Hjälp med pris/värdering av min Model S
Moderator: Redaktion
Hjälp med pris/värdering av min Model S
Såg i en annan tråd där någon fick lite input på ett ev försäljningspris på bilen så tänkte kolla med er om ni har lite input åt mig (ska ev byta till en X).
Detaljer:
85 - producerad Nov 14, uttagen Mars 15 - mil knappt 1200
Gråmetallic - Svarta skinsäten, ljust tak och piano black
Dubbelladdare
Premiumpaket
Teknikpaket med autopilot
Panoramatak
Luftfjädring
19" Orginalfälgar med vinterdäck (samt sommardäck utan fälg)
21" Orginalfälgar (silver) med sommardäck (helt nya så endast kört på dem sen jag satta på sommardäcken för två veckor sedan). Kanske är bättre att sälja dessa separat dock?
Opticoatbehandling av Johan på inpol
Tonade rutor
Lågt förmånsvärde pga 2014
Via företag så ej momssmittad.
Tror det var allt. Så vad tror ni den skulle kunna vara värd?
Tack på förhand för tankar och åsikter!
Detaljer:
85 - producerad Nov 14, uttagen Mars 15 - mil knappt 1200
Gråmetallic - Svarta skinsäten, ljust tak och piano black
Dubbelladdare
Premiumpaket
Teknikpaket med autopilot
Panoramatak
Luftfjädring
19" Orginalfälgar med vinterdäck (samt sommardäck utan fälg)
21" Orginalfälgar (silver) med sommardäck (helt nya så endast kört på dem sen jag satta på sommardäcken för två veckor sedan). Kanske är bättre att sälja dessa separat dock?
Opticoatbehandling av Johan på inpol
Tonade rutor
Lågt förmånsvärde pga 2014
Via företag så ej momssmittad.
Tror det var allt. Så vad tror ni den skulle kunna vara värd?
Tack på förhand för tankar och åsikter!
Re: Hjälp med pris/värdering av min Model S
hmm va svårt att gissa, har något liknande själva med leverans december 2014 (förutom Dubbelladdare, 21" , Opticoatbehandling och momssmittad) men gissar på 900-hundra eller?
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Med tanke på hur mycket priserna gått upp och att den där har riktigt lågt förmånsvärde så kan du säkert få generöst betalt för den. Hur generöst är extremt svårt att sia om. Men jag hade inte blivit förvånad över ett pris på 850k eller högre.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Autopilot, lågt förmånsvärde, "lagom utrustning", låga mil, vettig färg, ej momssmittad är nog en attraktiv kombination! Vore jag du skulle jag prova med drygt 900" (925"?) och dessutom sälja 21" löst. Hade din funnits då jag köpte min ganska likadant specade P85 (lagerbil) hade det varit ett svårt val! Dock kanske jag hade saknat prestandan från min P85 men hade i stället antagligen uppskattat det lägre förmånsvärdet.
Dock bör du kolla upp hur den ev kan övertas av någon annan företagsköpare. Är alltid lite strul att försöka få över en leasing på någon med högre ingångsvärde än aktuell restskuld. (Blandar du in en bilhandlare så kan de så klart lösa det enkelt med ett nytt leasingkontrakt)
Att den kommit uppdaterad höjer nog snarast intresset generellt för en Tesla även om så klart många vill "ha det senaste"
Dock bör du kolla upp hur den ev kan övertas av någon annan företagsköpare. Är alltid lite strul att försöka få över en leasing på någon med högre ingångsvärde än aktuell restskuld. (Blandar du in en bilhandlare så kan de så klart lösa det enkelt med ett nytt leasingkontrakt)
Att den kommit uppdaterad höjer nog snarast intresset generellt för en Tesla även om så klart många vill "ha det senaste"
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag hade nog lagt den på KVD. Med ett så populärt objekt får du mycket intresse på auktionen och då får du också lätt ut maximalt pris genom att folk kan bjuda över varandra. De löser dessutom att flytta över på ny leasing åt köparen utan att bilen momssmittas i processen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Enig med danni KVD är nog enklaste vägen att gå. De firmor som "hjälper till" om du ska göra affären har ifta tagit provision på ca 30000kr vad jag tycks minnas.
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Tack snälla för era tankar och råd. Blir nog KVD när/om det blir försäljning.
Vad skulle det bli istället isf?
Tror på runt 830kkr relativt lätt, med lite jobb 870kkr.
Tror på runt 830kkr relativt lätt, med lite jobb 870kkr.
En Model X men det verkar som leveransen i så fall skulle ske i slutet av året/början av nästa. Om så är fallet (vilket de såklart inte vet) så känns det ju onödigt att beställa nu då det ryktas om 100D osv (men samtidigt så kanske man kan få det automagiskt om man har en beställning som levereras så sent..).
att den inte är moms smittad lyfter priset bra jag letade begagnat när jag skulle köpa min men det var då svårt att hitta rätt spec som inte var momsmittad så jag valde en demobil från tesla
för försäljning kan jag även rekomendera Netbil s auktions tjänst min förra leasing bil kom dom och hämta på kontoret 3 dgr senare satt pengar på kontot 16" över vad jag ville ha ut snabbt och enkelt .
för försäljning kan jag även rekomendera Netbil s auktions tjänst min förra leasing bil kom dom och hämta på kontoret 3 dgr senare satt pengar på kontot 16" över vad jag ville ha ut snabbt och enkelt .
Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
Tack, ska kolla in dem också.inCup1 skrev:att den inte är moms smittad lyfter priset bra jag letade begagnat när jag skulle köpa min men det var då svårt att hitta rätt spec som inte var momsmittad så jag valde en demobil från tesla
Eftersom jag faktiskt sålt 2st Teslor, båda med autopilot så skulle säga att i bästa fall får du ca 830.000kr
Om det varit innan faceliften så hade du kanske fått 860.000kr eller mer.
Jag tror att det kommer ske ett prisdropp på befintliga Teslor under våren och sommaren.
Om det varit innan faceliften så hade du kanske fått 860.000kr eller mer.
Jag tror att det kommer ske ett prisdropp på befintliga Teslor under våren och sommaren.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D