Åkte med Taxi Kurir i Blöteborg idag. Pratade lite med chauffören och frågade honom om han funderat på elbil. Visade sig att Taxi Kurir vist hade haft ett möte igår om att alla bilar från och med 2018 måste vara gas-bilar eftersom Volvo inte har några elbilar och gasbilar också är miljöbilar...
Känns som att Volvo styr över utvecklingen i staden och det är inte för det bättre. Vet nu i alla fall att jag inte skall välja Taxi Kurir fler gånger. Tar jag Taxi Göteborg så har jag i alla fall chans att åka Tesla. Är det så att andelen taxi-elbilar är lägre i Göteborg än i Stockholm? Känns så i alla fall och såg inte några elbilar alls under de tre dagar jag var i staden.
Tesla-taxi i Göteborg?
Moderator: Redaktion
Tesla-taxi i Göteborg?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: Tesla-taxi i Göteborg?
Finns två Teslataxis i Göteborg enligt Teslacentret. Inte direkt imponerande, men så har de ingen supercharger att blockera här heller...
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Kanske för att Volvo är religion i Göteborg och lokalpolitiken inte är speciellt sekulär?ovelundkvist skrev:Varför tror du Blöteborg är en av de sämsta elbilsstäderna i Sverige?!?

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Stötte på en som laddade i Kungälv
2.5 mil bort. Inte konstigt att elbilar lär med sin frånvaro här.
2.5 mil bort. Inte konstigt att elbilar lär med sin frånvaro här.
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15