Security package

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
sweslac
Teslaägare

Security package

Inlägg av sweslac »

Idag bestämde jag för att lägga till kolfiberdekor till bilen innan den går till tillverkningen. När jag gjorde det kontrollerade jag noggrant, rad för rad att allt annat var det samma.

Men... det finns nu "security package" som döck upp i listan. Antar att dom glömde den förrut... men för ni som har beställt, värt att kolla. En kontrakt är en kontrakt. Även i Panama.
Screen Shot 2016-04-10 at 18.22.11.png
Väntar på MYP blå/svart // 2016 Model X 90D [SÅLD]// 2019 Volvo XC60 T8 //1999 Subaru Impreza GT // 1973 VW Thing
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Re: Security package

Inlägg av Svenssons »

Intressant, undra om det är nytt paket till kommande prishöjning? Det fanns ju förut men togs bort. Tror det bland annat var ett extra 12V batteri.

EDIT: Detta paket kostade 3700:- i november 2013 och infördes runt april 2013. Ska innehålla följande:
Security Package: In addition to the standard security features, overhead intrusion sensors and battery-backed alarm sirens are now available.
https://forums.teslamotors.com/forum/fo ... ons-europe
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
mahulkp
Teslaägare

Inlägg av mahulkp »

Finns på min designspec nu också, fanns inte när jag beställde.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Security package var något man fick betala extra för på de första S. Skulle gissa att det är en rest rån den tiden och inget som är på väg in. Antar att de lade in det som standard för att få enklare vid tillverkningen, färre variationer.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Det här dök upp i min Model S-spec efter den var slutförd också, trots att det inte syntes något om det i designstudion.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Skriv svar