Vet vi om ID.7 har värmepump, antingen som standard eller genom tillval av något paket? Jag har sökt information om detta men blir inte klokare för det.
En värmepump ger ju minimal skillnad så det borde inte vara en dealbreaker.
Nej, det står nog inte och faller med det. Men man vill ju veta vad man får för pengarna
VW ID.7 Pro 2024
Tesla Model 3 Long Range 2021
VW ID.4 Pro 2021 såld
VW ID.4 Pro 2021 såld
Vet vi om ID.7 har värmepump, antingen som standard eller genom tillval av något paket? Jag har sökt information om detta men blir inte klokare för det.
Nej, det står nog inte och faller med det. Men man vill ju veta vad man får för pengarna
På hemsidan under standardutrustning->säkerhet och teknik står det värmepump
Undrar vad tidigare kinesiska VW-kunder tycker om att instrumentklustret är borta i ID.7... Kanske inte var 'någon hit'...
Har ID7 inte något instrumentkluster i den kinesiska versionen?
Beror väl på hur man definierar "kluster"... Jag skulle väl mer kalla det för en remsa. Men jo – jag gissar väl att remsan finns på de kinesiska bilarna också...
Skulle tro att det är precis som med tidigare ID bilar, att värmepump ingår på svensk marknad.
M3 LR 19" Vit/svart -19
MY RWD 19" Vit/svart -23 VW ID.7 Pro Edition -24 VW ID.4 1st -21 VW ID.3 Pro Performance -21 (såld)
Undrar vad tidigare kinesiska VW-kunder tycker om att instrumentklustret är borta i ID.7... Kanske inte var 'någon hit'...
Beror väl på hur man definierar "kluster"... Jag skulle väl mer kalla det för en remsa. Men jo – jag gissar väl att remsan finns på de kinesiska bilarna också...
Tycker det var bra implementerat faktiskt. Jag kunde se vad som stod där. Mycket snyggare än i ID4 också.
I Model S blockerade ratten aktuell hastighet, helt omöjligt att se.
HUD däremot tycker jag forfarande är värdelöst, kanske kan man stänga av det?
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
Helt klart en av favoritbilarna vid nästa byte just nu. Någon som vet när den kommer i 4wd version?
I april enligt försäljaren jag pratade med i förrgår
Tack, spännande får avvakta lite tills dess då. Verkar inte vara svåra att få tag på då det finns flera leveransklara bilar just nu, så ingen panik att beställa.
Man vill väl ha kombin dessutom.
Snyggare om inte annat.
Nja, som gammal saabmänniska gillar jag kombicupe ganska mycket. Så för min del skippar jag gärna kombivarianten, tycker inte de är snyggare och väldigt sällan mer praktiskt.
Eftersom det finns HUD som standard känns det för mig inte som ett problem att den är en liten "remsa". Jag har haft HUD på fyra av mina fem senaste bilar, och med en bra och informationsrik HUD behöver man i princip inte ett instrumentkluster. Bilen jag körde innan min i4:a hade inte HUD, däremot ett stort instrumentkluster, och jag upplever det som hemskt mycket sämre. Jag trodde jag skulle kunna "vänja mig tillbaka" till att inte ha en HUD, men det var verkligen något jag saknade under hela perioden jag körde bilen.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Eftersom det finns HUD som standard känns det för mig inte som ett problem att den är en liten "remsa". Jag har haft HUD på fyra av mina fem senaste bilar, och med en bra och informationsrik HUD behöver man i princip inte ett instrumentkluster. Bilen jag körde innan min i4:a hade inte HUD, däremot ett stort instrumentkluster, och jag upplever det som hemskt mycket sämre. Jag trodde jag skulle kunna "vänja mig tillbaka" till att inte ha en HUD, men det var verkligen något jag saknade under hela perioden jag körde bilen.
Saknar inte instrumentkluster bakom/framför ratten, men en bra HUD är alltid trevligt när det finns som möjlighet tycker jag.
Saknar inte instrumentkluster bakom/framför ratten, men en bra HUD är alltid trevligt när det finns som möjlighet tycker jag.
Jag håller med om att det inte är bättre att ha information i ett instrumentkluster än på en central skärm som i Model 3/Y, och jag hade inte heller saknat det. Jag kan inte se förbrukningen i HUD:en på min bil och jag kikar oftare på mittskärmen än på instumentklustret för att får reda på den. Inget av det är dock lika bra som en HUD, i mitt tycke.
Jag tror att den enda anledningen att VW har kvar ett litet instrumentkluster bakom ratten i ID7, nu när de gjort HUD till standard, är att de var rädda att skrämma bort potentiella kunder och/eller få skit från traditionella recensenter. I nästa generation är jag övertygad om att det är helt borta.
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Alla bilar (även tesla) har barnsjukdomar. 1-2 år senare har de flesta löst det mesta. (hallå id3-4?)
kostar att ligga på topp. hur ser försäkringarna ut. kan man pruta hos försäljarna? (eller har de kampanjer?)
Går väl inte att pruta längre då VW har gått över till agentmodell.
Möjligen tillbehör så som vinterhjul osv men inte bilköpet.
Jag får automatiskt 5% rabatt via LRF eller Södra, något borde det gå att pruta.
Rabatter som ramavtal, förbundsrabatter osv kommer finnas kvar. Inget annat.
Testa för all del, det skall nu vara samma pris på nätet som det är hos agenturen (fd ÅF)
Dom får väl göra som tesla och polestar, ge rabatt på räntan istället. Det verkar ju vara det nya. 8% är ju skitmycket. Jag tror dessutom att det triggar köpet bättre än rabatt på priset.
Mycket bättre laddkurva än vad jag trodde. Den maxar CCS standarden hela vägen till 30% och minskar sen effekten relativt långsamt. Total laddtid från 10-80% på 26 minuter. Det ska bli spännande att se vad varianten med 86 kWh batteriet klarar av.
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Mycket bättre laddkurva än vad jag trodde. Den maxar CCS standarden hela vägen till 30% och minskar sen effekten relativt långsamt. Total laddtid från 10-80% på 26 minuter. Det ska bli spännande att se vad varianten med 86 kWh batteriet klarar av.
Är väl samma som i Buzz och nyare ID4/5 etc med samma batteri?
Är väl samma som i Buzz och nyare ID4/5 etc med samma batteri?
Buzz vet jag inte, men ID4 droppar betydligt tidigare och snabbare och tar en bit över 30 minuter till 80%. Jag antar att den uppdaterade ID4/ID5 har samma laddkurva. Det är stor skillnad att få 150 kW vid 50% jämfört med 100 kW vis samma SoC.
BMW i4 M50 -24 (Såld)
Kia EV6 GT -23 (Såld)