Evify
Moderator: Redaktion
- MNA
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin705425
Evify
Är på väg att beställa en laddbox med installation och hittade av en slump Evify, bra pris och så. Men nu till min fråga, är det någon här som köpt av dom? Och om det är någon i Västerbotten som har erfarenhet av dom?
Mvh
Mvh
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
- MNA
- Teslaägare
Re: Evify
Från beställning till installation tog över en månad så jag skulle inte rekommendera att välja dom om det är bråttom, avser då Stockholmsområdet. Annars helt i linje med övriga erfarenheter av elinstallationer. Boxen kostade 6800 och jobbet att plocka ner en äldre box och hänga upp en ny 6400, alltså ingen rabatt för att slippa dra kablage etc. Vid en fråga vad en extra box plus lastbalanserare skulle kosta fick jag listpris 10 tusen nånting, ingen mängdrabatt. Grön teknik subventionen måtte vara en guldgruva, och det gäller givetvis hela branschen och inte bara denna leverantör.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
- MNA
- Teslaägare
Tack för feedback. Jo man har juh anat att det är en guldgruva. Men men, får se hur man gör då, har ingen panik så en månad skulle nog intw göra något. Får fundera över helgen.holden skrev: ↑14 jun 2024 17:45Från beställning till installation tog över en månad så jag skulle inte rekommendera att välja dom om det är bråttom, avser då Stockholmsområdet. Annars helt i linje med övriga erfarenheter av elinstallationer. Boxen kostade 6800 och jobbet att plocka ner en äldre box och hänga upp en ny 6400, alltså ingen rabatt för att slippa dra kablage etc. Vid en fråga vad en extra box plus lastbalanserare skulle kosta fick jag listpris 10 tusen nånting, ingen mängdrabatt. Grön teknik subventionen måtte vara en guldgruva, och det gäller givetvis hela branschen och inte bara denna leverantör.
- theblondgiant
- Teslaägare
Evify i sig har jag inga problem med, men den installatör som de anlitade var en total katastrof. Dels förstörde han halva fasaden när han borrade, men det som var värst var att han inte visste hur han skulle driftsätta boxen (WC). Han visade mig gränssnittet och frågade om jag visste vad han skulle trycka på. Kändes ingen vidare. Dock har den otroligt nog fungerat klockrent sedan dess.
- MNA
- Teslaägare
Haha okej, är det längesedan? Är otroligt sugen på att beställa en men vet inte hur jag ska göra.theblondgiant skrev: ↑17 jun 2024 07:52Evify i sig har jag inga problem med, men den installatör som de anlitade var en total katastrof. Dels förstörde han halva fasaden när han borrade, men det som var värst var att han inte visste hur han skulle driftsätta boxen (WC). Han visade mig gränssnittet och frågade om jag visste vad han skulle trycka på. Kändes ingen vidare. Dock har den otroligt nog fungerat klockrent sedan dess.
- theblondgiant
- Teslaägare
Det var i november om jag minns rätt. Just den elektrikern var från ett lokalt företag i Norrköping, förhoppningsvis anlitar de bättre på andra platser i landet.MNA skrev: ↑17 jun 2024 08:42Haha okej, är det längesedan? Är otroligt sugen på att beställa en men vet inte hur jag ska göra.theblondgiant skrev: ↑17 jun 2024 07:52Evify i sig har jag inga problem med, men den installatör som de anlitade var en total katastrof. Dels förstörde han halva fasaden när han borrade, men det som var värst var att han inte visste hur han skulle driftsätta boxen (WC). Han visade mig gränssnittet och frågade om jag visste vad han skulle trycka på. Kändes ingen vidare. Dock har den otroligt nog fungerat klockrent sedan dess.
- MNA
- Teslaägare
Ja är nog som ett lotto vad man får. Ska nog lägga en beställning efter semestern iaf.theblondgiant skrev: ↑17 jun 2024 13:02Det var i november om jag minns rätt. Just den elektrikern var från ett lokalt företag i Norrköping, förhoppningsvis anlitar de bättre på andra platser i landet.MNA skrev: ↑17 jun 2024 08:42Haha okej, är det längesedan? Är otroligt sugen på att beställa en men vet inte hur jag ska göra.theblondgiant skrev: ↑17 jun 2024 07:52Evify i sig har jag inga problem med, men den installatör som de anlitade var en total katastrof. Dels förstörde han halva fasaden när han borrade, men det som var värst var att han inte visste hur han skulle driftsätta boxen (WC). Han visade mig gränssnittet och frågade om jag visste vad han skulle trycka på. Kändes ingen vidare. Dock har den otroligt nog fungerat klockrent sedan dess.
- MNA
- Teslaägare
Uppdatering! Gjorde en beställning och fick hem lddboxen. Kontakt med elektriker idag som behövde en framkörningsavgift på 3-4 tusen kronor eller väntetid på 4-6 månader. Så det blir att häva detta köp.
- airdrive
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin185079
Angav inte evify leveranstid avseende installation på hemsidan?
För mig funkade dom bra, med reservation för att jobbet blev utskrivet på 3 olika fakturor pga uppsäkring till större huvudsänkring samt kapsling etc. De två senare extra fakturorna kom en eller ett par månader efter installationen.
Elektrikern bra men ville först lämna alla rester kvar men för dom pengarna sa jag att det fick allt ingå. Dessutom hade han inte ens med sig huvudsäkringar så körde själv till ICA….
Måste ju vara en guldgruva för elektriker. Så mycket pengar för en förmiddags jobb.
För mig funkade dom bra, med reservation för att jobbet blev utskrivet på 3 olika fakturor pga uppsäkring till större huvudsänkring samt kapsling etc. De två senare extra fakturorna kom en eller ett par månader efter installationen.
Elektrikern bra men ville först lämna alla rester kvar men för dom pengarna sa jag att det fick allt ingå. Dessutom hade han inte ens med sig huvudsäkringar så körde själv till ICA….
Måste ju vara en guldgruva för elektriker. Så mycket pengar för en förmiddags jobb.
M3 LR 2023
- MNA
- Teslaägare
Jopp, 3-4 veckor.airdrive skrev: ↑12 jul 2024 22:34Angav inte evify leveranstid avseende installation på hemsidan?
- airdrive
- Teslaägare
Var inte så snyggt. Dom har nog lite att jobba på sina processer! När jag hade frågor så var de ändå snabba att svara. Är Evify smarta anlitar de en annan elektriker……
M3 LR 2023
Är det glesbygd är det väl naturligt att elektrikern behöver samla ihop ett par installationer i samma område för att inte framkörningsavgiften ska bli för hög.
- MNA
- Teslaägare
Jo det förstår man juh! Men då skulle det stått när man beställde, borde väll vara enkelt för dom att se vart dom har planerade installationer. Han var inte alls intresserad av att åka åt mitt håll. 4-6 månader var dessutom optimistiskt.
- airdrive
- Teslaägare
Ja man kan ju fundera på varför elektrikern ens accepterar jobbet om han uppenbarligen inte vill ta det inom rimlig tid.MNA skrev: ↑13 jul 2024 11:08Jo det förstår man juh! Men då skulle det stått när man beställde, borde väll vara enkelt för dom att se vart dom har planerade installationer. Han var inte alls intresserad av att åka åt mitt håll. 4-6 månader var dessutom optimistiskt.
M3 LR 2023
- MNA
- Teslaägare
Precis, blev att häva köpet och skicka tillbaka boxen. Får dr hur lång tid det tar innan man får tillbaka pengarna.airdrive skrev: ↑13 jul 2024 11:21Ja man kan ju fundera på varför elektrikern ens accepterar jobbet om han uppenbarligen inte vill ta det inom rimlig tid.MNA skrev: ↑13 jul 2024 11:08Jo det förstår man juh! Men då skulle det stått när man beställde, borde väll vara enkelt för dom att se vart dom har planerade installationer. Han var inte alls intresserad av att åka åt mitt håll. 4-6 månader var dessutom optimistiskt.