Ska alla sluta köpa nya bilar, eller bara sluta köpa Teslabilar?
Du inser att det här är ett forum där folk nästan enbart köper Teslabilar, eller? Så att enbart sprida negativ energi när någon gjort det som nästintill förutsätts för att hänga här och delta i diskussioner, bidrar med vad exakt?
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Såg precis när jag skulle kolla status på min beställde bil att alla leveranser innan sista Juni får 500 fria mil på supercharges.
Eftersom jag ska hämta min i nästa vecka var det en fin bonus
En ytterligare bonus är att de 500 milen (egentligen ett visst antal kWh) verkar vara kvar tills du antingen använder upp dem eller säljer bilen. Förut har det varit så att de försvunnit efter 6 mån eller nåt sånt.
Du inser att det här är ett forum där folk nästan enbart köper Teslabilar, eller? Så att enbart sprida negativ energi när någon gjort det som nästintill förutsätts för att hänga här och delta i diskussioner, bidrar med vad exakt?
Andemeningen är väl att kostnaden för (500 mils) supercharging är försumbar jämfört med övriga kostnader
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Smart drag av Tesla. Det låter ju toppen med gratis drivmedel i 500 mil, men vad är det värt egentligen? 500 (mil) x 2 (kWh) x 4 kr = 4000 spänn.
Ingen jätterabatt.
Smart drag av Tesla. Det låter ju toppen med gratis drivmedel i 500 mil, men vad är det värt egentligen? 500 (mil) x 2 (kWh) x 4 kr = 4000 spänn.
Ingen jätterabatt.
Haha, herregud hur svensk kan man bli. Om du köper en bil och sedan får 4000 helt oväntat hux flux i efterhand, då blir du alltså förbannad för att du fick för lite? Att skåda given häst i mun, med andra ord.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Ingen jätterabatt.
Bilar levererade innan erbjudandet kom kan ju rimligen inte omfattas?
Edit: jo, tydligen:
Som ett tack för att du tagit emot din leverans detta kvartal får du 5 000 km gratis Supercharging*, med tillgång till över 14 000 Superchargers i hela Europa.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Andemeningen är väl att kostnaden för (500 mils) supercharging är försumbar jämfört med övriga kostnader
Det tvivlar jag på. Det hade kunnat skrivas annorlunda och teslaponken skriker ständigt om att Teslabilar tappar mycket värde, ofta mer än de faktiskt gör. Så jag ser den som enbart negativ.
Alla nya bilar har ett värdetapp. Det är inget som Tesla tror att man kommer bort från. Inte heller att laddningscredits ska minska detta.
Tesla räknar med cirka 250Wh/km med dessa credits. Historiskt tror jag än högre. Så man får 30-50% mer än de skyltar med beroende på vilken bil och hur man kör.