Däck vinter dubbat köpes reservhjul. Varning för snedslitning!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Däck vinter dubbat köpes reservhjul. Varning för snedslitning!

Inlägg av lem »

Hej!
Jag hade enormt snedslitna bakdäck sommar (innerkant). De hade kunnat smälla när som helst!
Jag gjorde i höstas en korrigering (slipade upp hålet i länkarmen). De gamla bakdäcken vinter var båda i mkt dåligt skick på insidan (ena ner till kord, andra separerad).

Det är en tung bil och många verkar köra med taskiga hjulvinklar. Tips: kolla i vi snön när Du parkerar om insidan är en juste Hyland (de yngre förstår ej!).

Jag har två gamla teslafälgar som jag har tänkt att ha som reservhjul till mig själv och behövande klubbmedlem i verklig nöd…

Sommardäcket finns sedan länge men vinterhjulet är bara en tom fälg!

Har Du ett halvdåligt/halvbra körbart dubbat däck som blir över när Du köper nya, kan Du sälja detta så beredskapslagrar jag detta i Täby!

Hör av Dig till undertecknad!
Lem@telia.com
0703815600

PS 245/45/19 tror jag. Standard 19 tums däck.
DS
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
Verdi_
Teslaägare
Inlägg: 1354
Blev medlem: 23 okt 2023 13:49

Re: Däck vinter dubbat köpes reservhjul. Varning för snedslitning!

Inlägg av Verdi_ »

Blir det extremt snedslitet kan du ha glapp i upphängningen också. Då kostar det tiotusentals kronor.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Däck vinter dubbat köpes reservhjul. Varning för snedslitning!

Inlägg av Bjelke »

Fick du inte däcket som grabben hämtade här nyligen?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Däck vinter dubbat köpes reservhjul. Varning för snedslitning!

Inlägg av lem »

Bjelke skrev: 22 jan 2024 17:31
Fick du inte däcket som grabben hämtade här nyligen?
Jo, det hamnade på bilen. Däcket från bilen hade jag tänkt att ha som reserv men det hade separerat. Jag var inne på Costco och kollade, de hade inga dubbade i rätt dimmension inne. Dags att köpa nya sulor runt om, köpte nyss nya sommardäck....
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19599
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Däck vinter dubbat köpes reservhjul. Varning för snedslitning!

Inlägg av Bjelke »

lem skrev: 23 jan 2024 02:16
Bjelke skrev: 22 jan 2024 17:31
Fick du inte däcket som grabben hämtade här nyligen?
Jo, det hamnade på bilen. Däcket från bilen hade jag tänkt att ha som reserv men det hade separerat. Jag var inne på Costco och kollade, de hade inga dubbade i rätt dimmension inne. Dags att köpa nya sulor runt om, köpte nyss nya sommardäck....
Aha :)
Så tillbaks på ruta ett då lite grann… jag kan kolla om jag har ytterligare ett men tror bara
det är sommardäck kvar i förrådet.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar