backe skrev: ↑28 mar 2024 10:40
AAKEE skrev: ↑28 mar 2024 10:07
backe skrev: ↑28 mar 2024 09:29
AAKEE skrev: ↑28 mar 2024 08:59
backe skrev: ↑27 mar 2024 21:50
Står väl uttryckligen att räntan bara gäller vid leverans innan månadsskiftet?
Dom är extremt jobbiga att ha att göra med. När jag frågade om dom häver och återbetalar 2500kr om dom inte kan leverera så säger dom att jag har rätt till det enligt distansköpslagen. Då frågade jag om hon kunde maila mig det varpå hon sa att Tesla inte godkänner det, men du har rätt till det. Sjukt oseriöst att säga att man har rätt till det men samtidigt neka.
I köpeavtalet står tydligt att man går igen allt om man återlämnar inom 14 dagar (pga distansavtalslagen/internetköp).
De drar av någon krona per mil man kört, men tar du emot men kör inte kör bilen så.
Det brukar tydligen kunna ta ett tag att få pengarna…
Jag syftar på om du inte hämtar bilen p.g.a. att du inte hinner nyttja räntekampanjen, alltså de 2500kr som är bokningsavgift.
Japp, jag förstår det. Som jag skrev i mitt första inlägg har du rätt enligt lagen att få igen dem. Men som jag skrev, det kan ta lång tid. ( sök på forumet…)
När du köper bilen (betalt?) så får du ett gäng dokument, bla köpeavtal där det står att du har rätt att få igen alla utlägg om du ångrar dig inom 14 dagar.
Med ett avtal på papper mellan två parter skulle det vara svårt för tesla att vinna, när man dessutom har starkt stöd i lagen.
Tesla har dragit ut på återbetalning av hel bil men jag gissar att det är ganska lätt tt börja kräva ränta om de inte återbetalar inom skälig tid (vilket rimligen inte är mer än två veckor). Räntan är hög så det blir en bra deal.
Som jag skrev så säger säljare hos Tesla att jag har rätt enligt lag men att Tesla inte anser att jag har det(varför inte bara följa lagen?). Känns oseriöst och en anledning till att jag har problem med att göra affärer med dom även om jag har en Tesla.
Dom har även ljugit för mig rakt upp i ansiktet i syfte att få mig att köpa bil innan kvartalsskiftet varpå jag avbeställde den bilen förra sommaren och inte fick igen 2500kr då jag inte orkar driva en process för den summan.
Teslas säljorganisation är psykopatisk, de ser bara till egen vinning.
Jag fick ut en skitig bil (byggarbetsplats i Huddinge) så det gick inte se skicket speciellt bra. Kollade i 20 minuter men hittade en buckla ovanpå ena framskärmen när jag kom hem. Hade även hittat någon färgflaga som var borta och en repa i klarlacken som jag anmälde till de som lämnade ut bilarna som hade 0.00000 intresse och sa ”lägg det i appen bara”. Hittade pennstreck på dörrklädseln när jag laddade på vägen hem.
Gjorde ett ärende, tesla strök alltihop då jag kört mer än 160 km (1000 km hem…).
Gick inte ringa någon, gick inte prata med någon, då ärendet stängdes försvann möjligheten till meddelande.
Jag har fortfarande en buckla i framskärmen, och blodtrycket blir inte bra av att ens tänka på det. Gillar bilen med hatar Tesla efter det här.