Har egentligen aldrig förstått funktionen. Det sitter rätt tydliga skyltar utmed vägarna som varnar för fartkameror.
Ok om man kör 150 på 80 väg och behöver en tidig varning….
I ett flertal länder så är man inte lika generös med skyltningen innan.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Ganska menlöst - körde igår en sträcka med fartkameror, och jo, kameror syns på kartan vilket är bra, och en liten gul "banner" ovanför navigeringsfältet dyker upp ett par hundra meter innan kameran. Men det går inte slå på någon ljudvarning, och bannern är inte tillräckligt iögonfallande så att man reagerar när man har ögonen på vägen. Så innan ljudvarning finns så känns funktionen halvfärdig.
Jag tycker det är en fullständigt meningslös funktion som den är utformad just nu.
Förutom att man måste ha en inlagd rutt i navigeringen och ha valt "undvik trafik" så måste man också sitta och stirra på skärmen oavbrutet för att inte missa det lilla meddelandet över navigeringsinstruktionerna.
Det spelar ingen roll om man kör i laglig fart eller för fort (säger en kompis som provat) det är samma otydliga "varning" oavsett.
Precis, varningen för att du tittar på skärmen är högre/tydligare än varningen för fartkameran
Nån tänkte inte hela vägen….
(Får nästan känslan av att Elons första fråga då något ska utvecklas internt är: ”Hur kan vi göra detta sämre än branschstandard?”.
Tänker på tex Line assist (för långt avstånd vid kö och för kort på motorväg), radar…, parkeringshjälp, RDS, autowipers (kommentarer överflödiga), autoljus, blinkers och nu fartkameror (som fungerade i min gamla TomTom från tidigt 2000-tal))
Det är väl vanlig Tesla-anda? Släpp något för att se hur det fungerar och vad man kan göra av det, sedan när alla är trötta på hur kass det fungerar så släpper de en pangversion som löser det som skrivits om.
Har du några exempel?
Tja, senaste är väl parkeringssensorer utan USS? Innan dess helljusautomatik, Spotify med flera användare, användarprofiler som numera synkar mellan bilar. Jag väntar tålmodigt på torkarfixen. Den lär komma, men det är trist när det inte prioriteras.
Det är kanske inte alla som kommer ihåg, men det var inte längesen man inte ens förvärmde inför snabbladdning. Eller iaf inte så man som användare såg/visste om det.
Model Y LR vit/svart 2021
Model 3 RWD blå/svart 2022
Jag tycker det är en fullständigt meningslös funktion som den är utformad just nu.
Förutom att man måste ha en inlagd rutt i navigeringen och ha valt "undvik trafik" så måste man också sitta och stirra på skärmen oavbrutet för att inte missa det lilla meddelandet över navigeringsinstruktionerna.
Det spelar ingen roll om man kör i laglig fart eller för fort (säger en kompis som provat) det är samma otydliga "varning" oavsett.
Precis, varningen för att du tittar på skärmen är högre/tydligare än varningen för fartkameran
Nån tänkte inte hela vägen….
(Får nästan känslan av att Elons första fråga då något ska utvecklas internt är: ”Hur kan vi göra detta sämre än branschstandard?”.
Tänker på tex Line assist (för långt avstånd vid kö och för kort på motorväg), radar…, parkeringshjälp, RDS, autowipers (kommentarer överflödiga), autoljus, blinkers och nu fartkameror (som fungerade i min gamla TomTom från tidigt 2000-tal))
Det är väl vanlig Tesla-anda? Släpp något för att se hur det fungerar och vad man kan göra av det, sedan när alla är trötta på hur kass det fungerar så släpper de en pangversion som löser det som skrivits om.
Har du några exempel?
Tja, senaste är väl parkeringssensorer utan USS? Innan dess helljusautomatik, Spotify med flera användare, användarprofiler som numera synkar mellan bilar. Jag väntar tålmodigt på torkarfixen. Den lär komma, men det är trist när det inte prioriteras.
Det är kanske inte alla som kommer ihåg, men det var inte längesen man inte ens förvärmde inför snabbladdning. Eller iaf inte så man som användare såg/visste om det.
Jag väntar fortfarande på att få pangversionen för helljusautomatiken. Fortfarande mycket sämre än på en Model S från 2014.
Jag tycker det är en fullständigt meningslös funktion som den är utformad just nu.
Förutom att man måste ha en inlagd rutt i navigeringen och ha valt "undvik trafik" så måste man också sitta och stirra på skärmen oavbrutet för att inte missa det lilla meddelandet över navigeringsinstruktionerna.
Det spelar ingen roll om man kör i laglig fart eller för fort (säger en kompis som provat) det är samma otydliga "varning" oavsett.
Precis, varningen för att du tittar på skärmen är högre/tydligare än varningen för fartkameran
Nån tänkte inte hela vägen….
(Får nästan känslan av att Elons första fråga då något ska utvecklas internt är: ”Hur kan vi göra detta sämre än branschstandard?”.
Tänker på tex Line assist (för långt avstånd vid kö och för kort på motorväg), radar…, parkeringshjälp, RDS, autowipers (kommentarer överflödiga), autoljus, blinkers och nu fartkameror (som fungerade i min gamla TomTom från tidigt 2000-tal))
Det är väl vanlig Tesla-anda? Släpp något för att se hur det fungerar och vad man kan göra av det, sedan när alla är trötta på hur kass det fungerar så släpper de en pangversion som löser det som skrivits om.
Har du några exempel?
Tja, senaste är väl parkeringssensorer utan USS? Innan dess helljusautomatik, Spotify med flera användare, användarprofiler som numera synkar mellan bilar. Jag väntar tålmodigt på torkarfixen. Den lär komma, men det är trist när det inte prioriteras.
Det är kanske inte alla som kommer ihåg, men det var inte längesen man inte ens förvärmde inför snabbladdning. Eller iaf inte så man som användare såg/visste om det.
Hm, för ”parkeringssensorer utan USS” känns som vi får invänta ”massans” dom va? Helljusautomatiken är väl inte på nivå branschstandard ännu (OK, den klarar nu att blända av, men, är sjukt seg att blända på igen)? Spotify är ju inte alls i nivå med vad du får via tex carplay, torkarna är vi nog övers om
Min poäng med första posten är att Tesla verkar sikta extremt lågt med det som de utvecklar internt. Normalt vill man ju möta eller slå branschstandard
Min poäng med första posten är att Tesla verkar sikta extremt lågt med det som de utvecklar internt. Normalt vill man ju möta eller slå branschstandard
Det var också Teslas uttalade mål för 10 år sedan.
Nu har man helt ändrat mål och anammat Comviqs slogan "Billigt Billigt Billigt"