråd på forumet så spekuleras det i hur Tesla kommer göra med importtullarna på Teslas Model 3. Undrar hur det kommer bli med bilar från Geely. När kommer prishöjningen?
Kommer det bli tull även på bilar från usa? Det skulle ju slå även på model S/X i så fall.
SwedishAdvocate

Fredrik j skrev: 17 jun 2024 21:13
SwedishAdvocate skrev: 17 jun 2024 11:22
I en annan tråd på forumet så spekuleras det i hur Tesla kommer göra med importtullarna på Teslas Model 3. Undrar hur det kommer bli med bilar från Geely. När kommer prishöjningen?
Kommer det bli tull även på bilar från usa? Det skulle ju slå även på model S/X i så fall.
Har inte hört eller sett någonting om det, så antar att den importtullen kommer förbli oförändrad.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
roffe_s
elbilist

Inlägg av roffe_s »

...] Så visst finns en större skepsis när det gäller bolaget, detta förefaller dock i mina ögon vara tämligen strikt fokuserat på bolagsledningen och än mer direkt på den finansiella förmågan att korrekt prognostisera resultat och leveranser. [...
Undrar hur mycket det spelar in att Geely säljer bilar i Putins Ryssland? :evil:
...] Men som vi nu konstaterat många gånger - finns bättre trådar för de diskussionerna ;) [...
Den här tråden handlar ju om Datordoktorns nästa bilval. Tror inte det finns någon bättre tråd om det ämnet. Forumpraxis är att inte diskutera det här ämnet i trådar som enbart handlar om en specifik bilmodell från en kinesisk tillverkare. Men det här är inte en sån tråd.

EDIT:
Gissar att det var den här tråden som roffe tänkte på:
viewtopic.php?p=732161#p732161
Ptjaa, min vän - hur långt är ett snöre? Det finns grader i helvetet för dem som lever i den riktiga världen, inklusive statliga stöd, grader av demokrati och arbetstillfällen, insmugglade västvaror etc. Du vet väl förresten att Geely sysselsätter 43 500 löntagare i Sverige? Det blir en hel del klirr i kassan till svenska kommuner likväl som statskassan. [Min u.] [...
Ja... Det kinesiska Kommunistpartiet i Militärdiktaturen har onekligen lyckats få fatt i ett rätt rejält punggrepp lite varstans... Kan tänka mig att det blir svårt med både etiken och moralen ifall lönekuvertet baseras på att etik och moral måste avgränsas bort... Här finns det ju onekligen ett riktigt rejält problem IMO...
Vet Du - Du känner säkert till uttrycket att ”en princip är inte en princip förrän den kostar”. Så sett till etik och moral kommer det i slutändan till oss var och en som individer att ”gräva där vi står”, d v s vad var och en av oss satsar i form av monetära värden, avstår från eller prioriterar för något som vi anser gott. Men det måste kosta oss något, var och en efter sin förmåga.

I Din argumentation ser jag ofta Dig argumentera och moralisera för för tvenne ting - dels en avsky mot allt kinesiskttillverkat, dels en vurm för tämligen radikala miljöåtgärder.

I all välmening - miljön är uppenbarligen inte viktigare för Dig än att Du harvar på med (om jag förstått andra rätt) en i bästa fall gasdriven Golf i stället för att i vart fall införskaffa t ex en bättre begagnad Zoe eller annan basal elbil. Eller avstår Du andra väsentliga ting för det allmännas bästa och etikens höga mål? Jag är uppriktigt nyfiken, inte på något vis aggressiv i min undran.

Men - innan vi fäktar alltför vildsint med etik- och miljömoralismens svärd i diverse forum kan det vara såväl smart som intelligent att ställa sig frågan vad jag som individ är beredd att försaka för såväl miljö som demokrati.

Är budskapet fortfarande oklart kan vi tillsammans meditera ett ögonblick över följande länk: https://www.bible.com/sv/bible/160/MAT.7.1-6.SFB98

Ha en fortsatt fin kväll :)
Senast redigerad av roffe_s, redigerad totalt 2 gång.
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare

Inlägg av Verdi_ »

Maw skrev: 17 jun 2024 20:47

Mindre SUV-iga än vad?
På vilket sätt?
En rejält SUV-ig bil för mig är t ex Toyota Landcruiser. Polestar 3 är inte i närheten av det.

Har du beställt en Polestar 3 eller är du känslomässigt anknuten till märket pga din Polestar 2?
SwedishAdvocate

roffe_s skrev: 17 jun 2024 21:56

EDIT:
Vet Du - Du känner säkert till uttrycket att ”en princip är inte en princip förrän den kostar”. Så sett till etik och moral kommer det i slutändan till oss var och en som individer att ”gräva där vi står”, d v s vad var och en av oss satsar i form av monetära värden, avstår från eller prioriterar för något som vi anser gott. Men det måste kosta oss något, var och en efter sin förmåga.

I Din argumentation ser jag ofta Dig argumentera och moralisera för för tvenne ting - dels en avsky mot allt kinesiskttillverkat, dels en vurm för tämligen radikala miljöåtgärder.

I all välmening - miljön är uppenbarligen inte viktigare för Dig än att Du harvar på med (om jag förstått andra rätt) en i bästa fall gasdriven Golf i stället för att i vart fall införskaffa t ex en bättre begagnad Zoe eller annan basal elbil. Eller avstår Di andra väsentliga ting för det allmännas bästa och etikens höga mål? Jag är uppriktigt nyfiken, inte på något vis aggressiv i min undran.

Men - innan vi fäktar alltför vildsint med etik- och miljömoralismens svärd alltför vidlyftigt i diverse forum kan det vara såväl smart som intelligent att ställa sig frågan vad jag som individ är beredd att försaka för såväl miljö som demokrati.

Är budskapet fortfarande oklart kan vi tillsammans meditera ett ögonblick över följande länk: https://www.bible.com/sv/bible/160/MAT.7.1-6.SFB98

Så det är alltså inte sanningshalten i argumenten som betyder något, utan vem som säger det?...

Tänk så här istället då: Tänk dig att det var någon annan än jag som framförde argumentet – som t.ex. en hypotetisk Svensson som kör en BMW i3...

Och som säkert konstaterats tidigare så finns det biltillverkare utanför Diktaturen Kina också. Och det är just det understrukna som är av vikt här. Hade Kina varit en Demokrati så hade jag varit precis lika förtjust i kinesiska bilar som vilken japansk eller koreansk elbil som helst. Och de biltillverkare som finns utanför Kina kan också bygga bilar – t.o.m bättre än vad som byggs i Kina ifall t.ex. saker som fackföreningar är viktigt...

https://freedomhouse.org/country/china/ ... world/2024
roffe_s
elbilist

Inlägg av roffe_s »

SwedishAdvocate skrev: 17 jun 2024 22:26
roffe_s skrev: 17 jun 2024 21:56

EDIT:

I all välmening - miljön är uppenbarligen inte viktigare för Dig än att Du harvar på med (om jag förstått andra rätt) en i bästa fall gasdriven Golf i stället för att i vart fall införskaffa t ex en bättre begagnad Zoe eller annan basal elbil. Eller avstår Di andra väsentliga ting för det allmännas bästa och etikens höga mål? Jag är uppriktigt nyfiken, inte på något vis aggressiv i min undran.

Men - innan vi fäktar alltför vildsint med etik- och miljömoralismens svärd alltför vidlyftigt i diverse forum kan det vara såväl smart som intelligent att ställa sig frågan vad jag som individ är beredd att försaka för såväl miljö som demokrati.

Så det är alltså inte sanningshalten i argumenten som betyder något, utan vem som säger det?...

Tänk så här istället då: Tänk dig att det var någon annan än jag som framförde argumentet – som t.ex. en hypotetisk Svensson som kör en BMW i3...

Och som säkert konstaterats tidigare så finns det biltillverkare utanför Diktaturen Kina också. Och det är just det understrukna som är av vikt här. Hade Kina varit en Demokrati så hade jag varit precis lika förtjust i kinesiska bilar som vilken japansk eller koreansk elbil som helst. Och de biltillverkare som finns utanför Kina kan också bygga bilar – t.o.m bättre än vad som byggs i Kina ifall t.ex. saker som fackföreningar är viktigt...

https://freedomhouse.org/country/china/ ... world/2024
Min vän - kinatråden finns för just precis vad Du just nu framför, i stället för de argument du undvek att bemöta i min post.

Återigen - denna tråd handlar om att en medlem vill välja en elbil.

Ha en fin kväll :)
Zeekr 001 2023
Polestar 2 2021
Användarvisningsbild
Maw
Teslaägare

Inlägg av Maw »

Verdi_ skrev: 17 jun 2024 22:04
Maw skrev: 17 jun 2024 20:47

På vilket sätt?

Har du beställt en Polestar 3 eller är du känslomässigt anknuten till märket pga din Polestar 2?
Jag har både beställt och avbeställt en Polestar 3. Nu väntar jag på en ID7 Tourer GTX som ska ersätta min Polestar 2...

Är du känslomässigt anknuten till allt (det verkar var mycket) som du har åsikter om eftersom du tror att andra är det? ;)
VW ID.7 GTX Tourer -25
SwedishAdvocate

Datordoktorn skrev: 10 jun 2024 21:20
Finns det någon annan bil av något fabrikat som är i närheten av Teslas självkörningsförmåga?
Här tipsas det om BMW:
viewtopic.php?p=802231#p802231
Dreas89
elbilist

Inlägg av Dreas89 »

Körde Skåne till Värmland via Jönköping och jösses vad lastbilar med Teslor. Mestadels Y.

Kollar man listan(lagerbilar) med LR tvåhjulsdrift så funderar jag starkt på om inte en prissänkning kommer snart. Kanske det sista som behövs för att vi ska göra slag i saken.
Fredrik j
elbilist

Inlägg av Fredrik j »

Dreas89 skrev: 23 jun 2024 22:54
Körde Skåne till Värmland via Jönköping och jösses vad lastbilar med Teslor. Mestadels Y.

Kollar man listan(lagerbilar) med LR tvåhjulsdrift så funderar jag starkt på om inte en prissänkning kommer snart. Kanske det sista som behövs för att vi ska göra slag i saken.
Min svåger ska hämta en model Y i veckan. Han bor i Göteborg men ska hämta bilen i just Jönköping. Tesla har väl övergett båt som transportsätt (på grund av blockader) och ska man förse landet med bilar via lastbil är ju Jönköping ett strategiskt val.
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Som svar på frågan... Inte skaffa Y. Beställt en Xpeng G6. Billigare och bättre, mer utrustning och framförallt snyggare. No-brainer.
Användarvisningsbild
Oscar11
Teslaägare
Referralkod: ts.la/oscar23897

Inlägg av Oscar11 »

Piggelin skrev: 24 jun 2024 07:11
Som svar på frågan... Inte skaffa Y. Beställt en Xpeng G6. Billigare och bättre, mer utrustning och framförallt snyggare. No-brainer.
Ännu mer osäkert 2a-handsvärde…enligt mig ful som stryk och….bättre?

Dessutom statsfinansierad kinabil…
Tesla MYLR -23
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Oscar11 skrev: 24 jun 2024 07:48

Ännu mer osäkert 2a-handsvärde…enligt mig ful som stryk och….bättre?

Dessutom statsfinansierad kinabil…
Privatleasar, de har en väldigt bra deal just nu. Så andrahandsvärdet är garanterat.
Den är klart snyggare, både på in och utsida. yes, bara googla och läsa tester. De flesta säger att den är bättre. :)
Den har dessutom mycket mer utrustning.

Xpeng är inte ägda av staten.

"Xpeng G6 är ett kap
Att kalla en bil för norr om halvmiljonen billig låter fullkomligt bisarrt, men sådan är världen vi lever i idag.

Xpeng G6 erbjuder mycket bil för stålarna. En elbil byggd på 800-voltsarkitektur som känns genuint genomarbetad och kvalitativ för ‘bara’ 529 900 kronor är banne mig ett kap.

Den är även mer rationellt utformad invändigt och därav mer tillmötesgående än en Tesla Model Y.

Xpeng använder sina tech-färdigheter på precis rätt ställen vilket får produkten att framstå som modern på alla de bästa sätten medan de håller sig till desto enklare lösningar för mer basala bilfunktioner.

Nu gäller det bara att de lyckas leverera en ägandeupplevelse i paritet med etablerade tillverkare för att de ska få fäste på marknaden, för jag skulle välja G6 över Tesla Model Y alla dagar i veckan."

https://hogstavaxeln.se/2024/06/13/test ... a-model-y/
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

Det kom ju inte precis som någon överraskning. Få personer jag stött på som är så anti-Tesla som en viss isglass. Passar på att uttrycka sitt starka ogillande av märket, vars forum hen hänger på, vid varje möjliga tillfälle. Tydligen är precis VAD SOM HELST utom just Tesla ett bättre val. OCH… det står glassen helt fritt att tycka så. Bara märkligt att man i tid och otid måste gasta om det i detta märkesforum… kan hen inte bara skaffa sig ett liv och gå vidare? Jag kontrar och svara på frågan: om du gillar Tesla - köp en Y. Om inte - hitta något annat. Själv ska jag precis hämta min 3’e Tesla och har svårt att tänka mig något annat. MEN…. det är jag det.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Walker skrev: 24 jun 2024 08:32
Det kom ju inte precis som någon överraskning. Få personer jag stött på som är så anti-Tesla som en viss isglass. Passar på att uttrycka sitt starka ogillande av märket, vars forum hen hänger på, vid varje möjliga tillfälle. Tydligen är precis VAD SOM HELST utom just Tesla ett bättre val. OCH… det står glassen helt fritt att tycka så. Bara märkligt att man i tid och otid måste gasta om det i detta märkesforum… kan hen inte bara skaffa sig ett liv och gå vidare? Jag kontrar och svara på frågan: om du gillar Tesla - köp en Y. Om inte - hitta något annat. Själv ska jag precis hämta min 3’e Tesla och har svårt att tänka mig något annat. MEN…. det är jag det.
Hoppsan, vaknat på fel sida? Tråden är väl till för just detta? Om man ska ha en Y eller något annat?
Jag har inga som helst problem med Tesla, äger massor av aktier som jag tjänat en rejäl hacka på.
Däremot tycker jag att man går åt hel fel håll gällande bilarna, man tar bort radar, man tar bort blinkersspak, man har inte ens torkare bak, trist insida utan ambient belysning, ingen skärm framför föraren, inga parkeringsensorer, fortfarande problem med kvalitet osv osv...

Du får givetvis tycka att teslor är bäst i världen, men sedan finns en verklighet och den är att idag kan du få en snyggare och bättre bil för en mindre summa. Snart kommer Onvo L60 också och petar ner Model Y ännu ett steg.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Torkare bak finns inte för att det inte behövs med så lutande ruta. Mer märkligt att det saknas på Ioniq I5 som blir riktigt skitig på bakrutan. Men tror det är fixat på de nya?

Kameran bak däremot vid det finnas rengöring på.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

jonasl skrev: 24 jun 2024 09:33
Torkare bak finns inte för att det inte behövs med så lutande ruta. Mer märkligt att det saknas på Ioniq I5 som blir riktigt skitig på bakrutan. Men tror det är fixat på de nya?

Kameran bak däremot vid det finnas rengöring på.
Ja torkare bak är ju helt meningslöst med så lutande bakruta. Är ju samma sak på en rad andra modeller också.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Oscar11
Teslaägare
Referralkod: ts.la/oscar23897

Inlägg av Oscar11 »

Piggelin skrev: 24 jun 2024 08:39
Walker skrev: 24 jun 2024 08:32
Hoppsan, vaknat på fel sida? Tråden är väl till för just detta? Om man ska ha en Y eller något annat?
Jag har inga som helst problem med Tesla, äger massor av aktier som jag tjänat en rejäl hacka på.
Däremot tycker jag att man går åt hel fel håll gällande bilarna, man tar bort radar, man tar bort blinkersspak, man har inte ens torkare bak, trist insida utan ambient belysning, ingen skärm framför föraren, inga parkeringsensorer, fortfarande problem med kvalitet osv osv...

Du får givetvis tycka att teslor är bäst i världen, men sedan finns en verklighet och den är att idag kan du få en snyggare och bättre bil för en mindre summa. Snart kommer Onvo L60 också och petar ner Model Y ännu ett steg.
Är du en BOT från Kinesiska staten? Kinesiska staten är ju stor sponsor av xpeng. Företaget hade inte funnits om det inte var sanktionerat och sponsrat av staten. De tryckte tex in $600m i ny fabrik.
Tesla MYLR -23
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Legato skrev: 24 jun 2024 10:08
Ja torkare bak är ju helt meningslöst med så lutande bakruta. Är ju samma sak på en rad andra modeller också.
I call BS, klart det behövs...

"I have just stepped out of the driver’s seat on a Tesla Model Y. It is a car which can tell the difference between a red and green traffic light and steer itself. It can replace the indicator click with a fart noise if you wish to amuse children and will play virtually any song ever published if you ask it to, using voice recognition.

It’s a clever car which is designed to make life easier. And yet, if you want to see out of the back window to reverse off your drive without scraping against the fence post, you’ll need to get out and give it a wipe with a damp cloth."

https://www.electrifying.com/blog/post/ ... al-feature
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

Piggelin skrev: 24 jun 2024 11:30
Legato skrev: 24 jun 2024 10:08
I call BS, klart det behövs...

"I have just stepped out of the driver’s seat on a Tesla Model Y. It is a car which can tell the difference between a red and green traffic light and steer itself. It can replace the indicator click with a fart noise if you wish to amuse children and will play virtually any song ever published if you ask it to, using voice recognition.

It’s a clever car which is designed to make life easier. And yet, if you want to see out of the back window to reverse off your drive without scraping against the fence post, you’ll need to get out and give it a wipe with a damp cloth."

https://www.electrifying.com/blog/post/ ... al-feature
Att du tror det är ett problem betvivlar jag inte det minsta. I din värld är precis allt problem, särskilt när det gäller Tesla.

I realiteten så nej. Lika lite som det är problem på Model S, Model 3, Model X eller för den delen Polestar 2, Taycan, E-Tron GT mm, mm, mm.
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Piggelin

Inlägg av Piggelin »

Legato skrev: 24 jun 2024 13:31
Att du tror det är ett problem betvivlar jag inte det minsta. I din värld är precis allt problem, särskilt när det gäller Tesla.

I realiteten så nej. Lika lite som det är problem på Model S, Model 3, Model X eller för den delen Polestar 2, Taycan, E-Tron GT mm, mm, mm.
Fast nu länkad jag till en journalist som hade samma problem, mina två grannar med Model Y säger samma sak, helt värdelöst utan torkare, speciellt på vintern.
Skriv svar