Köpte min Tesla 2 veckor sedan helt ny blev inte informerad av faceliften fast jag frågade efter det dem sa att dem inte vet någonting om det
Vad kan man göra nu vill ha den nya såklart
Köpte min Tesla 2 veckor sedan helt ny blev inte informerad av faceliften fast jag frågade efter det dem sa att dem inte vet någonting om det
Hur menar du? Köpte du en ny lagerbil eller beställde du den?
Har du bara beställt den så får du med all sannolikhet faceliften på köpet. Det fick jag (beställde också för 2 veckor sen) och flera andra jag läst om också.
Kommer att kontakta konsument verket dålig marknadsföring jag gick dit för att lägga en beställning men sålde lager bilen med lite rabatt
Dem borde väll informera mig om faceliften
Kommer att kontakta konsument verket dålig marknadsföring jag gick dit för att lägga en beställning men sålde lager bilen med lite rabatt
De visste ingenting om faceliften då - samma sak gäller andra bolag. Om du går till en Apple-butik och frågar när nästa dator ska komma ut så har personalen där ingen aning.
Jag tycker att caset är lite svagt för Konsumentverket, men om du inte fått leverans av din bil ännu föreslår jag att du kontaktar Tesla och uttrycker dina concerns. De brukar vara lösningsorienterade och har inget intresse av att du ska vara missnöjd.
Senast redigerad av Herr X, redigerad totalt 1 gånger.
Lycka till med det. Du fick ett ärligt svar om att de inte visste något om det. Du köpte en lagerbil som var nöjd med fram tills faceliften presenterades.
Jag förstår din besvikelse, men jag tror inga fel har begåtts.
Se till å njut av din snygga å fantastiska bil nu istället, det kommer ALLTID finnas de som har nåt ännu värre.
Jag är avundsjuk på dig som redan har den, även om jag får min faceliftade bil i sommar...
Även om du beställer faceliften och får den i sommar, kommer du vara lika sur den dagen de lanserar 100kwh-batteriet och ventilerade stolar och AP2.0 mm....
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tänk på dom som var precis i brytpunkten när autopilot-HW började byggas in i bilar. Snacka om besvikelse att inte få den! Du har kommit lindrigt undan och Konsumentverket kommer inte göra ett jota, det kan jag lova. Med tanke på hur tydliga Tesla är på att dom inte annonserar eller listar uppdateringar, så kan det inte komma som nån överraskning att det då och då händer grejer, denna gång råkade det vara lite större ändring, andra gånger mindre. Bara att njuta av bilen, den är fortfarande lika bra som när du hämtade den!
Men sett ut ett mänskligt perspektiv, så känner jag med dig. Jag hade nog varit besviken i dina skor jag med
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Eller då D lanserades och 85D och 85 rwd hade samma prestanda, senare uppdateras 85D GRATIS med 0,8s snabbare 0-100. Snacka om de som beställde 85an var losers och rejält besvikna (skulle jag varit).
Nu får man dessutom betala 100 lax för 0,3 s bättre prestanda 0-100 (P90D vs P90DL).
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Som andra redan sagt: Det där är definitivt inget Konsumentverket ens kommer titta på.
Tesla är för övrigt anmält en enda gång till Konsumentverket, med ärendemeningen "Vilseledande prisinformation i marknadsföring av bilar", vilket hade att göra med presentationen av priset med "besparingar" först innan det riktiga.
Samma känsla som när 70D fick mycket högre förmånsvärde än 85D förra året.
Det var mindre kul då jag hade fått 85D för samma månadskostnad som min 70D, vilken jag dock är mycket nöjd med. Särskilt som priset ökat med 200 lakan sedan dess.
Bara att hålla med övriga, shit like this happens
Nästa Tesla blir ju ett nytt projekt när det är dags om två år. Ser fram emot det
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Varför detta? Det är ju fortfarande världens bästa bil och från förarsätet syns inte fronten alls... Jag skulle glädja mig åt en bra affär, om jag vore Du. Framförallt eftersom bilen uppenbarligen hade all utrustning Du ville ha.
Det var mindre kul då jag hade fått 85D för samma månadskostnad som min 70D, vilken jag dock är mycket nöjd med. Särskilt som priset ökat med 200 lakan sedan dess.
Nästa Tesla blir ju ett nytt projekt när det är dags om två år. Ser fram emot det
Håller med, det var lite surt men "mycket högre förmånsvärde" är en överdrift, det rör sig om 25 kr brutto, kanske 10-15 kr netto per månad.
Hur mycket påverkas priset/andrahandsvärdet av dessa steg med
- autopilot möjlighet
- facelift
Blir "vintage" bilarna iskalla eller får de ett marginellt värdetapp?
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Förmånsvärdet är dock knappast nåt man kan skylla på Tesla Motrs, där verkar skatteverket rulla ett par tärningar för att avgöra hur mycket det ska ligga på.
2015 Model S 90D | Svart | Pano | NextGen | Interiörpaket | Vinterpaket - SÅLD 2019 Modell 3 LR AWD | Grå | Dragkrok | 19'' - SÅLD
2017 Peugeot Partner Electric Ioniq 5 First Edition beställt