Leverans 90D i maj
Moderator: Redaktion
- peterlauri
- Teslaägare
Leverans 90D i maj
Baserat på designstudion i USA så är leverans för nya beställningar för 90D i maj. Då borde ju vi i Sverige kunna få leverans runt samma tid då vi har förbokat. Men det kanske är andra leveransbekymmer till Europa?
Re: Leverans 90D i maj
Den ska väl först gå igenom europeiska testerna och byråkratiska nålsögat för att kunna registreras som modell i Europa. Testerna är väl inte helt nödvändiga till en början men tror de vill ha det klart. Tredje sätesraden fick ju backning men det ska väl vara under kontroll nu. Mitten av sommaren är vad jag har hört senast men det var visserligen en månad sedan. Tror att Norge kommer få de första leveranserna och då kanske i juni. Nederländerna och Tyskland ligger nog också bra till innan Sverige. Jag hoppas fortfarande att det blir juli men är nästan inställd på slutet av augusti även ifall jag antagligen har en av de första 500 i Europa i och med Signature-beställning.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Fick just brev från min leveransansvarig. Sen sommar... Men dom sa inte vilket år 

Men sen sommar vore en dröm. Då kan man planera en längre tur med familjen. Norway here we come!!!
Sent from my iPad using Tapatalk

Men sen sommar vore en dröm. Då kan man planera en längre tur med familjen. Norway here we come!!!
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Jag fick höra "mitten av sommaren" för mer än ett år sedan också... Vad har du beställt för bil?sweslac skrev:Fick just brev från min leveransansvarig. Sen sommar... Men dom sa inte vilket år![]()
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Någon som hört något om första leverans till Europa överhuvudtaget? Jag förstod att hela återkallelsen av bilar kom efter tester inför leverans till Europa. Tar de bilarna land för land eller hur funkar det? Jag fastnade ju till slut för en fully loaded P90DL så om de gör på samma sätt som i USA kanske man ligger bra till, trots sen slutgiltig beställning.
Har en reservation som inte är bekräftad ännu men pratade med Tesla idag och även om de inte sa det rakt ut så verkar det troligare att jag skulle få en i slutet av 2016 eller början av 2017. Sig skulle få i sommar dock. För min del känns det nog troligare att jag inte beställer om jag ändå måste vänta så länge.
Tror inte de tar alla beställningar land för land eftersom arbetsbelastningen på Service Centers skulle bli rätt ojämn då och det inte finns någon vits med det. Tror dock att Norge kan få de första leveranserna, dels eftersom det är en av Teslas största marknader och dels för att de inte måste demontera och montera bilarna innan leverans. Nederländerna och Tyskland kan jag tänka mig dels på grund av plats för montering av bilarna samt att även dessa är rätt stora/viktiga marknader för Tesla. Tror dock att det inte är lång tid mellan lanseringarna i de olika länderna. Rör sig troligen om dagar och inte veckor.MartinG skrev:Någon som hört något om första leverans till Europa överhuvudtaget? Jag förstod att hela återkallelsen av bilar kom efter tester inför leverans till Europa. Tar de bilarna land för land eller hur funkar det? Jag fastnade ju till slut för en fully loaded P90DL så om de gör på samma sätt som i USA kanske man ligger bra till, trots sen slutgiltig beställning.
90D med 6 stolar
Svenssons skrev:Jag fick höra "mitten av sommaren" för mer än ett år sedan också... Vad har du beställt för bil?sweslac skrev:Fick just brev från min leveransansvarig. Sen sommar... Men dom sa inte vilket år![]()
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Tycker känslan är (som så ofta när man talar med Tesla) att de inte har en aning om när de kan leverera något. Jag kunde inte ens få ett pris på fälgarna om man ville köpa en uppsättning till.