Jag startar med 149km på mätaren, siktar på 30min i Tystberga, 20.00-20.30.
19:50 rullade vi in vid SUC Tystberga, med 57km kvar på mätaren. Konstaterade att 2B fortfarande är trasig (felanmälde den för en vecka sedan). Här blir det sunkhaksmiddag och kortspel.
45 minuter senare rullar vi ut med 318km på mätaren. Att äta och proviantera tar alltid längre tid än att ladda! Om drygt 2 timmar, 22:20 gör vi nästa stopp, då på SUC Ödeshög.
Tiden går fort när man vrålsjunger till Titiyo och Thåström på de Svenska motorvägarna! Klockan var inte mer än 22:13 när vi jackade in Kalle på SUC Ödeshög. Mätaren visade 48km, vi laddade 25 minuter och styrde sedan kosan mot Toftaholm, med 260km på mätaren. Allan passade på att ge en känga till fossilbilskramarna:
23:55 tog vi ett snabbstopp i Värnamo. En kvart kvar till Toftaholm, där vi behöver ladda i 40minuter. Vi kommer dock stanna längre än så, det är dags för en rejäl sovpaus


00:20 var vi framme vid SUC Toftaholm, med 34km kvar på mätaren. Här laddar vi till ca 80%, och sova några timmar. Teslaspotting: en blå Tesla står parkerad bredvid laddarna...
Navigatorn anger bara ett landstopp till (SUC Slagelse) innan vi är framme, 6tim 17min. Det är dock baserat på färjan från Helsingborg, och vår plan är ju att åka över Öresundsbron, så man får lägga på en halvtimme ungefär. 3-4 timmars sömn borde ge oss en optimal ankomsttid. Vi stannade till 03:30, och fortsatte mot SUC Löddeköpinge med 336km på mätaren.
När vi kom fram till Löddeköpinge 05:50 hade vi 97km kvar på mätaren. Laddstoppet behöver bara vara 25 minuter, men vi är trötta och stannar nog längre. Det var dimmigt på sträckan, och de automatiska helljusen fungerar inte speciellt bra på bilen.
Det blev lite sömn, 07:00 rullar vi ut med 347km laddat. Vi korsar bron och kör genast fel, mot Rødby ist.f. Odense. Sättet kurs mot SUC Køge, eftersom SUC Slagelse är riktigt sunkigt i jämförelse. Här hoppas vi få lite frukost! Med 188km på mätaren kopplar vi in oss klockan 08:30. Bilen har f.ö. tappat nätverket, trots flera omstarter vägrar den koppla upp sig igen.
Vi konstaterar att vi får bita i det sura äpplet och åka till Slagelse ändå. I Køge hade restaurangen stängt. (Burger king, dessutom, det klarar vi oss utan). Efter 17 minuter laddning rullar vi vidare med 278km att köra på.