Å andra sidan så hade ju den roadtrippen gått lite snabbare pga av mindre laddningsbehov i en Model 3...teslaponken skrev: ↑25 maj 2024 13:30Roadtrippade 150 mil på 15 timmar under ett o samma dygn förra sommaren i en Y. 4 vuxna. Funkade super.Nicke Nyfiken skrev: ↑25 maj 2024 13:07Att som vuxen sitta i baksätet på Model Y är ju ett straff.teslaponken skrev: ↑25 maj 2024 12:53Snacka om att vara clueless. En model Y är mkt mer komplett familjebil än klaustrofobiska 3an. Min uppfattning är att model 3 ägare som aldrig kört/haft Y är lite sura för att Y:n kom och kostade lika mkt som de betalade för sin 3:a.
Medan man sitter riktigt bra bak i Model Y.
Tycker personligen att MY är bättre på alla punkter utom körglädje/känsla. Till och med mindre ful.![]()
i en model 3... nja![]()

Men ja – avsaknaden av halvkomibibaklucka i M3 är som redan nämnts i tråden såklart ett problem om man vill ha ett praktiskt bagageutrymme. Och jag har bara testat baksätet i Model 3. Är man, 1,87 lång medelålders med normal kroppsbyggnad. Jag får ju plats och kan sitta raklång, men har inte suttit bak i M3 längre än ~25 minuter. Som jag förstått det är ju benens vinkel och lårstöd bättre i MY. Men det hade kunnat vara bättre för två och/el. tre i baksätet i M3 ifall den bilen haft ett så kallat topografiskt batteripack med 'fotgarage' för baksätespassagerarna som Taycan/Audi e-tron GT och Polestar 2 har...