Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Moderator: Redaktion
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Model Y är Sveriges mest sålda bil, ändå är det bara ett enda exemplar som deltagit i SECC hitills (en Model Y Performance). Samma chaufför har för övrigt anmält sig med sin bil i år igen, vilket jag hoppas visar på att det är ett väldigt trevligt arrangemang som är värt att delta i.
Så finns det verkligen ingen här med en Model Y LR eller RWD som är sugen på att delta som representant för Sveriges bäst säljande (el)bil? Även en Model 3 RWD hade varit jättekul att få med, för att se hur den står sig i konkurrensen.
In och anmäl er här: https://secc.nu/
Så finns det verkligen ingen här med en Model Y LR eller RWD som är sugen på att delta som representant för Sveriges bäst säljande (el)bil? Även en Model 3 RWD hade varit jättekul att få med, för att se hur den står sig i konkurrensen.
In och anmäl er här: https://secc.nu/
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
länken fungerar inte.
Får skaplig varning på hackning.....
Edit, får rejäl varning.
Edit2: förstår om det är som min brandvägg säger, väldigt nytt och okänd, men den aldrig nånsin på flera år rent av tokspärrat en sida som den nu gör
Får skaplig varning på hackning.....
Edit, får rejäl varning.
Edit2: förstår om det är som min brandvägg säger, väldigt nytt och okänd, men den aldrig nånsin på flera år rent av tokspärrat en sida som den nu gör
Senast redigerad av Strebern, redigerad totalt 2 gång.
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20"
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Sorry, fixat nu.
Edit: Det enda jag missade var att infoga "https://" i länken. Hoppas jag inte ställt till med något
Senast redigerad av iAkita, redigerad totalt 1 gånger.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Tyvärr inte, nu är till och med edge sur...
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20"
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3362
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Länken fungerar bra för mig.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Detta kommer upp vid klicklning på länken.
Jag är dock lite paranoid och har väldigt bra säkerhet på mitt internet generellt.
Edit: Hett tips, om en mjukvarubrandvägg eller billig fysisk brandvägg blir överbelastad, släpper den igenom trafiken som den ska spärra, men en riktig brandvägg, nyper trafiken helt, den låser den sig och vägrar släppa trafik... know your enemy.
Vid låsning, är det upp till var och en att ha alternativ vid ddos attacker ex vis....
Jag är dock lite paranoid och har väldigt bra säkerhet på mitt internet generellt.
Edit: Hett tips, om en mjukvarubrandvägg eller billig fysisk brandvägg blir överbelastad, släpper den igenom trafiken som den ska spärra, men en riktig brandvägg, nyper trafiken helt, den låser den sig och vägrar släppa trafik... know your enemy.
Vid låsning, är det upp till var och en att ha alternativ vid ddos attacker ex vis....
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20"
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Finns intresse även från mig, återkommer när länkar fungerar =)
Tesla Model Y LR Q1 2022, Röd, Svart interiör, 20"
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3362
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Gissar att det går att anmäla sig genom att skicka ett PM till Generalbogge som startade tråden, om du inte får länken att funka.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Finns det ngt sista anmälningsdatum?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Generalbogge
- Teslaägare
- Inlägg: 984
- Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
- Ort: Södra Sandby
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Nej, inte direkt. Det går bra att dyka upp som gubben i lådan innan start
Men för planeringens skull, så vore ett besked senast en vecka innan, väldigt tacksamt.
Model S 90D -2017 Titanium
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Både LR Model Y och LR Model 3 Highland saknas i listan. Eller?iAkita skrev: ↑22 mar 2024 19:17Model Y är Sveriges mest sålda bil, ändå är det bara ett enda exemplar som deltagit i SECC hitills (en Model Y Performance). Samma chaufför har för övrigt anmält sig med sin bil i år igen, vilket jag hoppas visar på att det är ett väldigt trevligt arrangemang som är värt att delta i.
Så finns det verkligen ingen här med en Model Y LR eller RWD som är sugen på att delta som representant för Sveriges bäst säljande (el)bil? Även en Model 3 RWD hade varit jättekul att få med, för att se hur den står sig i konkurrensen.
In och anmäl er här: https://secc.nu/
Tesla Model 3 LR 2021
Ioniq 28kWh (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
-
- elbilist
- Inlägg: 30
- Blev medlem: 17 jul 2023 21:37
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Nu drog jag iväg en anmälning för mig och min lilla EV9
>Kia Ev9 GTLine MY24<
>Kia Ev6 GTLine MY23< inbytt
>Volvo XC40 P6 MY23<inbytt
>Mustang Mach-e<inbytt
>Kia Ev6 GTLine MY23< inbytt
>Volvo XC40 P6 MY23<inbytt
>Mustang Mach-e<inbytt
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Blir såklart längre innan än så, om det blir.
Inväntar schema för jobb.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- EnTraktor
- Teslaägare
- Inlägg: 2082
- Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
- Ort: Tyresö
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Jag har skickat in en anmälan, så får vi se om det passar kalendern.
S - 2017 Tesla S100D Deep Blue - AP3/FSD (SÅLD)
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
3 - 2019 Tesla 3LR White - AP3 (Till salu)
X - 2019 Tesla XP100DL White - AP3 (Till salu)
Y - 2021 Tesla YLR White - AP3 (Till salu)
Y - 2022 Tesla YLR Quicksilver - AP3
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Ser att en Plaid redan är anmäld, kommer Jesper köra.med 19 eller 21 tummare?AAKEE skrev: ↑23 mar 2024 11:22
Blir såklart längre innan än så, om det blir.
Inväntar schema för jobb.
Det finns ju en chans att bli den enda Plaiden med 19 och då är chansen större att jag anmäler mig
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
-
- Inlägg: 5672
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Skulle en Highland LR med 18'' och aerofälgsidorna monterade teoretiskt kunna rå på de äldre M3 som är anmälda? Eller laddar de äldre 3:orna snabbare? Är det samma tillgänglia mängd kWh, eller skiljer det också? Fast antar att degradering väl kommer ge en Highland en fördel just när det gäller tillgängliga kWh...Lophornis skrev: ↑23 mar 2024 06:52Både LR Model Y och LR Model 3 Highland saknas i listan. Eller?iAkita skrev: ↑22 mar 2024 19:17Model Y är Sveriges mest sålda bil, ändå är det bara ett enda exemplar som deltagit i SECC hitills (en Model Y Performance). Samma chaufför har för övrigt anmält sig med sin bil i år igen, vilket jag hoppas visar på att det är ett väldigt trevligt arrangemang som är värt att delta i.
Så finns det verkligen ingen här med en Model Y LR eller RWD som är sugen på att delta som representant för Sveriges bäst säljande (el)bil? Även en Model 3 RWD hade varit jättekul att få med, för att se hur den står sig i konkurrensen.
In och anmäl er här: https://secc.nu/
Sen minns jag inte riktigt förra årets race... Kan en M3LR rå på en MS Palladium ifall MS-föraren kör felfritt (och har en tillräckligt 'tålig' blåsa)?...
Fast det kanske kan bli svårt att köra helt felfritt med ett tillräckligt stort startfält ifall 3:orna och MS:arna startar sist...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
2021 LR hade flera olika batterier.SwedishAdvocate skrev: ↑23 mar 2024 14:05Skulle en Highland LR med 18'' och aerofälgsidorna monterade teoretiskt kunna rå på de äldre M3 som är anmälda? Eller laddar de äldre 3:orna snabbare? Är det samma tillgänglia mängd kWh, eller skiljer det också? Fast antar att degradering väl kommer ge en Highland en fördel just när det gäller tillgängliga kWh...Lophornis skrev: ↑23 mar 2024 06:52Både LR Model Y och LR Model 3 Highland saknas i listan. Eller?iAkita skrev: ↑22 mar 2024 19:17Model Y är Sveriges mest sålda bil, ändå är det bara ett enda exemplar som deltagit i SECC hitills (en Model Y Performance). Samma chaufför har för övrigt anmält sig med sin bil i år igen, vilket jag hoppas visar på att det är ett väldigt trevligt arrangemang som är värt att delta i.
Så finns det verkligen ingen här med en Model Y LR eller RWD som är sugen på att delta som representant för Sveriges bäst säljande (el)bil? Även en Model 3 RWD hade varit jättekul att få med, för att se hur den står sig i konkurrensen.
In och anmäl er här: https://secc.nu/
Sen minns jag inte riktigt förra årets race... Kan en M3LR rå på en MS Palladium ifall MS-föraren kör felfritt (och har en tillräckligt 'tålig' blåsa)?...
Fast det kanske kan bli svårt att köra helt felfritt med ett tillräckligt stort startfält ifall 3:orna och MS:arna startar sist...
82.1 kWh var störst, men det batteriet degraderades fortare än det tidigare så sannolikt är det ingen som har mer kapacitet än en ny Highland med LG 78.8kWh.
LG laddar väsentligt mycket långsammare än Panasonic på 77.8 och 82.1. Det äldre 77.8 laddar grymt fort så en sån bör ha god möjlighet trots åldern.
Laddar ungegär lika fort som nya S / Plaid men de är ju lute snålare.
Highland kan leva på att den sannolikt är lite snålare. Det viktiga är hur många km/minut man laddar.
Senast redigerad av AAKEE, redigerad totalt 1 gånger.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Nä, för mig blir det 20” om jag blir med så det är bara anmäla sig.Pontus skrev: ↑23 mar 2024 13:23Ser att en Plaid redan är anmäld, kommer Jesper köra.med 19 eller 21 tummare?AAKEE skrev: ↑23 mar 2024 11:22
Blir såklart längre innan än så, om det blir.
Inväntar schema för jobb.
Det finns ju en chans att bli den enda Plaiden med 19 och då är chansen större att jag anmäler mig
Min Plaid får leva på att den har störst batterikapacitet!
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3362
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Det verkar som att ordet "långsammare" saknas i meningen som inleds med LG.AAKEE skrev: ↑23 mar 2024 14:182021 LR hade flera olika batterier.
82.1 kWh var störst, men det batteriet degraderades fortare än det tidigare så sannolikt är det ingen som har mer kapacitet än en ny Highland med LG 78.8kWh.
LG laddar väsentligt mycket än Panasonic på 77.8 och 82.1. Det äldre 77.8 laddar grymt fort så en sån bör ha god möjlighet trots åldern.
Laddar ungegär lika fort som nya S / Plaid men de är ju lute snålare.
Highland kan leva på att den sannolikt är lite snålare. Det viktiga är hur många km/minut man laddar.
Min bil, osm har det äldre 77,8 kWh batteriet kan ladda väldigt fort, men den gör inte alltid det, trots V3 SuC med låg beläggning. Jag misstänker att det handlar om att temperaturen, trots att stationen lagts in i navin långt i förväg, inte är rätt. Jag tror att programvaran är konservativ med förvärmning om den räknar med låg SoC vid ankomst. Min hypotes är att den gör så för att inte folk ska bli stående om något oväntat inträffar, eller drabbas av räckviddsångest. Eftersom bilarna med 77,8 batteriet inte har den smarta octovalven måste förvärmning göras med ström från batteriet, därav att bilen kan vara konservativ med förvärmningen.
Så här långt är det här gissningar från min sida, men under påsklovet ska jag ut på långfärd och då ska jag hålla koll på batteritemepraturen som den visas i S3XY buttons appen, för att se om mina tankar verkar rimliga.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Ordet långsammare fixat! Tackar!Niklas Z skrev: ↑23 mar 2024 14:42Det verkar som att ordet "långsammare" saknas i meningen som inleds med LG.AAKEE skrev: ↑23 mar 2024 14:182021 LR hade flera olika batterier.
82.1 kWh var störst, men det batteriet degraderades fortare än det tidigare så sannolikt är det ingen som har mer kapacitet än en ny Highland med LG 78.8kWh.
LG laddar väsentligt mycket än Panasonic på 77.8 och 82.1. Det äldre 77.8 laddar grymt fort så en sån bör ha god möjlighet trots åldern.
Laddar ungegär lika fort som nya S / Plaid men de är ju lute snålare.
Highland kan leva på att den sannolikt är lite snålare. Det viktiga är hur många km/minut man laddar.
Min bil, osm har det äldre 77,8 kWh batteriet kan ladda väldigt fort, men den gör inte alltid det, trots V3 SuC med låg beläggning. Jag misstänker att det handlar om att temperaturen, trots att stationen lagts in i navin långt i förväg, inte är rätt. Jag tror att programvaran är konservativ med förvärmning om den räknar med låg SoC vid ankomst. Min hypotes är att den gör så för att inte folk ska bli stående om något oväntat inträffar, eller drabbas av räckviddsångest. Eftersom bilarna med 77,8 batteriet inte har den smarta octovalven måste förvärmning göras med ström från batteriet, därav att bilen kan vara konservativ med förvärmningen.
Så här långt är det här gissningar från min sida, men under påsklovet ska jag ut på långfärd och då ska jag hålla koll på batteritemepraturen som den visas i S3XY buttons appen, för att se om mina tankar verkar rimliga.
Jag tror inte det finns ngn issue med det äldre 3-batteriet från Panasonic.
Det laddar grymt fort när det är som det ska.
Låg hastighet drabbar nog bilar med alla batterier då och då. Då oftast inte beroende på batteriet i sig.
Samlade loggar på panasonic 77.8 kWh som satt i 18-20 i M3 LR +P
LG-batteriet som sitter i 3 LR/P just nu (sedan ~ 2022-ish) har ingen egen logg men Y byggda i Tyskland har det med samma batteri:
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3362
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Jag tror inte det är något fel på mitt batteri, det är bara det att jag sett ett mönster. När bilen räknar med att komma fram med hög SoC (kanske någonstans mellan 10-20 %) till SuC V3 så laddar det väldigt snabbt. Om jag däremot kommer fram med lägre SoC så laddar den inte lika snabbt och det är inte max laddeffekt som sjunker utan effekten i intervallet 20-65 % (grovt tillhöftat, jag har inte logggat). Det här mönstret är mer uttalat vid kall väderlek (dvs lägre än svensk sommarvärme). I samtliga fall som jag noterat detta från olika laddsessioner har jag kört flera timmar fram till laddstationen och haft den inmatat i navigatorn.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
På hemsidan står det bland annat:
"Vinnare blir den som kör de cirka 160 milen på kortast tid utan att bryta mot några trafikregler."
I fjol kan det konstateras att många, om inte alla, körde en bra bit snabbare än hastighetsbegränsningarna. Det blev då ganska ointressant för mig då det inte fanns någonting som hindrade att man bröt mot reglerna för att komma fram snabbare. Den som vinner blir liksom den som lyckas komma undan.
Det skulle vara en mer rättvis tävling om förare som kör för fort får strafftid för det.
"Vinnare blir den som kör de cirka 160 milen på kortast tid utan att bryta mot några trafikregler."
I fjol kan det konstateras att många, om inte alla, körde en bra bit snabbare än hastighetsbegränsningarna. Det blev då ganska ointressant för mig då det inte fanns någonting som hindrade att man bröt mot reglerna för att komma fram snabbare. Den som vinner blir liksom den som lyckas komma undan.
Det skulle vara en mer rättvis tävling om förare som kör för fort får strafftid för det.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Inlägg: 3362
- Blev medlem: 13 jan 2015 21:59
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Håller med.deddly skrev: ↑23 mar 2024 15:28På hemsidan står det bland annat:
"Vinnare blir den som kör de cirka 160 milen på kortast tid utan att bryta mot några trafikregler."
I fjol kan det konstateras att många, om inte alla, körde en bra bit snabbare än hastighetsbegränsningarna. Det blev då ganska ointressant för mig då det inte fanns någonting som hindrade att man bröt mot reglerna för att komma fram snabbare. Den som vinner blir liksom den som lyckas komma undan.
Det skulle vara en mer rättvis tävling om förare som kör för fort får strafftid för det.
Model 3 LR, 2020, blå med vit inredning.
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Jag gjorde en liten beräkning på loggad laddhastighet.SwedishAdvocate skrev: ↑23 mar 2024 14:05Skulle en Highland LR med 18'' och aerofälgsidorna monterade teoretiskt kunna rå på de äldre M3 som är anmälda? Eller laddar de äldre 3:orna snabbare? Är det samma tillgänglia mängd kWh, eller skiljer det också? Fast antar att degradering väl kommer ge en Highland en fördel just när det gäller tillgängliga kWh...Lophornis skrev: ↑23 mar 2024 06:52Både LR Model Y och LR Model 3 Highland saknas i listan. Eller?iAkita skrev: ↑22 mar 2024 19:17Model Y är Sveriges mest sålda bil, ändå är det bara ett enda exemplar som deltagit i SECC hitills (en Model Y Performance). Samma chaufför har för övrigt anmält sig med sin bil i år igen, vilket jag hoppas visar på att det är ett väldigt trevligt arrangemang som är värt att delta i.
Så finns det verkligen ingen här med en Model Y LR eller RWD som är sugen på att delta som representant för Sveriges bäst säljande (el)bil? Även en Model 3 RWD hade varit jättekul att få med, för att se hur den står sig i konkurrensen.
In och anmäl er här: https://secc.nu/
Sen minns jag inte riktigt förra årets race... Kan en M3LR rå på en MS Palladium ifall MS-föraren kör felfritt (och har en tillräckligt 'tålig' blåsa)?...
Fast det kanske kan bli svårt att köra helt felfritt med ett tillräckligt stort startfält ifall 3:orna och MS:arna startar sist...
Om vi ponerar att en äldre måste ladda till 60% för en sträcka, ovh den har tappat ~10% kapacitet samt att Higland totalt är 10% mer effektiv - lägre luftmotstånd, värmepump för förkonditionering mm så behöver den bara ladda till 50% på samma sträcka. Då är det i princip jämt skägg mellan dem enligt loggarna.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Re: Intresse Ystad-Haparanda (SECC) 2024
Precis!deddly skrev: ↑23 mar 2024 15:28På hemsidan står det bland annat:
"Vinnare blir den som kör de cirka 160 milen på kortast tid utan att bryta mot några trafikregler."
I fjol kan det konstateras att många, om inte alla, körde en bra bit snabbare än hastighetsbegränsningarna. Det blev då ganska ointressant för mig då det inte fanns någonting som hindrade att man bröt mot reglerna för att komma fram snabbare. Den som vinner blir liksom den som lyckas komma undan.
Det skulle vara en mer rättvis tävling om förare som kör för fort får strafftid för det.
Är reglerna mjuka kommer folk härma varandra.
Antar att glympse eller vad den heter är pålitlig och att man kan se i realtid ombord vad den rapporterar?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5