Zeekern är ju jäkligt snygg, klurade lite på den när den visades först. Men sen föll den lite i glömska för mig och jag kan inte påminna mig att de direkt översvämmat gatorna här i Göteborg med omnejd. Är den testad i nån tidning mot seriöst motstånd?
Är den byggd på samma plattform som Polestar 2? Polestar 2 är ju förvånansvärt snygg med tanke på vad den utgår ifrån för plattform.
Men den (P2) är ju galet liten invändigt och känns instängd, speciellt i baksätet. Uselt utnyttjade utrymmen.
Vad det gäller förarstöd/självkörning så skulle det nästan behövas en egen tråd för detta (vilket säkert redan finns, jag har ju liksom varit helt "off" ifrån forumet senaste halvåret.)
De svenska 4 motortidningarna skriver i princip ingenting om det här. En av tidningarna har börjat testa
hur snabbt systemen får panik! Högst betyg får de bilarna som så snabbt som möjligt börjar pipa, rycka i ratt och bälten och sen stanna med varningsblinkers på när man släpper ratten.
Hur fan tänkte man när man tyckte att det här är ett bra sätt att testa systemen, vem har efterfrågat ett sånt test?
Jag vill ju att systemet ska fungera precis tvärtom, att bilen försöker lösa situationen så länge som möjligt på egen hand även när man släpper ratten. När bilen blir osäker på hur den ska agera, det är väl
då som föraren ska ta över?
Kan ju eventuellt vara jag som tänker fel, det har hänt förr (senast 2011 som jag minns det

)
Nu tror kanske en del tror att jag vill kunna läsa tidningen, äta lunch eller kravla bak i baksätet när bilen kör? Inte alls, jag har inget emot att en kamera kollar var jag har blicken men jag kan inte begripa varför det är så viktigt att hålla i ratten.