Är detta lagligt?

Här diskuteras allt som inte hör hemma någon annanstans

Moderator: Redaktion

perla1975
elbilist
Inlägg: 215
Blev medlem: 14 jan 2024 14:02

Re: Är detta lagligt?

Inlägg av perla1975 »

Macgiver6 skrev: 14 maj 2024 20:26
Nu är jag offisielt anställd , kontraktet i fysiskt papperformat (33 sidor) kommer efter 12 månader att få mina första aktier... ska testa att tacka nej till dom. Nu ska jag bli medlem i IF Metall (Fy fan) må gud fårlåta mig... haha.
Det verkar som den gamle Furirens uttryck "Arbete ger frihet" verkligen kommer stämma.... wish me luck.
Är inte skollovet slut?
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7240
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Är detta lagligt?

Inlägg av fth »

Om det här mot förmodan är sant så vill man ju mest spy, vilket dj-a förfall. :(

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Macgiver6
Inlägg: 25
Blev medlem: 12 mar 2024 20:56

Re: Är detta lagligt?

Inlägg av Macgiver6 »

Jag gillar det inte heller, men Pekka har triggat mig till detta med alla hans "dribblingar" om hur många som strejkar eller inte strejkar, mm,mm,mm... usch vad jag ogillar den personen. Nu ger jag tillbaka. whats Life.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3687
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Är detta lagligt?

Inlägg av jonasl »

Givetvis är det egentligen helt förkastligt, men rebellen i mig tycker ändå att det är jättefestligt. Om det nu är sant.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
xms67
Teslaägare
Inlägg: 237
Blev medlem: 04 sep 2023 21:31

Re: Är detta lagligt?

Inlägg av xms67 »

När kvällen blir sen får den late bråttom... Här är det kanske mer att när kvällen blir sen blir den late kreativ... Det skulle förvåna mig om detta är sant men är det det så borde väl fungera. Men om jag förstår de något märkliga inläggen rätt så ska det utöver latheten handla om att straffa IF Metall? Stämmer det? Det är ju helt befängt isåfall, det gynnar ju IF Metall. Nu stödjer jag processen så det är väl bara att önska lycka till.
Tesla Model Y LR -23
SAAB 9-3 Cab -04
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8701
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: Är detta lagligt?

Inlägg av Pontus »

Macgiver6 skrev: 14 maj 2024 22:18
Jag gillar det inte heller, men Pekka har triggat mig till detta med alla hans "dribblingar" om hur många som strejkar eller inte strejkar, mm,mm,mm... usch vad jag ogillar den personen. Nu ger jag tillbaka. whats Life.
Som medlem borde du väl kunna få reda på hur många andra som strejkar?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Arctic Drifter
Teslaägare
Inlägg: 918
Blev medlem: 18 mar 2022 11:58
Ort: Norrland
Referralkod: ts.la/anders453430
Kontakt:

Re: Är detta lagligt?

Inlägg av Arctic Drifter »

Macgiver6 skrev: 14 maj 2024 20:26
Nu är jag offisielt anställd , kontraktet i fysiskt papperformat (33 sidor) kommer efter 12 månader att få mina första aktier... ska testa att tacka nej till dom. Nu ska jag bli medlem i IF Metall (Fy fan) må gud fårlåta mig... haha.
Det verkar som den gamle Furirens uttryck "Arbete ger frihet" verkligen kommer stämma.... wish me luck.
Jag gissar att det är några fler än jag här som tar dig för ett troll, eftersom du nu har ett kontrakt. Kan du inte ta en bild på det och sedan maska personuppgifter och liknande och lägga i den här tråden?
Tesla Model Y Performance
Användarvisningsbild
Tillsynsmannen
Teslaägare
Inlägg: 93
Blev medlem: 20 feb 2022 15:57
Ort: Stockholm

Re: Är detta lagligt?

Inlägg av Tillsynsmannen »

Lustigt upplägg. Är det Tesla eller IF Metall som ska bli mest upprörda? Tänker att Tesla nog hittar en annan mer ärlig person som kan ta din "anställning" inom kort.
Användarvisningsbild
mjwahl
Teslaägare
Inlägg: 395
Blev medlem: 10 jun 2015 11:49

Re: Är detta lagligt?

Inlägg av mjwahl »

Tycker att detta påhitt är borderline antisocialt beteende.

Att förbruka IF metalls strejkkassa och Tesla dyrbara arbetsledningstid är ju bara patetiskt - oavsett vem sida man står på i konflikten.

För övrigt kommer du få sparken inom två månader pga arbetsbrist - det blir plättlätt eftersom du är sist in.
Macgiver6
Inlägg: 25
Blev medlem: 12 mar 2024 20:56

Re: Är detta lagligt?

Inlägg av Macgiver6 »

Klart jag kommer försöka ta reda på hur många av mina kolegor som strejkar mm mm , kommer dela med mig av det jag kan få reda på. Jag kommer inte lägga ut mitt kontrakt blurrat, det är inte juste mot min arbetsgivare, men tycker allt är väldigt bra allt som står i det, synd man inte är 25år och sugen på värsta bästa jobbet.

Börjar min anställning 1/6-2024 , klart spännande hur det kommer gå.... fortsättning följer.
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5988
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Är detta lagligt?

Inlägg av Remuz »

Lägga ut kontrakt är inte juste, men att skriva på utan avsikt att jobba är det? Fattar inte och då har jag ändå en rätt trasig moralisk kompass när det kommer till att tjäna pengar…
P85D svart/svart med gratis SuC
Skriv svar