Vi ser nu att tidiga modell S börjar falla. Priserna för billigaste modellen ligger på kontinenten från ca 650.000.
Bilar faller ca 20% per år vilket skulle indikera att de hamnar på ca 1/2 mille till nästa sommar. Men läget är svårbedömt. Vad tror Du?
EDIT: Missade att skriva "eller senare" och nu nollställdes röstningen. Rösta om Ni som röstat! Beklagar, ovan vid att lägga upp omröstningar...
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Man skulle kunna uttrycka sig som så att uppfattningarna spretar och marknaden är lite voatil..
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Nu minns jag inte när det var Tesla införde "50%-garantin" men det känns som att den kommer att påverka marknaden enormt. När väldigt många lämnar in sina 3-åriga Teslor, så kommer det antingen finnas för många Model S på marknaden. Detta gör isåfall att priset sjunker eller så kommer det finnas lagom många och eftersom så många begagnade Teslor kommer säljas av just Tesla och följer deras prissättningsmodell kommer denna prissättning även att smitta av sig på alla privatsålda också.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Nu minns jag inte när det var Tesla införde "50%-garantin" men det känns som att den kommer att påverka marknaden enormt. När väldigt många lämnar in sina 3-åriga Teslor, så kommer det antingen finnas för många Model S på marknaden. Detta gör isåfall att priset sjunker eller så kommer det finnas lagom många och eftersom så många begagnade Teslor kommer säljas av just Tesla och följer deras prissättningsmodell kommer denna prissättning även att smitta av sig på alla privatsålda också.
Fast privatsålda kommer få lägga sig en bra bit under Tesla, om de då fortfarande säljer begagnade bilar, fast med fyra års nybilsgaranti.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Nu minns jag inte när det var Tesla införde "50%-garantin" men det känns som att den kommer att påverka marknaden enormt. När väldigt många lämnar in sina 3-åriga Teslor, så kommer det antingen finnas för många Model S på marknaden. Detta gör isåfall att priset sjunker eller så kommer det finnas lagom många och eftersom så många begagnade Teslor kommer säljas av just Tesla och följer deras prissättningsmodell kommer denna prissättning även att smitta av sig på alla privatsålda också.
50% garantin säger ingenting om av vad kommer att kosta ut till kund. Jag har min på leasing med 50% garanti, men kommer inte att ta detta, då releasar jag hellre på 3 år till eller köper ut den själv privat.
Nu minns jag inte när det var Tesla införde "50%-garantin" men det känns som att den kommer att påverka marknaden enormt. När väldigt många lämnar in sina 3-åriga Teslor, så kommer det antingen finnas för många Model S på marknaden. Detta gör isåfall att priset sjunker eller så kommer det finnas lagom många och eftersom så många begagnade Teslor kommer säljas av just Tesla och följer deras prissättningsmodell kommer denna prissättning även att smitta av sig på alla privatsålda också.
Fast privatsålda kommer få lägga sig en bra bit under Tesla, om de då fortfarande säljer begagnade bilar, fast med fyra års nybilsgaranti.
Självklart kommer de ligga under, har inte sagt annat, men de kommer troligtvis att ha ett pris som utgår från det pris Tesla sätter på alla sina begagnade. Det jag menar är att eftersom Tesla kommer sitta på den största andelen av begagnade Teslor så kommer de kunna sätta utgångspriset. Sedan får man ju alltid dra bort en viss procent när det gäller privatförsäljning.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Nu minns jag inte när det var Tesla införde "50%-garantin" men det känns som att den kommer att påverka marknaden enormt. När väldigt många lämnar in sina 3-åriga Teslor, så kommer det antingen finnas för många Model S på marknaden. Detta gör isåfall att priset sjunker eller så kommer det finnas lagom många och eftersom så många begagnade Teslor kommer säljas av just Tesla och följer deras prissättningsmodell kommer denna prissättning även att smitta av sig på alla privatsålda också.
50% garantin säger ingenting om av vad kommer att kosta ut till kund. Jag har min på leasing med 50% garanti, men kommer inte att ta detta, då releasar jag hellre på 3 år till eller köper ut den själv privat.
Jag har inte sagt det heller Det jag menar är att 50%-garantin, gör att många som har leasat sina bilar med detta upplägg kommer att ganska samtidigt börja lämna in sina S till Tesla till ungefär samma pris. Sedan kommer Tesla troligtvis att lägga på samma marginal på alla dessa och sälja dem. Jag tror att 50%-garantin kommer innebära att Tesla kommer att stå med en massa begagnade S som de sätter priset på. Om efterfrågan är större än tillgången så kommer marknaden betala det pris som Tesla bestämmer sig för. Sedan kommer privatförsäljningen att sätta ett lägre pris men precis som idag med andra märken kommer det att baseras på vad bilfirmorna sätter för pris.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör