Så då måste vi väl kolla vad våra kära Tesla anhängare tycker om det. Vilken skulle ni köpa, kombi eller sedan ?

Moderator: Redaktion
Tror inte Elon någonsin har sagt ett ord om just kombi. Det här beror nog på att kombi bilar inte är speciellt populära i USA, kolla ex Audi, BMW:Andersen skrev:Kombi alla gånger! Praktiskthet, andrahandsvärde inte minst.
Men vad är egentligen sagt om en kombiversion av Model 3, eller en Model Y? Spåren verkar sluta vid Elon borttagna tweet från förra hösten, och gamla, numera ändrade, slides där två versioner av trean visades som skuggor.
+112man skrev:gärna kombi men inga satans rails
Jag tror du har helt rätt. Men om ni andra vill vänta på kombi, så tar jag gärna er sedan plats under tiden.Laban skrev:Tror inte Elon någonsin har sagt ett ord om just kombi. Det här beror nog på att kombi bilar inte är speciellt populära i USA, kolla ex Audi, BMW:Andersen skrev:Kombi alla gånger! Praktiskthet, andrahandsvärde inte minst.
Men vad är egentligen sagt om en kombiversion av Model 3, eller en Model Y? Spåren verkar sluta vid Elon borttagna tweet från förra hösten, och gamla, numera ändrade, slides där två versioner av trean visades som skuggor.
http://www.bmwusa.com/
Var är kombi bilarna ?
Så jag tror att det kommer att dröja innan vi får se en kombi från Tesla. Model Y blir väl av allt att döma en crossover. Jag tänkte där ett tag att den skulle visas i Model 3 reveal 2 men det är väl inte så troligt, Tesla kommer ha fullt upp med att bygga Model 3 ett tag framöver
De är här. De säljs i mängder i Nordeuropa. Så anledningen för Tesla att skippa en kombi skulle vara...?Tror inte Elon någonsin har sagt ett ord om just kombi. Det här beror nog på att kombi bilar inte är speciellt populära i USA, kolla ex Audi, BMW:
http://www.bmwusa.com/
Var är kombi bilarna?
I förlängningen vore det förstås vansinne att inte göra flera modeller av samma grundmodell. Kombi, cabriolet osv som Audi, BMW mfl gör. Varför man inte gör, eller kanske t.om inte bör göra det nu är:MSO skrev:De är här. De säljs i mängder i Nordeuropa. Så anledningen för Tesla att skippa en kombi skulle vara...?