Fossilkramarhumor
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Fossilkramarhumor
Alltså, det här var ju riktigt roligt att läsa. Snacka om att krama bensinen. Ska bli kul att se om han möjligen varierar sig den dagen de redan reserverade Model 3 börjat rulla på vägarna.
http://ericpetersautos.com/2016/04/07/t ... kers-like/
http://ericpetersautos.com/2016/04/07/t ... kers-like/
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Re: Fossilkramarhumor
Tackar för underhållningen 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
haha
Snyggt att han kallade sig motorjournalist också. Kunde ju hoppats att de i alla fall försöker läsa på lite.

Stolt ägare till en Tesla Model 3 LR AWD
Suck....
Jag hade en diskussion med en kollega under lunchen idag och han kunde inte tänka sig en Tesla för han vill kunna köra till Landet (35 mil) utan att stanna. Jag skiftade tyvärr på min gamla bil idag annars kanske jag kunnat övertyga honom efter en provtur. Jag kan bara inte se något problem med att stanna några minuter för att ladda om man är på långresa. Nu åker jag ju mest 15 mil per dag och har bara haft bilen en månad, men det stör mig att folk är så tröga med att växla över till el.
Jag hade en diskussion med en kollega under lunchen idag och han kunde inte tänka sig en Tesla för han vill kunna köra till Landet (35 mil) utan att stanna. Jag skiftade tyvärr på min gamla bil idag annars kanske jag kunnat övertyga honom efter en provtur. Jag kan bara inte se något problem med att stanna några minuter för att ladda om man är på långresa. Nu åker jag ju mest 15 mil per dag och har bara haft bilen en månad, men det stör mig att folk är så tröga med att växla över till el.
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
- Peter Holm
- Teslaägare
Skribenten måste ha varit full.
Jag är på utbildning denna vecka hos en av våra samarbetspartners vilka tillverkar utrustning som drivs av motorer.
Jag har suttit och förundrats över alla bekymmer och problem de har och är tvingade att hitta lösningar på så fort det är en ICE som skall drivs enheten. Så fort det är en e- motor (eller hydraulik) så är bekymrena i stort sett borta.... Ändå kramar världen dessa fossilbestar. Jag förstår inte.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag är på utbildning denna vecka hos en av våra samarbetspartners vilka tillverkar utrustning som drivs av motorer.
Jag har suttit och förundrats över alla bekymmer och problem de har och är tvingade att hitta lösningar på så fort det är en ICE som skall drivs enheten. Så fort det är en e- motor (eller hydraulik) så är bekymrena i stort sett borta.... Ändå kramar världen dessa fossilbestar. Jag förstår inte.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Det värsta är att folk förstår inte hur många subsidies som Big Oil får... Tesla fick ett litet lån, bilen får några tusen i rabatt... Och alla klagar. På andra sidan har du exxon som inte betalar skatt, får massor med privilegier och som förstör jorden. Suck.
Sent from my iPad using Tapatalk
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
- Teslaspolen
- Teslaägare

Det + att han lär äta upp sina ord om ett par år är det enda som får mig att tolerera med sådana där knasbollar.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Hej, sweslac, detta kände jag inte till. Vad är det för subventionerade? Källor?sweslac skrev:Det värsta är att folk förstår inte hur många subsidies som Big Oil får... Tesla fick ett litet lån, bilen får några tusen i rabatt... Och alla klagar. På andra sidan har du exxon som inte betalar skatt, får massor med privilegier och som förstör jorden. Suck.
Här är en men du kan säkert hitta merSwede1 skrev:Hej, sweslac, detta kände jag inte till. Vad är det för subventionerade? Källor?sweslac skrev:Det värsta är att folk förstår inte hur många subsidies som Big Oil får... Tesla fick ett litet lån, bilen får några tusen i rabatt... Och alla klagar. På andra sidan har du exxon som inte betalar skatt, får massor med privilegier och som förstör jorden. Suck.
http://oilprice.com/Energy/Energy-Gener ... dized.html
IMF (International Money Fund) http://www.theguardian.com/environment/ ... s-says-imf
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing