Bilen låser sig under färd, är det nåt nytt?
Hyfsat irriterande att inte kunna välja bort automatisk låsning av dörrarna, särskilt när man vill släppa in barnen!
Bilen låser sig under färd, är det nåt nytt?
Hyfsat irriterande att inte kunna välja bort automatisk låsning av dörrarna, särskilt när man vill släppa in barnen!
Det är väl iofs hyfsat smidigt och lätt att trycka på hänglåset?!
Sedan jag installerade 2024.14.8 så har jag fått 2 nya problem.
Varje gång bilen ska gå från wifi till mobilnätet, när jag kör hemifrån, får jag inläsningsfel på Spotify. Det tar allt från någon minut upp till 20 minuter innan det funkar igen. Omstarter av olika slag hjälper inte.
Den automatiska blinkersavstängningen har börjat missa vid vanliga filbyten. Den fortsätter alltså att blinka efter filbytet. Händer kanske 1 gång på 10. Detta är på vägar jag kör mer eller mindre dagligen och det har aldrig hänt tidigare att den missat detta. Har haft funktionen aktiv sedan den kom för ca. ett år sedan.
Någon annan som märkt samma problem?
EDIT: Nu fick jag inläsningsfel även när jag startade bilen utan att den varit ansluten till wifi.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Sedan jag installerade 2024.14.8 så har jag fått 2 nya problem.
Varje gång bilen ska gå från wifi till mobilnätet, när jag kör hemifrån, får jag inläsningsfel på Spotify. Det tar allt från någon minut upp till 20 minuter innan det funkar igen. Omstarter av olika slag hjälper inte.
Den automatiska blinkersavstängningen har börjat missa vid vanliga filbyten. Den fortsätter alltså att blinka efter filbytet. Händer kanske 1 gång på 10. Detta är på vägar jag kör mer eller mindre dagligen och det har aldrig hänt tidigare att den missat detta. Har haft funktionen aktiv sedan den kom för ca. ett år sedan.
Någon annan som märkt samma problem?
EDIT: Nu fick jag inläsningsfel även när jag startade bilen utan att den varit ansluten till wifi.
Japp, märkt precis samma fel. Kanske därför .9 är på väg ut redan.
jag hoppas inte den nya visuella implementationen av "bromsljus" används av något annat, flera gånger nu som solljus och reflexer get utslag för bromsljus.
jag hoppas inte den nya visuella implementationen av "bromsljus" används av något annat, flera gånger nu som solljus och reflexer get utslag för bromsljus.
Samt att animeringen alltid visar tre bromsljus på framförvarande bilar, även för de som har två. Lastbilar t.ex.
Fick 2024.14.9 nu i eftermiddags efter att ha uppdaterat till 14.8 för tre dagar sedan. Har bara ägt min första Tesla i en och en halv vecka och redan nu förstår jag grejen med uppdateringarna spännande ju!
Hade det problemet för länge sen, men då funkade det att byta mellan radio och Spotify så kickade den igång direkt.
Har du testat det?
Jag använder bilens Spotifykonto medan den bättre hälften kör Spotify i mobilen via blåtand, det här synkar dåligt så får ofta in i inställningarna och hatta för att bilen ska ge mig inloggningen till bilens Spotify istället för att försöka ansluta via blåtand.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
Någon annan som fått problem med att telefonen inte hittas av bilen?
Har en Pixel 7pro och den har fungerat betydligt bättre tidigare.
Men med .8 så måste jag ta upp telefonen och låsa upp bilen 6 av 10 ggr.
Har provat att nollställa appen och konfigurerar om telefonnyckel i bilen men det hjälper inte.
Kan gå in i bilen och köra iväg och efter 5-20 minuter så varnar bilen för att det inte finns någon telefonnyckel tillgänglig och jag rekommenderas att ta fram kortet för att fortsätta köra. Men efter någon minut så "finns plötsligt" telefonnyckeln i bilen igen.
Någon som känner igen?
Nissan Leaf 40kWh 2018
Hyundai Ioniq 5 Advanced RWD 2021
Model Y LR 2024
Jag hade problem när jag skulle flytta bilen ikväll, men det fungerade tidigare idag när vi åkte och handlade.
Jag stängde av Bluetooth och slog på igen, sedan funkade det.