Varför skulle dom inte berätta att Metalls konfliktåtgärd är orsaken till leveransförseningen? Om det är så blir det ju ändå uppenbart om en vecka eller så. Rimligen har dom kommit på ett sätt att runda Metall.Peter_D skrev: ↑09 dec 2023 12:01Hur många är det som inte får leverans på sin bil just nu? Själv har jag fått mitt leveransdatum av en lagerbil framflyttad i tiden. Skulle varit i torsdags men dom skyllde på att dom ännu inte fått bilen flyttad från Norrköping till Stockholm. Eftersom det gått över två veckor sedan jag beställde bilen så tror jag det är bullshit. De hävdar att den har registreringsskyltar men förmodligen stämmer det inte.
Vore intressant att förstå hur många fler det är som inte får leverans?
Leveransläget just nu
Moderator: Redaktion
Re: Leveransläget just nu
- Pasjostrom
- Teslaägare
- Inlägg: 274
- Blev medlem: 13 dec 2020 20:29
Re: Leveransläget just nu
Jag ska beställa ny tjänstebil men mitt företag tillåter för tillfället inte att man beställer Tesla pga ”leveransproblem”.
Jag tror det är relativt vanligt bland större bolag att man inte tillåter Tesla just nu.
Personligen hoppas jag att konflikten är löst till 28 Feb, det är sista möjliga dag för mig att beställa ny bil, annars måste jag välja en Skoda Enyaq (det är det enda alternativet jag kan välja förutom helt ointressanta modeller som ID3 och XC40 Rwd Core…
Jag tror det är relativt vanligt bland större bolag att man inte tillåter Tesla just nu.
Personligen hoppas jag att konflikten är löst till 28 Feb, det är sista möjliga dag för mig att beställa ny bil, annars måste jag välja en Skoda Enyaq (det är det enda alternativet jag kan välja förutom helt ointressanta modeller som ID3 och XC40 Rwd Core…
Re: Leveransläget just nu
Om Tesla kontrollerar det företaget så kan de ordna med skyltar innan leverans till slutkunden.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Leveransläget just nu
Men man kan ju ta emot bilen utan skylt och så får man dom 2-3 dagar senare. Inget problem alls.
Re: Leveransläget just nu
Flera som blivit nekade av Tesla att hämta ut bilen utan skyltar.Dodde skrev:Men man kan ju ta emot bilen utan skylt och så får man dom 2-3 dagar senare. Inget problem alls.
Re: Leveransläget just nu
Grejen är väl att man åker till Tesla skriver på och betalar. Låter bilen stå kvar och åker hem och beställer skyltar.
Får hem skyltarna och åker tillbaka till Tesla. Tesla sätter på skyltarna och du får åka hem med bilen.
Tesla Model S 90D
Re: Leveransläget just nu
Precis, alternativt så levererar Tesla hem bilen med gröna skyltar. Känns som ett icke problemDanneB skrev: ↑09 dec 2023 16:56Grejen är väl att man åker till Tesla skriver på och betalar. Låter bilen stå kvar och åker hem och beställer skyltar.
Får hem skyltarna och åker tillbaka till Tesla. Tesla sätter på skyltarna och du får åka hem med bilen.
Re: Leveransläget just nu
Det blir ju krångligare för Tesla och det är ju det som är syftet med åtgärderna.Dodde skrev: ↑09 dec 2023 17:02Precis, alternativt så levererar Tesla hem bilen med gröna skyltar. Känns som ett icke problemDanneB skrev: ↑09 dec 2023 16:56Grejen är väl att man åker till Tesla skriver på och betalar. Låter bilen stå kvar och åker hem och beställer skyltar.
Får hem skyltarna och åker tillbaka till Tesla. Tesla sätter på skyltarna och du får åka hem med bilen.
Jag tycker det är en rimligare konfliktåtgärd rent generellt, att det blir dyrare/krångligare för företag som är föremål för en stridsåtgärd. Inte att verksamheten omöjliggörs.
Det drabbar ju dessutom tredje man betydligt mindre.
Re: Leveransläget just nu
Krångligare vet jag inte. Lite mer väntetid och mer krångel för kunderna bara.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 17:05Det blir ju krångligare för Tesla och det är ju det som är syftet med åtgärderna.Dodde skrev: ↑09 dec 2023 17:02Precis, alternativt så levererar Tesla hem bilen med gröna skyltar. Känns som ett icke problem
Jag tycker det är en rimligare konfliktåtgärd rent generellt, att det blir dyrare/krångligare för företag som är föremål för en stridsåtgärd. Inte att verksamheten omöjliggörs.
Det drabbar ju dessutom tredje man betydligt mindre.
Tesla Model S 90D
Re: Leveransläget just nu
Är kanske lätt att säga om man bor i nära en stad med SC. Jag har 30 mil enkel resa till närmaste SC. Känns inte som ett alternativ.DanneB skrev:Grejen är väl att man åker till Tesla skriver på och betalar. Låter bilen stå kvar och åker hem och beställer skyltar.
Får hem skyltarna och åker tillbaka till Tesla. Tesla sätter på skyltarna och du får åka hem med bilen.
Re: Leveransläget just nu
Att Tesla ska leverera hem tusentals bilar i månaden med hjälp av grönskylt låter ju aningen krångligt. Att istället förvara kundernas bilar i väntan på att dom återkommer med registreringsskyltar kräver ju lite mer logistik.DanneB skrev: ↑09 dec 2023 18:21Krångligare vet jag inte. Lite mer väntetid och mer krångel för kunderna bara.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 17:05Det blir ju krångligare för Tesla och det är ju det som är syftet med åtgärderna.Dodde skrev: ↑09 dec 2023 17:02Precis, alternativt så levererar Tesla hem bilen med gröna skyltar. Känns som ett icke problem
Jag tycker det är en rimligare konfliktåtgärd rent generellt, att det blir dyrare/krångligare för företag som är föremål för en stridsåtgärd. Inte att verksamheten omöjliggörs.
Det drabbar ju dessutom tredje man betydligt mindre.
Kunderna behöver ju besöka tesla två gånger.
Re: Leveransläget just nu
Man kan göra ägarbytet utan att besöka Tesla med BankID. Distansköplag gäller så det är ingen risk om man ångrar sig pga något problematiskt med bilen när man ser den sen. Man kan ångra sig no questions asked. 14 dagars ångerrätt.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 18:47Att Tesla ska leverera hem tusentals bilar i månaden med hjälp av grönskylt låter ju aningen krångligt. Att istället förvara kundernas bilar i väntan på att dom återkommer med registreringsskyltar kräver ju lite mer logistik.DanneB skrev: ↑09 dec 2023 18:21Krångligare vet jag inte. Lite mer väntetid och mer krångel för kunderna bara.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 17:05Det blir ju krångligare för Tesla och det är ju det som är syftet med åtgärderna.
Jag tycker det är en rimligare konfliktåtgärd rent generellt, att det blir dyrare/krångligare för företag som är föremål för en stridsåtgärd. Inte att verksamheten omöjliggörs.
Det drabbar ju dessutom tredje man betydligt mindre.
Kunderna behöver ju besöka tesla två gånger.
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Leveransläget just nu
Varför måste kunden komma dit två gånger? 0-1 gång borde räcka. 0 gånger om Tesla levererar hem bilen, 1 gång om kunden måste hämta bilen. Att skriva på och betala behöver man ju inte vara på plats för.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 18:47Att Tesla ska leverera hem tusentals bilar i månaden med hjälp av grönskylt låter ju aningen krångligt. Att istället förvara kundernas bilar i väntan på att dom återkommer med registreringsskyltar kräver ju lite mer logistik.DanneB skrev: ↑09 dec 2023 18:21Krångligare vet jag inte. Lite mer väntetid och mer krångel för kunderna bara.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 17:05Det blir ju krångligare för Tesla och det är ju det som är syftet med åtgärderna.
Jag tycker det är en rimligare konfliktåtgärd rent generellt, att det blir dyrare/krångligare för företag som är föremål för en stridsåtgärd. Inte att verksamheten omöjliggörs.
Det drabbar ju dessutom tredje man betydligt mindre.
Kunderna behöver ju besöka tesla två gånger.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: Leveransläget just nu
Att tesla skulle leverera 1500-2000bilar till kundernas hem innebär ju lite mer jobb än tidigare. Grönskyltar är dyra.slugger75 skrev: ↑09 dec 2023 18:59Varför måste kunden komma dit två gånger? 0-1 gång borde räcka. 0 gånger om Tesla levererar hem bilen, 1 gång om kunden måste hämta bilen. Att skriva på och betala behöver man ju inte vara på plats för.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 18:47Att Tesla ska leverera hem tusentals bilar i månaden med hjälp av grönskylt låter ju aningen krångligt. Att istället förvara kundernas bilar i väntan på att dom återkommer med registreringsskyltar kräver ju lite mer logistik.DanneB skrev: ↑09 dec 2023 18:21Krångligare vet jag inte. Lite mer väntetid och mer krångel för kunderna bara.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 17:05Det blir ju krångligare för Tesla och det är ju det som är syftet med åtgärderna.
Jag tycker det är en rimligare konfliktåtgärd rent generellt, att det blir dyrare/krångligare för företag som är föremål för en stridsåtgärd. Inte att verksamheten omöjliggörs.
Det drabbar ju dessutom tredje man betydligt mindre.
Kunderna behöver ju besöka tesla två gånger.
Re: Leveransläget just nu
Tur att det inte var det enda alternativet som skrevs i tidigare kommentarer.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 19:38Att tesla skulle leverera 1500-2000bilar till kundernas hem innebär ju lite mer jobb än tidigare. Grönskyltar är dyra.slugger75 skrev: ↑09 dec 2023 18:59Varför måste kunden komma dit två gånger? 0-1 gång borde räcka. 0 gånger om Tesla levererar hem bilen, 1 gång om kunden måste hämta bilen. Att skriva på och betala behöver man ju inte vara på plats för.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 18:47Att Tesla ska leverera hem tusentals bilar i månaden med hjälp av grönskylt låter ju aningen krångligt. Att istället förvara kundernas bilar i väntan på att dom återkommer med registreringsskyltar kräver ju lite mer logistik.DanneB skrev: ↑09 dec 2023 18:21Krångligare vet jag inte. Lite mer väntetid och mer krångel för kunderna bara.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 17:05
Det blir ju krångligare för Tesla och det är ju det som är syftet med åtgärderna.
Jag tycker det är en rimligare konfliktåtgärd rent generellt, att det blir dyrare/krångligare för företag som är föremål för en stridsåtgärd. Inte att verksamheten omöjliggörs.
Det drabbar ju dessutom tredje man betydligt mindre.
Kunderna behöver ju besöka tesla två gånger.
Re: Leveransläget just nu
Det rimliga är att tesla skriver över bilen på kunden men behåller den och tar betalt när kunden dyker upp med sina skyltar.Sfbones skrev: ↑09 dec 2023 19:42Tur att det inte var det enda alternativet som skrevs i tidigare kommentarer.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 19:38Att tesla skulle leverera 1500-2000bilar till kundernas hem innebär ju lite mer jobb än tidigare. Grönskyltar är dyra.slugger75 skrev: ↑09 dec 2023 18:59Varför måste kunden komma dit två gånger? 0-1 gång borde räcka. 0 gånger om Tesla levererar hem bilen, 1 gång om kunden måste hämta bilen. Att skriva på och betala behöver man ju inte vara på plats för.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 18:47Att Tesla ska leverera hem tusentals bilar i månaden med hjälp av grönskylt låter ju aningen krångligt. Att istället förvara kundernas bilar i väntan på att dom återkommer med registreringsskyltar kräver ju lite mer logistik.
Kunderna behöver ju besöka tesla två gånger.
Transportstyrelsen registrerar bara vem som registrerat sig som ägare. Vem som äger fordonet bestäms av köpehandlingar och kvitto. Risken för tesla är minimal om bilen blir kvar hos dom. Möjligen kan det bli ett problem med försäkring när bilen står där hos tesla.
Re: Leveransläget just nu
Nya saluvagnsskyltar torde ha samma leveransproblem som vanliga skyltar, så jag gissar att de får hålla hårt i dem de redan har.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Franz
- Teslaägare
- Inlägg: 1775
- Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
- Ort: Kungsbacka
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Leveransläget just nu
Ny uppdatering:
viewtopic.php?p=684908#p684908
2023-12-08 => 2023-12-15 (2023-11-22 => 2023-12-07)
672 (751) bilar levererade
248 (911) bilar förregistrerade
1245 (1653) bilar i väntan på leverans - per 2023-12-15
Just nu (per 2023-12-15) ser läget ut enligt följande:
Så här i strejktider fortsätter jag med en sammanfattning som visar lite mer hur väl Tesla lyckas med leveranser efter "skylt-blockaden".
pre_reg_date = Datum för förregistrering
count_pre_reg = Antal förregistrerade aktuellt datum
count_registered = Antal av ovanstående fordon som nått kund
register_20231215 = Antalet av fordonen som nådde kunden just igår/20231215
percent_deliviered = Andel av datumets förregistrerade fordon som nått ut till kund
Om vi nu antar att myndighetsblockaderna fick effekt från 2023-11-16 ser vi att Tesla ändå fått ut 238 av dessa bilar till kund. Lite intressant här är att fordonen som står förregistrerade 2023-12-14 och 2023-12-15 också registrerades samma dag på kund. Normalt vill man ju förregistrera lite i förväg för att t.ex. hinna få skyltarna men det kanske inte finns samma anledning till detta nu? Vi ser längre fram ifall det verkar öka i förekomst.
viewtopic.php?p=684908#p684908
2023-12-08 => 2023-12-15 (2023-11-22 => 2023-12-07)
672 (751) bilar levererade
248 (911) bilar förregistrerade
1245 (1653) bilar i väntan på leverans - per 2023-12-15
Just nu (per 2023-12-15) ser läget ut enligt följande:
Kod: Markera allt
+------+------------------------------+-------------+---------+-------------+-------+-----------+
| vin3 | name | new_pre_reg | new_reg | total_unreg | vin10 | battery |
+------+------------------------------+-------------+---------+-------------+-------+-----------+
| LRW | Tesla Model 3 | 0 | 40 | 50 | R | H6LR |
| LRW | Tesla Model 3 Long Range AWD | 6 | 257 | 197 | R | H5LD |
| 5YJ | Tesla Model S | 0 | 7 | 9 | P | SB1D |
| 5YJ | Tesla Model S Plaid | 0 | 2 | 4 | P | SB1T |
| 7SA | Tesla Model X | 0 | 11 | 16 | P | XB1D |
| 7SA | Tesla Model X Plaid | 1 | 3 | 4 | P | XB1T |
| XP7 | Tesla Model Y Long Range AWD | 158 | 260 | 651 | P,R | Y5LD |
| XP7 | Tesla Model Y Performance | 41 | 68 | 188 | P,R | Y5LD |
| XP7 | Tesla Model Y Standard Range | 42 | 24 | 126 | P,R | Y6LR,Y7CR |
+------+------------------------------+-------------+---------+-------------+-------+-----------+
pre_reg_date = Datum för förregistrering
count_pre_reg = Antal förregistrerade aktuellt datum
count_registered = Antal av ovanstående fordon som nått kund
register_20231215 = Antalet av fordonen som nådde kunden just igår/20231215
percent_deliviered = Andel av datumets förregistrerade fordon som nått ut till kund
Kod: Markera allt
+--------------+---------------+------------------+-------------------+-------------------+
| pre_reg_date | count_pre_reg | count_registered | register_20231215 | percent_delivered |
+--------------+---------------+------------------+-------------------+-------------------+
| 2023-11-02 | 435 | 423 | 0 | 97 |
| 2023-11-06 | 1 | 1 | 0 | 100 |
| 2023-11-07 | 968 | 828 | 24 | 86 |
| 2023-11-10 | 284 | 264 | 1 | 93 |
| 2023-11-13 | 10 | 9 | 0 | 90 |
| 2023-11-14 | 12 | 11 | 0 | 92 |
| 2023-11-15 | 479 | 393 | 18 | 82 |
| 2023-11-16 | 29 | 9 | 0 | 31 |
| 2023-11-22 | 14 | 7 | 0 | 50 |
| 2023-12-06 | 407 | 80 | 19 | 20 |
| 2023-12-07 | 490 | 100 | 16 | 20 |
| 2023-12-12 | 246 | 40 | 11 | 16 |
| 2023-12-14 | 1 | 1 | 0 | 100 |
| 2023-12-15 | 1 | 1 | 1 | 100 |
+--------------+---------------+------------------+-------------------+-------------------+
Driver sajten Car.info
Re: Leveransläget just nu
Väntar på en model s plaid. Leveransfönstret har skjutits fram två gånger nu från nov-dec till feb-mar. Är det förväntat eller kan det vara pga blockader? Har bara köpt 3or innan och de har kommit föra aviserad leverans vid samtliga tillfällen.
Senast redigerad av Cantona, redigerad totalt 1 gånger.
- HerrNilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 718
- Blev medlem: 29 apr 2015 09:52
Re: Leveransläget just nu
Exakt. Jag har bokad upphämtning av bil på torsdag. Skyltarna skickas till företaget jag jobbar på och så tar jag med dom till upphämtningen. Så 1 resa blir det bara, precis som det alltid varit.slugger75 skrev: ↑09 dec 2023 18:59Varför måste kunden komma dit två gånger? 0-1 gång borde räcka. 0 gånger om Tesla levererar hem bilen, 1 gång om kunden måste hämta bilen. Att skriva på och betala behöver man ju inte vara på plats för.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 18:47Att Tesla ska leverera hem tusentals bilar i månaden med hjälp av grönskylt låter ju aningen krångligt. Att istället förvara kundernas bilar i väntan på att dom återkommer med registreringsskyltar kräver ju lite mer logistik.DanneB skrev: ↑09 dec 2023 18:21Krångligare vet jag inte. Lite mer väntetid och mer krångel för kunderna bara.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 17:05Det blir ju krångligare för Tesla och det är ju det som är syftet med åtgärderna.
Jag tycker det är en rimligare konfliktåtgärd rent generellt, att det blir dyrare/krångligare för företag som är föremål för en stridsåtgärd. Inte att verksamheten omöjliggörs.
Det drabbar ju dessutom tredje man betydligt mindre.
Kunderna behöver ju besöka tesla två gånger.
Mvh
Nilsson
Nilsson
-
- Inlägg: 7
- Blev medlem: 18 dec 2023 15:24
Re: Leveransläget just nu
Det ni önskade kommer nu.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 19:50Det rimliga är att tesla skriver över bilen på kunden men behåller den och tar betalt när kunden dyker upp med sina skyltar.Sfbones skrev: ↑09 dec 2023 19:42Tur att det inte var det enda alternativet som skrevs i tidigare kommentarer.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 19:38Att tesla skulle leverera 1500-2000bilar till kundernas hem innebär ju lite mer jobb än tidigare. Grönskyltar är dyra.slugger75 skrev: ↑09 dec 2023 18:59Varför måste kunden komma dit två gånger? 0-1 gång borde räcka. 0 gånger om Tesla levererar hem bilen, 1 gång om kunden måste hämta bilen. Att skriva på och betala behöver man ju inte vara på plats för.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 18:47
Att Tesla ska leverera hem tusentals bilar i månaden med hjälp av grönskylt låter ju aningen krångligt. Att istället förvara kundernas bilar i väntan på att dom återkommer med registreringsskyltar kräver ju lite mer logistik.
Kunderna behöver ju besöka tesla två gånger.
Transportstyrelsen registrerar bara vem som registrerat sig som ägare. Vem som äger fordonet bestäms av köpehandlingar och kvitto. Risken för tesla är minimal om bilen blir kvar hos dom. Möjligen kan det bli ett problem med försäkring när bilen står där hos tesla.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... qfn28cHF34
Tesla kan köra bilen hem till er.
Re: Leveransläget just nu
På biltransport då? Eller hur kör dom utan skyltar?M3RW2023HL skrev: ↑19 dec 2023 11:22Det ni önskade kommer nu.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 19:50Det rimliga är att tesla skriver över bilen på kunden men behåller den och tar betalt när kunden dyker upp med sina skyltar.
Transportstyrelsen registrerar bara vem som registrerat sig som ägare. Vem som äger fordonet bestäms av köpehandlingar och kvitto. Risken för tesla är minimal om bilen blir kvar hos dom. Möjligen kan det bli ett problem med försäkring när bilen står där hos tesla.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... qfn28cHF34
Tesla kan köra bilen hem till er.
Re: Leveransläget just nu
Ja, på biltransport:Fredrik j skrev: ↑19 dec 2023 12:39På biltransport då? Eller hur kör dom utan skyltar?M3RW2023HL skrev: ↑19 dec 2023 11:22Det ni önskade kommer nu.Fredrik j skrev: ↑09 dec 2023 19:50Det rimliga är att tesla skriver över bilen på kunden men behåller den och tar betalt när kunden dyker upp med sina skyltar.
Transportstyrelsen registrerar bara vem som registrerat sig som ägare. Vem som äger fordonet bestäms av köpehandlingar och kvitto. Risken för tesla är minimal om bilen blir kvar hos dom. Möjligen kan det bli ett problem med försäkring när bilen står där hos tesla.
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... qfn28cHF34
Tesla kan köra bilen hem till er.
viewtopic.php?p=767038#p767038
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Inlägg: 1229
- Blev medlem: 13 sep 2019 19:05
- Ort: Örnsköldsvik
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: Leveransläget just nu
Jag skulle gissa på att det inte har med den nuvarande blockaden att göra. Har du tur så får du något extra skojjigt med i bilen på köpet. Däremot kan ju nya ideer kring hur blockaden ska utveckla sig strula till det för leveranser längre fram i tiden ifall Metall sätter upp något nytt hinder som Tesla behöver betänketid för att klura ut hur man ska klättra över.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
- Franz
- Teslaägare
- Inlägg: 1775
- Blev medlem: 06 sep 2014 16:17
- Ort: Kungsbacka
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Re: Leveransläget just nu
Ny uppdatering:
viewtopic.php?p=684908#p684908
2024-01-01 => 2024-01-09
116 bilar levererade
554 bilar förregistrerade
522 bilar i väntan på leverans - per 2024-01-08
Just nu (per 2024-01-08) ser läget ut enligt följande:
Efter lite uppehåll under julen, då det typiskt inte kom in lika många fordon utan man satsade mer på leveranser, är det dags igen för lite uppdatering på leveransfronten.
viewtopic.php?p=684908#p684908
2024-01-01 => 2024-01-09
116 bilar levererade
554 bilar förregistrerade
522 bilar i väntan på leverans - per 2024-01-08
Just nu (per 2024-01-08) ser läget ut enligt följande:
Kod: Markera allt
+------+------------------------------+-------------+---------+-------------+-------+-----------+
| vin3 | name | new_pre_reg | new_reg | total_unreg | vin10 | battery |
+------+------------------------------+-------------+---------+-------------+-------+-----------+
| LRW | Tesla Model 3 | 51 | 2 | 51 | R | H6LR |
| LRW | Tesla Model 3 Long Range AWD | 45 | 12 | 41 | R | H5LD |
| 5YJ | Tesla Model S | 1 | 1 | 1 | P | SB1D |
| 7SA | Tesla Model X | 0 | 1 | 0 | P | XB1D |
| 7SA | Tesla Model X Plaid | 1 | 0 | 1 | P | XB1T |
| XP7 | Tesla Model Y Long Range AWD | 319 | 57 | 315 | R | Y5LD |
| XP7 | Tesla Model Y Performance | 110 | 13 | 110 | R | Y5LD |
| XP7 | Tesla Model Y Standard Range | 3 | 30 | 3 | R | Y6LR,Y7CR |
+------+------------------------------+-------------+---------+-------------+-------+-----------+
Driver sajten Car.info