Kan inte DC snabbladda - service krävs
Moderator: Redaktion
Re: Kan inte DC snabbladda - service krävs
Testade att lägga in det i appen för å se om det skulle komma ut en ranger men blev hänvisad till en verkstad istället. Hade de kommit ut hade jag tagit den vägen hur lätt som helst
Skickat från min Pixel 7a via Tapatalk
Skickat från min Pixel 7a via Tapatalk
Jag blev också hänvisad till verkstad, bokningen ändrades sedan av Tesla till ranger.
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
MB CLS AMG
La in ärendet igår kväll och fick bokat en tid med en ranger idag nu på morgonen. Konstnadsförslaget var 125kr, 100 kr för larmet och 25 kr i skatt. Installationen av O-ring on trunk power strut 0 kr.
Än så länge väldigt smidigt måste jag säga. Återstår att se när allt är klart. Skönt att man inte är beroende av SC i vardagen iaf.
Än så länge väldigt smidigt måste jag säga. Återstår att se när allt är klart. Skönt att man inte är beroende av SC i vardagen iaf.
En sista uppdatering
Rangern skulle komma den 29/4 och allt var bokat. Bilen ställdes hemma och jag tog mig till jobbet på annat sätt. Telefonen ringer och Rangern undrar vart bilen är och jag säger då att den står på garageuppfarten på min adress. Rangern va inte vid min adress alls utan vid en gata med samma namn i Mölndal (jag bor i Alingsås, 4 mil i från). Rangern bokar om till 2/5 och sen gick det hur smidigt som helst. Gick på garantin och allt var klart när jag kom hem.
Väldigt skönt å få det fixat innan sommaren och sambons alla resor ska köras
Rangern skulle komma den 29/4 och allt var bokat. Bilen ställdes hemma och jag tog mig till jobbet på annat sätt. Telefonen ringer och Rangern undrar vart bilen är och jag säger då att den står på garageuppfarten på min adress. Rangern va inte vid min adress alls utan vid en gata med samma namn i Mölndal (jag bor i Alingsås, 4 mil i från). Rangern bokar om till 2/5 och sen gick det hur smidigt som helst. Gick på garantin och allt var klart när jag kom hem.
Väldigt skönt å få det fixat innan sommaren och sambons alla resor ska köras

Skall också få dc-laddningen fixad.
Är det nån mer än jag som tycker det är otydligt i appen hur man skall göra när man blir tilldelad en ranger?
Kommer inte ihåg exakt, men när det är Servicecenter är det ganska tydligt hur man bokar en tid, men med ranger verkar jag röra till det varje gång.
Är det nån mer än jag som tycker det är otydligt i appen hur man skall göra när man blir tilldelad en ranger?
Kommer inte ihåg exakt, men när det är Servicecenter är det ganska tydligt hur man bokar en tid, men med ranger verkar jag röra till det varje gång.
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Håller med om att det är otydligt, jag brukar skriva i texten att jag vill ha en ranger.SkipperO skrev: ↑07 maj 2024 07:39Skall också få dc-laddningen fixad.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Samma här och oftast så funkar detDaven skrev: ↑07 maj 2024 09:20Håller med om att det är otydligt, jag brukar skriva i texten att jag vill ha en ranger.SkipperO skrev: ↑07 maj 2024 07:39Skall också få dc-laddningen fixad.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Bjelke
- Teslaägare
Det kan iofs också bero på att parkeringen där sambon jobbar i Gävle
ligger typ 5 minuter från där Gävle-rangern bor…
ligger typ 5 minuter från där Gävle-rangern bor…

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ännu en person i gänget som har fått denna felkod. Gäller garantin på detta 80000 km eller 192.000 km? Räknas det som garanti på drivlina?
Meddelande försvann vid nästa start av bilen. Ska man tolka det som möjligt begynnande fel och be Tesla åtgärda/felsöka eller betyder det ingenting om felet bara dyker upp en gång?
Lägg ärende, det kommer återkomma och då kanske du står och behöver snabbladda
Yes, lagt ärende. Man börjar nästan bli lite nervös när bilen närmar sig 8000 mil och flera fel tycks uppkomma samtidigt. Hoppas alla fel och brister visar sig på rätt sida om milgränsen
Fick den varningen några gånger i vintras, men den försvann ju för mig också, men när den återkom ett par gånger nu under semestern la jag ett ärende på det, skrev om det i tråden om den usla servicen som jag inte upplevt.
Tog två arbetsdagar från jag la in ärendet till en tekniker var hos mig och bytte kabeln som krånglar + lite mer. Vanligt fel, går på garanti givetvis och beror enligt teknikern på att ett kontaktstycke glappar och inte ger riktig kontakt, felet kommer enligt honom inte bli bättre så det finns ingen anledning att vänta och hoppas på att det går över.
När jag fick felet i vintras så gjordes ett par omstarter av bilen med Telsa Support i luren där de konstaterade att det inte var den intermittenta varianten av felet och att jag behövde byta kablaget till laddporten. Så får man felet är det helt klart värt att stänga av bilen helt och vänta 2 minuter innan man väcker den igen för att se om felet försvinner.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
- Bjelke
- Teslaägare
Viktigast är väl i det läget att du rapporterat felet innan gränsen åtminstone.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Felet försvann men återkom därefter i de 2 kommande körningarna så det verkar vara någon brist som behöver åtgärdas. Jag har lagt till ärendet under min redan existerande bokning igår kväll men verkar inte som Tesla har upptäckt detta ännu så jag får skicka ett meddelande till deras chat också med foto på felmeddelandet
Får lite blandade uppfattningar men det verkar som att även mobilservice kan utföra dessa reparationer?
Får lite blandade uppfattningar men det verkar som att även mobilservice kan utföra dessa reparationer?
Ja, mobilservice kan fixa det, tror det är en väldigt enkel reparation, teknikern bytte den kabeln och gjorde ytterligare 3 åtgärder på runt 50 minuter. Skulle uppskatta att det kanske tog 15 minuter för honom att byta den, på min parkering framför garaget.Arn skrev: ↑08 aug 2024 22:09Felet försvann men återkom därefter i de 2 kommande körningarna så det verkar vara någon brist som behöver åtgärdas. Jag har lagt till ärendet under min redan existerande bokning igår kväll men verkar inte som Tesla har upptäckt detta ännu så jag får skicka ett meddelande till deras chat också med foto på felmeddelandet
Det låter toppen om man kan slippa köra hela vägen om totalt 30 mil till SC. Sådan resa äter ju också garantitid.
Så då är det i princip alltid samma enkelt åtgärdade fel när man får detta felmeddelande om DC laddning som mobilservice kan fixa lika enkelt som SC?
Så då är det i princip alltid samma enkelt åtgärdade fel när man får detta felmeddelande om DC laddning som mobilservice kan fixa lika enkelt som SC?
Inte en blekaste aning, men det står i servicemenyn vilken felkod du har och SC läser av den så de vet vad de ska byta, är väl inte säkert att det är just det förstås, men sannolikheten är väl stor.
Om du har 30 mil till SC så är det ju inte så troligt att de skickar en tekniker till dig misstänker jag. Jag vet inte hur långt från SC de kör men 30 mil låter mycket, det blir en kort dag med effektivt arbete den dagen i så fall.
Jag har knappt 5 mil men teknikern tog ju min bil tillsammans med minst en till som fanns i relativ närhet. Antagligen var det fler i området han betade av under dagen.
Om du har 30 mil till SC så är det ju inte så troligt att de skickar en tekniker till dig misstänker jag. Jag vet inte hur långt från SC de kör men 30 mil låter mycket, det blir en kort dag med effektivt arbete den dagen i så fall.
Jag har knappt 5 mil men teknikern tog ju min bil tillsammans med minst en till som fanns i relativ närhet. Antagligen var det fler i området han betade av under dagen.
Har 15 mil enkel sträcka så totalt 30 mil att köra. Jag har tid på bilprovningen tre dagar före planerat verkstadsbesök för att se om man kan hitta något ytterligare fel och i så fall behöver ju besöket ske på SC. Skulle de inte hitta något ytterligare fel så kan jag ju ge mobilservice chansen.
Går det bra att man meddelar tre dagar före planerat verkstadsbesök att man önskar få det ombokat till mobilservice? Jag har redan fått erbjudandet men avvaktat då jag vill veta vad bilprovningen eventuellt hittar först
Går det bra att man meddelar tre dagar före planerat verkstadsbesök att man önskar få det ombokat till mobilservice? Jag har redan fått erbjudandet men avvaktat då jag vill veta vad bilprovningen eventuellt hittar först
- Bjelke
- Teslaägare
Det beror väl mycket på vart närmaste mobila utgår ifrån, vi har tex 22 mil till SC
men teknikern som utgår från Gävle har 10 mil hit och har varit i flera gånger
men teknikern som utgår från Gävle har 10 mil hit och har varit i flera gånger

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Så här ser felmeddelandet samt föreslagen åtgärd från Tesla ut. Är det den typen av åtgärd som även mobilservice kan utföra eller behövs det besök på SC? Känns som de har varit vänliga som accepterat åtgärden på garanti från början
Är 99% säker på att det är något som en ranger kan fixa. Det är ett känt problem med kablaget till laddporten och du kommer åt allt genom att flytta på mattan i bagaget samt lyfta på sätet. Inga komplicerade grejer alls.
M3LR -21
SAAB 9-5 BioPower -09
SAAB 9-3 TurboX
Det låter fint. Jag skulle egentligen kunna boka om det till mobilservice redan nu och ifall Bilprovningen hittar något mer fel göra en ytterligare separat bokning för besök på SC.
Men hur ställer sig i Tesla till om man bokar om tiden ganska nära in på sin bokade tid på SC? Tänker om de får svårt att boka in någon annan kund om ändring sker två dagar före bokat besök och därför avböjer att ändra till mobilservice?
Men hur ställer sig i Tesla till om man bokar om tiden ganska nära in på sin bokade tid på SC? Tänker om de får svårt att boka in någon annan kund om ändring sker två dagar före bokat besök och därför avböjer att ändra till mobilservice?